Wan Lai Songkran Festivalen 2016

 
E

EV

Gäst
Songkran firand startar i år den 13 april ,som är de Thailändske nyår .
Här i Bangsaen är det lite utan om de vanliga , här bygger dom många sandslott på stranden
over 60 stora slott .Och här är flera tävlingar varje dag . Sista dagen på festivalen är den 17 april
Och varje år har TV sent 24 timmar från firande i Bangsaen .

018.jpg


022.jpg


029.jpg


034.jpg


IMG_2499.png


Thai Bangsaen 097.jpg


Thai Bangsaen 132.jpg


IMG_2504.JPG


IMG_2506.JPG


bangsaen_s3.jpg
 
Det är säkert norsk TV som direktsänder dygnet runt. Har du tagit alla dessa bilderna?



Jag har skrivit om det för ett år sen om TV upptak i Bangsaen , med bilder av Thai Tv och allt som
skall till . Här i Bangsaen skvättar dom inte vatten på dig vist du har fotoapparat , men dom blandar
puder och vatten och smör i ansiktet ditt .
 
Här är lite bilder när Thai TV var i Bangsaen och filma i 24 timmar . Sokran i Bangsaen är värt att se .
Alla sandslott är ett mästervärk utan om det vanlige , Och alla evenemang är gratis i Bangsaen .

Och songkran 2016 skal jag ta många foto av firande , så den 13 april startar det .

057.jpg


060.jpg


Thai Bangsaen 243.jpg


Thai Bangsaen 247.jpg


069.jpg


Thai Bangsaen 303.jpg


Thai Bangsaen 304.jpg


Thai Bangsaen 308.jpg
 
Till å bygga sandslott är det ett stort förarbete , en 14 dagar för songkran , kör dom upp sand for
att den skall torka en väcka , och så startar dom på mäster verket , då går jag varje dag och titta
på dom som arbeta

Thai Bangsaen 211.jpg


Thai Bangsaen 212.jpg
 
Ser ju bra ut kanske det blir Bangsaen nästa Songkran då det eller Mahasarakham, Pattaya var inget att ha under Songkran, gillade jag mer Songkran i Lomsak.
Men kan mycket väl bli att man hamnar i Bangsaen nästa år eftersom frugan har ju både släktingar och vänner som har flyttat ner till Chonburi.
 
Här är lite bilder från Songkran Bangsaen 2013 alla far puder i ansiktet som dom har blanda ut i vatten .
Det fina är , har du fotoapparat och tar bilder , så spruta dom inte vatten , utan kan man inte fota här .
För att fira songkran tar många sig fri från arbete en vecka for att fira songkran .
Och jag fråga en Thai varför tar man seg fri från arbete en vecka och förlora pengar , jag får till svar :
Man blir inte lycklig av pengar , men goda minnen i dit hjärta ,det håller dig frisk och du blir lycklig .

IMG_2472.jpg


IMG_2475.jpg


IMG_2480.jpg


IMG_2487.jpg


IMG_2491.jpg


manatsanan 006.jpg


Thai Bangsaen 233.jpg


Thai Bangsaen 236.jpg


Thai Bangsaen 237.jpg
 
 

Liknande trådar

A
Svar
39
Visningar
4 K
G
A
Svar
0
Visningar
2 K
Anonym
A
A
Svar
5
Visningar
5 K
Anonym
A
A
Svar
1
Visningar
3 K
Galten75
G
 
Tillbaka
Topp