Köpa bil i Thailand

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
vi köpte en Mitsubishi triton+ 4 dörrars med dvd spelare bio gas mm i april förra året, vi gav 800000 kontantinsatsen var 150000 sen 11000 i månaden i 5 år. sen för två veckor sen körde en fyllekärring in i frugan när hon stod parkerad i kön vid macken o skulle tanka. nu tar det minst 3 månader att få bilen fixad,tur att man hade försäkring annars hade det blivit en dyr historia, (det blev det i vilket fall). :o

"ledarn " sa:
Tänkte bara att du pratade ju om en Izuzu..
Men bilden var inte på hennes bara.. :nod: :nod:
Bilden är på hennes nya. Jädrans bra bil men den här farangen tänker inte betala den. Jag har inte ens en egen bil i Svedala, den fick mina ungar.

På tal om krocksäkerhet med en pickup, sist jag var i Isaan en tidig morgon så hade en liten lastbil med timmer frontat en ISUZU D-Max, det var inte mycket kvar av den, troligen överlevde ingen i den ...

Har spanat en del och fastnat för Honda City, trevlig småbil för en vettig peng under 600K. Var också inne på en pickis först men va ska jag me en sån till i parkeringsfattiga kustlandet. Men jag funderar allvarligt på att bara hyra för eg behöver man ju bara bil under regn säsongen, sen funkar det ypperligt med motorbike å bigbike.
Ingen bil men e grymt sugen på en sån här 8)

Visa bilaga 33287

"ledarn " sa:
Fick för mig att du nämnde att hon köpte en Ford Explorer..
Men mitt minne är väl trasigt..?? :D :D
Joo, du har nog rätt. Skylles mitt ointresse för bilar, jag har tappat det under resans gång. Jag kan knappt skilja en Volksvagen från en grävmaskin i dag. :)

Vad jag förstår så är det svårt att pruta på ny bil men läste på ett annat forum att Isuzu hade 5% att spela med. Får väl se hur det går när jag kommer till bilhandlaren, funderar på den nya Isuzu x-serien. Förra gången jag var där och fick pris på en bil så la säljaren på för allting så det blev betydligt mer än listpriset, det är ett 6 månader sedan får se om det går att få till ett bättre pris nu. A

HPIM1182.jpg

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

A
Svar
2
Visningar
959
Anonyma
A
A