Rätt och fel Köra bil och motorcykel i Thailand

 
Vet du hur mycket olyckstatistiken sjönk över några dygn när lagen obligatoriskt halvljus infördes i Sverige , där har du svaret , jag tog upp detta med en snut som sade åt mig att stänga lyset i Khonkaen ,, jag kör safe sade jag , jag vill inte dö i onödan för att någon inte ser mig sen fick han svaret om min fråga som vore kul om någon har kläm på ..
Han bara gapade som en fågelunge , inga mer diskussioner , tror aldrig han tar upp detta med en farang igen .
Jag håller med dig fullständigt, jag bara refererade till hur man såg på saken i Tyskland. Vi fick också koppla bort ljusautomatiken på våra lastbilar på Cypern. Jag stod en gång på Frankfurst flygplats och såg kön från asien som flög in. Såg de första planen, sen bara lamporna. Men om nio av tio använder lyse är det nog lätt att missa den tionde. I Thailand sätter man i regel på parkeringsljus tills det blivit bäcksvart då först slår man om. Har dock på senare tid sett fler och fler som har sådana där ledlampor på dagarna och de syns riktigt bra. Om man tänder dem för att synas eller att man vill visa att man har en fin bil är en annan femma.
 
Jag personligen har kollpå detta , jag skall ta ut nya i April nu uppe i Isaan
Krävde de läkarintyg av dig ? Här i Pattis skall det vara detta samt lite annat skit ... Härnere måste du sitta och lyssna på en djäkla föreläsning i två timmar , kanske slipper jag detta i Puttaisong
:)
 
Vet du hur mycket olyckstatistiken sjönk över några dygn när lagen obligatoriskt halvljus infördes i Sverige , där har du svaret , jag tog upp detta med en snut som sade åt mig att stänga lyset i Khonkaen ,, jag kör safe sade jag , jag vill inte dö i onödan för att någon inte ser mig sen fick han svaret om min fråga som vore kul om någon har kläm på ..
Han bara gapade som en fågelunge , inga mer diskussioner , tror aldrig han tar upp detta med en farang igen .

Att använda lyse på dagen gör som natt och dag, fyndigt va, i skillnad när det gäller att synas. Desto snabbare folk inser detta kan många onödiga olyckor undvikas.

Vilken hysteri det blev i Sverige. Lamp kostnaden skulle skjuta i höjden och en massa gidder. Folk monterade så kallade varselljus. Dom var fula, inte lika effektiva, satt på utsatt ställe och gick ständigt sönder, höll dom från stenskott så rostade dom upp under vintern.

Sedan kom EU! Krav på lyse på dagen gäller endast fram. Automatiken ser nu till att arslet på bilen är becksvart genom tunnlar och lätt dimma. Bra EU!
 
Phonta utdrag ur min redovisning om körkortet,,,, så får du informationen även om du inte ville ha den:

Jag började hemma med att kopiera följande grejor för att kunna göra förlängningen;
A – kopierade fram och baksida på båda körkorten (Motorbike+bil)
B – kopierade min tabien ban (gula husboken)
C – kopierade mitt thailändska Id-kort
D – kopierade fotosidan samt uppehållstillstånds.sidan i passet...

Det visade sig, att eftersom jag hade thailändskt ID-card, så ville dom inte alls ha kopiorna på passet.. Så där har vi ett litet argument, till varför det är käckt med detta ID-kort...

På morgonkvisten då, så stack vi först ned till läkar-kliniken och fick varsitt läkarintyg, kostade tyvärr på detta ställe 30 baht, istället för mitt vanliga 20 baht, fan också,. Förlorade nästan en hel Som Tam där till Yongyut...

Nu drog vi till Land-office, fyllde där i ansöknings-handlingen, och häftade ihop kopiorna med denna handling. Sedan in på kontoret där dom tog högen med papper, och gav oss varsitt kö-nummer av nåt slag, fattar inte vitsen alls med det... Men strunt-samma. Vi fick sedan ställa oss i en kö, och göra 3 saker framför hela drösen av thai, som alla kollade på varandra.

Först så pekade en snygg tjej på nåt som såg ut som en färgkarta med en pekpinne, gör-smått var det, eller så är jag 6 år äldre än senast... Jag lyckades till slut identifiera, så dom blev nöjda de olika färgerna. Nästa grej så fick jag sätta mig ner, och kolla på 2 ljus-staplar inne i en box med svart bakgrund. Jag höll ett snöre i varsin hand, och skulle föra dessa ljus-stolpar där framme, så dom hamnade bredvid varandra.

driver%20license.png


Tredje och sista grejen, så fick jag gå fram till snyggingen, lägga hakan på en avsats, och titta rakt fram, och sedan tände hon lampor vid sidan, Jag fick inte flytta huvudet. Det gick la ganska bra, om man jämförde med de 2 första grejorna... Sedan efter detta, så skulle vi in i ett rum.

Jag som falang fick 1 timmes video, medans Yongyut i ett annat rum fick 2 timmars video, detta beroende på att hon kan köra lagligt 5 olika fordon, och jag bara 3 st fordon.. Min video var som sagt var 1 timme lång exakt. De sista 15 minuterna, så spelade dom en dramatisk falang-plaeng, och visade olyckor i Thailand.

Det krockades, det krossades, lemmar av människor flög omkring hej vilt, och människo-kroppar virvlade genom luften många gånger. Det var så jävla hemskt och olustigt, så jag tittade bort mesta tiden. Dom är ju en ganska knepig gäng detta thailändska folk.

Där kommer bilen, och kör rakt på en gående man, som vill korsa gatan inne i Bangkok. Han virvlar genom luften, och hamnar i en hemsk grotesk ställning, utan tvivel helt stendöd. Bredvid ser man på videon, står en thai med en cigg i munnen, men själva ciggen skuggar man bort, ty det är inte bra att visa giftiga ciggisar för allmänheten.

Efter detta, så in till kontoret och vänta, och visst fan fick jag vänta. Jag märkte en sak, de tog mig som falang hela tiden på alla ställena, absolut sist. Jag tror inte för att jävlas eller så, men de sköt problemet med uttalet av mitt hemska namn framför sig, hahaha. Men till slut så var dom tvungna att ta tag i det, och jag njöt av varje sekund jag väntade, hämnd, javisst!!! Så kom det... Mr..... paus....handviftning kom hit.... hahaha! dom e la goa den gängen med sina bristande språkkunskaper..

Till slut så fick jag min lunta med papper, fick sätta mig och vänta igen ända till sista gubben, där man fotograferade sig. Och dom faktiskt printade ut det aktuella körkortet. Dock så var dom så himla goa mot mig, så jag skiter i om först eller sist, jag är alldeles för "retired" för att bry mig så välderliga....
 
Thai måste helt enkelt vara endera fulla som fan eller totalt utan hjärna och reflexer ,kanske jaba .. Inga normala västerlänningar kör som de gör, de ger helt enkelt fn i att bromsa ,, "flytta på dig jag bromsar EJ !!!" Jag tror de super oerhört mycket samt sen kör på fyllan ,finns ingen annan förklaring , det är ju smällar helt utan att försöka väja eller bromsa , hur tänker de , eller tänker de alls , tror inte det :(

Det kan finnas en förklaring. Jag kallar det för attityd, riskanalys, samspel, multitasking och planering.

Attityd:
Jag har vid ett annat tillfälle belyst detta.
Bara att observera hur människor för sig på tex en marknad. Att bara stanna mitt i vägen och inte bry sig att det finns andra som vill passera. Det är bara "jag" som finns i universum.
Känns det igen i trafiken?

Riskanalys:
Jag finner att det saknas en självbevarelsedrift där en handling kan leda till smärta. Att köra moppe utan hjälm är en sak, det är oftast ett medvetet val, men att svänga ut på en trafikerad väg utan att en se om det kommer ngn är att inte veta/föreställa sig om hur ont det kommer att göra att bli påkörd (gäller förvisso även körning utan hjälm). Detta borde gälla trots att man inte har körkort.
Men alla som försökt genom ord att skapa en bild vet att det oftast misslyckas.

Samspel:
Att likt en duktig fotbollsspelare kunna läsa av spelsituationen och därmed anpassa sitt spel i laget så brister man även här. Teamkänsla och samarbete.

Multitasking:
Har ni inte märkt hur de flesta bromsar så fort det kommer en liten kurva?
Att hålla reda på andra trafikanter samtidigt som sig själv.
Har ni bett om två olika saker vid disken på 7/11? Om ni röker eller ej så prova detta, detta beteende går att direkt översätta till hur det är i trafiken.
Säg att ni vill ha xx röd. Dom går o hämtar och lägger på disken. Därefter säg att du även vill ha en xx grön. Då tar dom paketet från disken, lägger tbx det och kommer med en grön. Det är lika kul varje gång. Jag vill också ha den röda. Naturligtvis så tar dom det gröna paketet och byter ut det. Om man har bråttom så lägger man handen över det paketet som ligger på disken, så går det upp ett ljus efter ett tag. 4 vändor går det lätt innan polletten trillar ner.

Någon som försökt ge sig på att diskutera 2 ämnen samtidigt?:)

Så om ngt oväntat hinder dyker upp så blir det en handlingsförlamning. Därav bara köra rätt in utan en tillstymmelse till undanmanöver.

Planering:
De flesta av oss har väl suttit och åkt som passagerare. Jag reagerar över bristen på planering i körningen. När ett hinder (tex en bil som kör sakta i den filen vi befinner oss i) dyker upp så, nä, inte byta fil i god tid. Nejdå, bromsa och märka att "attans, här fanns ett hinder" och därefter fundera på filbyte.
Full gas mot ett trafikljus trots nedräkningen står på 65 sek innan det blir grönt.

Sedan naturligtvis okunskap och brist på respekt på gällande trafikregler.

Det som funkar bra är att faktiskt sätta på blinkers och byta fil. Att när förvirrade förare inte vet hur man ska göra vid en korsning så är det bara att köra. Juh nyare bilar dom har juh räddare är dom. Det gäller att vara tuff och ha en aggressiv körstil. Dom är medvetna om att köra påverkad eller inte ha körkort så blir det jobbigt med försäkringen. Så "flytta på dig jag bromsar EJ !!!" stämmer inte efter min erfarenhet, jag växlar snarare ner en pinne o gasar.
Tomtar som envisas att köra i högerfilen är också lätta att flytta (inte om det är en gammal pickis). Att köra om på insidan får man inte (det kostar 200B, jag vet;) ) men att köra om höger om går juh bra, gärna så nära att backspeglarna nästan nuddar varandra. En ny bil som inte fått sina reggplåtar ännu har flyttat på sig långt innan backspeglarna möts:)


Jag vet, jag är en väldigt offensiv förare men att köra defensivt fungerar bara inte, inte här. Kanske för att jag inte kan, för jag får så många tillbud så det skrämmer mig.

BTW, fick ännu en fortkörning på posten:) Denna gången bara 500B.
Förra gången var det 800B men det kan bero på att jag inte stannade på polisens uppmaning. Hastigheten var ungefär samma båda gångerna.

Fortkörning.jpg
 
Mr Sutthiphol Thaveechaikarn, secretary-general of the Office of Insurance Commission, disclosed on Tuesday that the commission would issue an announcement tentatively end of this week to exempt insurance coverage for automotive drivers who are found to have alcoholic content in their blood not exceeding 50 milligramme percent instead of not exceeding 150 milligramme percent

http://pattayaone.news/en/testing-positive-alcohol/
 
Det kan finnas en förklaring. Jag kallar det för attityd, riskanalys, samspel, multitasking och planering.

Attityd:
Jag har vid ett annat tillfälle belyst detta.
Bara att observera hur människor för sig på tex en marknad. Att bara stanna mitt i vägen och inte bry sig att det finns andra som vill passera. Det är bara "jag" som finns i universum.
Känns det igen i trafiken?

Riskanalys:
Jag finner att det saknas en självbevarelsedrift där en handling kan leda till smärta. Att köra moppe utan hjälm är en sak, det är oftast ett medvetet val, men att svänga ut på en trafikerad väg utan att en se om det kommer ngn är att inte veta/föreställa sig om hur ont det kommer att göra att bli påkörd (gäller förvisso även körning utan hjälm). Detta borde gälla trots att man inte har körkort.
Men alla som försökt genom ord att skapa en bild vet att det oftast misslyckas.

Samspel:
Att likt en duktig fotbollsspelare kunna läsa av spelsituationen och därmed anpassa sitt spel i laget så brister man även här. Teamkänsla och samarbete.

Multitasking:
Har ni inte märkt hur de flesta bromsar så fort det kommer en liten kurva?
Att hålla reda på andra trafikanter samtidigt som sig själv.
Har ni bett om två olika saker vid disken på 7/11? Om ni röker eller ej så prova detta, detta beteende går att direkt översätta till hur det är i trafiken.
Säg att ni vill ha xx röd. Dom går o hämtar och lägger på disken. Därefter säg att du även vill ha en xx grön. Då tar dom paketet från disken, lägger tbx det och kommer med en grön. Det är lika kul varje gång. Jag vill också ha den röda. Naturligtvis så tar dom det gröna paketet och byter ut det. Om man har bråttom så lägger man handen över det paketet som ligger på disken, så går det upp ett ljus efter ett tag. 4 vändor går det lätt innan polletten trillar ner.

Någon som försökt ge sig på att diskutera 2 ämnen samtidigt?:)

Så om ngt oväntat hinder dyker upp så blir det en handlingsförlamning. Därav bara köra rätt in utan en tillstymmelse till undanmanöver.

Planering:
De flesta av oss har väl suttit och åkt som passagerare. Jag reagerar över bristen på planering i körningen. När ett hinder (tex en bil som kör sakta i den filen vi befinner oss i) dyker upp så, nä, inte byta fil i god tid. Nejdå, bromsa och märka att "attans, här fanns ett hinder" och därefter fundera på filbyte.
Full gas mot ett trafikljus trots nedräkningen står på 65 sek innan det blir grönt.

Sedan naturligtvis okunskap och brist på respekt på gällande trafikregler.

Det som funkar bra är att faktiskt sätta på blinkers och byta fil. Att när förvirrade förare inte vet hur man ska göra vid en korsning så är det bara att köra. Juh nyare bilar dom har juh räddare är dom. Det gäller att vara tuff och ha en aggressiv körstil. Dom är medvetna om att köra påverkad eller inte ha körkort så blir det jobbigt med försäkringen. Så "flytta på dig jag bromsar EJ !!!" stämmer inte efter min erfarenhet, jag växlar snarare ner en pinne o gasar.
Tomtar som envisas att köra i högerfilen är också lätta att flytta (inte om det är en gammal pickis). Att köra om på insidan får man inte (det kostar 200B, jag vet;) ) men att köra om höger om går juh bra, gärna så nära att backspeglarna nästan nuddar varandra. En ny bil som inte fått sina reggplåtar ännu har flyttat på sig långt innan backspeglarna möts:)


Jag vet, jag är en väldigt offensiv förare men att köra defensivt fungerar bara inte, inte här. Kanske för att jag inte kan, för jag får så många tillbud så det skrämmer mig.

BTW, fick ännu en fortkörning på posten:) Denna gången bara 500B.
Förra gången var det 800B men det kan bero på att jag inte stannade på polisens uppmaning. Hastigheten var ungefär samma båda gångerna.

Fortkörning.jpg

Helt fantastisk analys Pjodd , precis så tänker jag om Thai, tillex göra två saker fungerar bara inte ,, min fru säger att jag kör djäkligt provokativt , ja säger jag , men jag har koll på de andra , och jag vet vad JAG gör , annrs står man stilla i trafiken . två pickuper på en väg som räcker åt tre i bredd funkar inte för Thaisen ,ty de tänker att pick-upen är stor som en buss 5555555555555555555555555Fy fn så taskiga förare de är :):):):)
 
Mr Sutthiphol Thaveechaikarn, secretary-general of the Office of Insurance Commission, disclosed on Tuesday that the commission would issue an announcement tentatively end of this week to exempt insurance coverage for automotive drivers who are found to have alcoholic content in their blood not exceeding 50 milligramme percent instead of not exceeding 150 milligramme percent

http://pattayaone.news/en/testing-positive-alcohol/

YES!!! Skitbra!

Försäkringsbolag är rädda om sina pengar, så där blir det lite jobbigt att muta sig fram:). För den nya lagen om att statligt anställda får stå till svars inför sin närmaste chef verkar redan ha vattnats ur.
Med detta förslaget kommer försäkringsbolagen tälja guld och den chansen missar dom inte, och det kommer att svida hårt i plånboken för den som fyllekör.
Nästa är blir det nog mycket mark och hus till salu:)

Blir det i vårt räknesätt 0,5 promille istället för dagens 1,5 promille?
Nä det känns inte rimligt, 1,5 promille hade tagit livet ut en Thai. Någon som vet?
 
Blir väl runt 05 eller strax under ....??? Inte mycket , mao en bärs sen kan det vara kört med körandet om det smäller ...
 
Äntligen måste jag också säga! Hoppas att det gäller fullt ut under Songkhran också så kan förhoppningsvis åtskilliga människoliv räddas.
 
Äntligen måste jag också säga! Hoppas att det gäller fullt ut under Songkhran också så kan förhoppningsvis åtskilliga människoliv räddas.

I första skedet kommer nog inte människoliv räddas är jag rädd. Men fylletrattarna blir drabbade ekonomisk så först nästa år så kommer det att ge resultat.
 
Undrar om thai ändrar på sitt beteende bara för att försäkringen inte gäller. Muta polisen som skriver att du var nykter.
 
Jag skriver om Isaan, här kör med ofta utan försäkring, och ofta utan körkort, så vem bryr sig. allt blir precis som förut,,,,, Och till vissa av Er som tycks tro att Songkhran är den stora boven under året, så tänk om gärna. Den stora boven är ALLA veckorna under HELA året... kanske 20.000 döda, och under Songkhran kanske 3-400 st....

Så hela Thailands befolkning behöver rustas upp och ställas till svars och inte bara Songkhran... Fan folk dör vareviga dag här, VARJE DAG... skit i Songkhran...
 
Undrar om thai ändrar på sitt beteende bara för att försäkringen inte gäller. Muta polisen som skriver att du var nykter.

Jo kanske, men tro inte att försäkringsbolagen kommer att godkänna en mutad polisrapport. Ett blodprov från sjukhus blir värre att komma ifrån. Inte omöjligt, men med så många instanser så blir det hur som helt jäkligt dyrt att muta sig fram. Det finns mycket finansiellt utrymme för ett försäkringsbolag att slippa betala ut typ en mille. Dom kommer vara som hökar.
Förvåna er inte om det snart blir obligatoriskt att lämna blodprov efter en olycka.

Mitt hopp mot fyllekörningarna är nu hos försäkringsbolagen.
 
Senast redigerad av en moderator:
Jag skriver om Isaan, här kör med ofta utan försäkring, och ofta utan körkort, så vem bryr sig. allt blir precis som förut

Nästan. Nya bilar säljs ofta med 1-2 års "fri" försäkring (dessa finns det gott om). När även dessa ägarna av bil står utan skadeersättning så kommer det att bli jobbig ekonomiskt även för dom.
Det kommer inte att bli bra "över en natt", men på sikt så tror jag att detta är det bästa alternativet i Thailand.
Finns inget som kommer att påverka mer än ekonomiska förluster.

Jag skulle vilja se (men det kan jag bara drömma om) är en lag där sjukförsäkringen inte gäller om man kör moppe utan hjälm (eller giltigt KK). Där man får själv betala fullt ut för sjukvårdskostnaderna som uppstår.
Money talks. Efter ett år så hade betydligt fler använt hjälm och föräldrar hade inte låtit sina knattingar köra moppe till skolan. Dessutom hade föräldrarna själva skaffat KK;).
Ja, väldigt grymt för drabbade som får sälja hus o hem för att betala den lilla grabbens olycka på moppen. Men med tiden så kommer folket till slut att fatta. Det finns ingen annan väg än att dra åt snaran mer än på det ekonomiska planet.
 
Jo kanske, men tro inte att försäkringsbolagen kommer att godkänna en mutad polisrapport. Ett blodprov från sjukhus blir värre att komma ifrån. Inte omöjligt, men med så många instanser så blir det hur som helt jäkligt dyrt att muta sig fram. Det finns mycket finansiellt utrymme för ett försäkringsbolag att slippa betala ut typ en mille. Dom kommer vara som hökar.
Förvåna er inte om det snart blir obligatoriskt att lämna blodprov efter en olycka.

Mitt hopp mot fyllekörningarna är nu hos försäkringsbolagen.
Då skall jag berätta att en Svensk här nere i Jomtien körde "dyngpackad" utan körkort 29 år gammal är han , känner hans bakgrund från Sverige dessutom , en fylltratt som ALLTID skapar problem... Krockar med en Thai som har en Samla full med prylar , Thaisen mindre skador , denna Svenska kille duktigt skadad , svår hjärnskakning , nyckelben av , Ögat skadat (men behåller synen ) ,, polisen tar honom samt ser till att han kom till BKK Hospital .Närhan efter ett par tre dager körs hem ligger det en lapp med ett tel nummer ,, "Please Call this number ......, killen ringer , En polis svarar , kom ner till Soi 9 för förhör , Killen tar sig ner i Taxi till Stationen ,, efter ett förhör frågar polisen hur mycket cash han kan få fram ,, jag har 37 500 thbt på kontot säger han , ok se till att få hit dom säger snutchefen ,, detta ordnas av en annan som jag även känner mycket väl ... Snuten tar dessa stålar ,helt utan kvitto , säger sen till ..... att nu kan du går hem till hotellet , detta bhar ALDRIG hänt ...


Kontentan av detta ,tror ni att jag ser ljust på detta om att det skall bli bättre med mutade snutar ,, blodprov från BKK ,ALLT bara försvann ... slut på denna story som säkerligen händer varje vecka ................................
 
Senast redigerad av en moderator:
Phonta utdrag ur min redovisning om körkortet,,,, så får du informationen även om du inte ville ha den:

Jag började hemma med att kopiera följande grejor för att kunna göra förlängningen;
A – kopierade fram och baksida på båda körkorten (Motorbike+bil)
B – kopierade min tabien ban (gula husboken)
C – kopierade mitt thailändska Id-kort
D – kopierade fotosidan samt uppehållstillstånds.sidan i passet...

Det visade sig, att eftersom jag hade thailändskt ID-card, så ville dom inte alls ha kopiorna på passet.. Så där har vi ett litet argument, till varför det är käckt med detta ID-kort...

På morgonkvisten då, så stack vi först ned till läkar-kliniken och fick varsitt läkarintyg, kostade tyvärr på detta ställe 30 baht, istället för mitt vanliga 20 baht, fan också,. Förlorade nästan en hel Som Tam där till Yongyut...

Nu drog vi till Land-office, fyllde där i ansöknings-handlingen, och häftade ihop kopiorna med denna handling. Sedan in på kontoret där dom tog högen med papper, och gav oss varsitt kö-nummer av nåt slag, fattar inte vitsen alls med det... Men strunt-samma. Vi fick sedan ställa oss i en kö, och göra 3 saker framför hela drösen av thai, som alla kollade på varandra.

Först så pekade en snygg tjej på nåt som såg ut som en färgkarta med en pekpinne, gör-smått var det, eller så är jag 6 år äldre än senast... Jag lyckades till slut identifiera, så dom blev nöjda de olika färgerna. Nästa grej så fick jag sätta mig ner, och kolla på 2 ljus-staplar inne i en box med svart bakgrund. Jag höll ett snöre i varsin hand, och skulle föra dessa ljus-stolpar där framme, så dom hamnade bredvid varandra.

driver%20license.png


Tredje och sista grejen, så fick jag gå fram till snyggingen, lägga hakan på en avsats, och titta rakt fram, och sedan tände hon lampor vid sidan, Jag fick inte flytta huvudet. Det gick la ganska bra, om man jämförde med de 2 första grejorna... Sedan efter detta, så skulle vi in i ett rum.

Jag som falang fick 1 timmes video, medans Yongyut i ett annat rum fick 2 timmars video, detta beroende på att hon kan köra lagligt 5 olika fordon, och jag bara 3 st fordon.. Min video var som sagt var 1 timme lång exakt. De sista 15 minuterna, så spelade dom en dramatisk falang-plaeng, och visade olyckor i Thailand.

Det krockades, det krossades, lemmar av människor flög omkring hej vilt, och människo-kroppar virvlade genom luften många gånger. Det var så jävla hemskt och olustigt, så jag tittade bort mesta tiden. Dom är ju en ganska knepig gäng detta thailändska folk.

Där kommer bilen, och kör rakt på en gående man, som vill korsa gatan inne i Bangkok. Han virvlar genom luften, och hamnar i en hemsk grotesk ställning, utan tvivel helt stendöd. Bredvid ser man på videon, står en thai med en cigg i munnen, men själva ciggen skuggar man bort, ty det är inte bra att visa giftiga ciggisar för allmänheten.

Efter detta, så in till kontoret och vänta, och visst fan fick jag vänta. Jag märkte en sak, de tog mig som falang hela tiden på alla ställena, absolut sist. Jag tror inte för att jävlas eller så, men de sköt problemet med uttalet av mitt hemska namn framför sig, hahaha. Men till slut så var dom tvungna att ta tag i det, och jag njöt av varje sekund jag väntade, hämnd, javisst!!! Så kom det... Mr..... paus....handviftning kom hit.... hahaha! dom e la goa den gängen med sina bristande språkkunskaper..

Till slut så fick jag min lunta med papper, fick sätta mig och vänta igen ända till sista gubben, där man fotograferade sig. Och dom faktiskt printade ut det aktuella körkortet. Dock så var dom så himla goa mot mig, så jag skiter i om först eller sist, jag är alldeles för "retired" för att bry mig så välderliga....
Fick du dina gratis Själv betalade jag 1060tbh för båda
 
Bra Långeman,

samma här, missade att redovisa det. Betalade exakt samma 1.060 thb för båda körkorten
 
 

Liknande trådar

A
Svar
3
Visningar
2 K
Anonym
A
A
Svar
9
Visningar
2 K
G
H
Svar
9
Visningar
8 K
Anonym
A
 
Tillbaka
Topp