Air Asia planerar att börja flyga på Europa och USA

 

Isan Lover

Forumveteran
Hej

AirAsia planerar att flyga från Sydostasien till Europa och USA. Den 4 juli undertecknade AirAsia ett samförståndsavtal i Paris om köp av 70 Airbus A321XLR-flygplan för att stödja expansionen av sitt globala lågprisflygbolagsnätverk, vilket positionerar Kuala Lumpur och Bangkok som viktiga flygnav.


AIRASIA TO MAKE FLYING CHEAPER BETWEEN SOUTHEAST ASIA AND EUROPE, US
By Pravit Rojanaphruk, Senior Staff Writer - July 5, 2025 10:25 am

1751865756127.webp


BANGKOK — AirAsia will in the foreseeable future be flying from Southeast Asia to Europe and the US as the world’s first low-cost airline announced the purchase of narrow-body network planes with a landmark agreement for 70 A321XLRs.


1751865486889.webp



Mvh isan lover
 
Hej

AirAsia planerar att flyga från Sydostasien till Europa och USA. Den 4 juli undertecknade AirAsia ett samförståndsavtal i Paris om köp av 70 Airbus A321XLR-flygplan för att stödja expansionen av sitt globala lågprisflygbolagsnätverk, vilket positionerar Kuala Lumpur och Bangkok som viktiga flygnav.


AIRASIA TO MAKE FLYING CHEAPER BETWEEN SOUTHEAST ASIA AND EUROPE, US
By Pravit Rojanaphruk, Senior Staff Writer - July 5, 2025 10:25 am

1751865756127.webp


BANGKOK — AirAsia will in the foreseeable future be flying from Southeast Asia to Europe and the US as the world’s first low-cost airline announced the purchase of narrow-body network planes with a landmark agreement for 70 A321XLRs.


1751865486889.webp



Mvh isan lover
Det är ju perfekt att dom väljer Airbus. Men det känns som att det kan bli lite trångt ombord, A321 är i grunden inte ett long haul plan. Det beror givetvis på konfigurationen men med tanke på att Air Asia är ett lågprisbolag blir det nog rätt tajt ombord.
 
Det är ju perfekt att dom väljer Airbus. Men det känns som att det kan bli lite trångt ombord, A321 är i grunden inte ett long haul plan. Det beror givetvis på konfigurationen men med tanke på att Air Asia är ett lågprisbolag blir det nog rätt tajt ombord.
Hej

Så blir det nog, men förhoppningsvis kan konkurrensen från lågprisbolag pressa priserna.

Mvh isan lover
 
Det är ju perfekt att dom väljer Airbus. Men det känns som att det kan bli lite trångt ombord, A321 är i grunden inte ett long haul plan. Det beror givetvis på konfigurationen men med tanke på att Air Asia är ett lågprisbolag blir det nog rätt tajt ombord.
Nja, åker rätt mycket med AirAsia och det är i stort sett samma stolar och utrymme som hos premium bolag i ekonomi.

Numera finns det många modeller av narrow body som kör long haul.
Planen är längre och tar mer passagerare och extra bränsle
Modeller av B737 och A320/321/322 kör flygningar på 7 timmar ända upp till över 9 timmar
Inrikes i USA och Ryssland, flera över Atlanten och i Asien till Australien.

Ett segment som växer.

För övrigt använder AirAsia bara Airbus I sin flotta.
Mycket billigare med service och underhåll med en leverantör och få modeller.
 
Det är bara SAS som är handikappade och lät en massa passagerare från Sverige flyga till olika länder för att ta sig till Thailand.
Mina SAS aktie blev noll också. Det är bra med AirAsia de kan ta mycket passagerare från arroganta och okunniga blog som har bara ett namn och ingen kvalitet.
 
Det är bara SAS som är handikappade och lät en massa passagerare från Sverige flyga till olika länder för att ta sig till Thailand.
Mina SAS aktie blev noll också. Det är bra med AirAsia de kan ta mycket passagerare från arroganta och okunniga blog som har bara ett namn och ingen kvalitet.
Norrbaggarna och Norse Airways ska flyga direkt på Thailand i vinter.
Både Bangkok och Phuket från Stockholm.
 
 

Liknande trådar

T
Svar
1
Visningar
2 K
kjell.t
K
M
Svar
3
Visningar
2 K
A
S
Svar
2
Visningar
1 K
A
 
Tillbaka
Topp