4 årig flicka dödad av hundar.

Intressant för dig kanske , samt andra som inte vet , VARJE natt körs alla vapenägare mot brottsregistret , och då menar jag varje natt ,,,
Avväpna det sista försvaret vi har i landet , snuten kan vi inte längre räkna med när det gäller att försvara våra medborgare , det har de ju själva redan deklarerat , att då avväpna Svenska jägare och skyttar vore att lämna över landet till Islamistjihadisterna . Något att tänka på kanske ....
Oj, menar du allvar att jägarkåren ska bli det tredje försvaret och bilda medborgargarden mot dina islamist-fiender?

Kanske dags att lämna in bössan för dig, det var det mest korkade jag läst på TS...... :mad:

"Tror du kommer att se att din villfarelse om halvblinda ,fulla jägare inte stämmer i Sverige idag , en välutbildad jägarkår med ett stort vapenvett"
Jag skrev ju att situationen är annorlunda idag, synd att du missade det, idag är nykterheten och fysiken bättre men likväl händer det ju olyckor? Alltså håller jag mig borta under älgjakten. Och ja, jag avser inte att jaga, jag vill endast ha licens för vapen och jägarexamen är det enklaste sättet att få det.

Inte sagt att jägare skall gå ut på stan och skjuta folk , men i samhälle som med tiden totalt krackelerar kanske det finns fog för att ha ett civilt försvar .. Hur ser du själv på en poliskår med 15000 poliser i , Säpo säger sig VETA att det finns oanat många terrorceller i Sverige , Jag vill inte helt lämna över mitt liv till ett söndertrasat rättssamhälle där polisen själva i medier säger sig inte klara upp situationen med gäng och klanbrottsligheten . Problemet är att jag vill heller inte ha ett USA med skjutningar flera ggr om året .. vad jag skrev var att myndigheterna har riktigt bara koll på vad som händer i landet avseende jägare och skyttar , att då utmåla jägare som potentiella faror för allmännheten är ju larvigt .. Kör på fyllan , då tar de ditt jaktvapen , med rätta anser jag dessutom ,
Oj, menar du allvar att jägarkåren ska bli det tredje försvaret och bilda medborgargarden mot dina islamist-fiender?

Kanske dags att lämna in bössan för dig, det var det mest korkade jag läst på TS...... :mad:
Har inte sagt att vi skall bli tredje försvaret , men det är skrämmande där myndigheterna inte kan garantera din och din familjs säkerhet , avväpnar du hela Svenska folket så är det bara de kriminella som har vapen , de behöver inget tillstånd. medborgargarden är inte lagligt och skall inte finnas , men om de kriminella helt tar över ett samhälle och myndigheterna deklarerar undantagstillstånd , då befinner sig samhället i en annan situation

Senast redigerad av en moderator:
"Tror du kommer att se att din villfarelse om halvblinda ,fulla jägare inte stämmer i Sverige idag , en välutbildad jägarkår med ett stort vapenvett"
Jag skrev ju att situationen är annorlunda idag, synd att du missade det, idag är nykterheten och fysiken bättre men likväl händer det ju olyckor? Alltså håller jag mig borta under älgjakten. Och ja, jag avser inte att jaga, jag vill endast ha licens för vapen och jägarexamen är det enklaste sättet att få det.
När jag var grabb så jagade vi inte älg , just pga av att detta med fyllan , Min farfar hade skogvaktare samt anställda jägare att sköta detta , jagade inte älg före 2000 , Anser även idag att det är något jag kan vara utan , ger mig inget utbyte med den jakten .

Det jävligaste är väl att det är sant.

Det har väl med stor sannolikhet gått ut order från SD skaffa er jägarexamen så vi kan beväpna oss.

Det jävligaste är väl att det är sant.

Det har väl med stor sannolikhet gått ut order från SD skaffa er jägarexamen så vi kan beväpna oss.
Det där ju trams Holmen .Att blanda in politik i detta med jakt är ju bara larvigt .. Se till vad jag skrev , ett samhälle som totalt havererar och undantagstillstånd utlyses av regering , då tror jag nog att även du skulle vara pissnödig och vilja skydda de dina . Fortsätter poliser att sluta sina anställningar , hur tror du att detta kan sluta ?? ingent försvar samt en larvigt liten poliskår .Bara en tanke , Ingen skall för det gå på stan beväpnad , har jag heller aldrig påstått , Men inte ens du med dina värderingar kan väl förneka att det finns organisationer i landet som hotar vårt samhälle , eller ?? I så fall far ju både polis samt SÄPO med osanning , och i vilket syfte skulle de göra det ?

Intressant för dig kanske , samt andra som inte vet , VARJE natt körs alla vapenägare mot brottsregistret , och då menar jag varje natt ,,,
Avväpna det sista försvaret vi har i landet , snuten kan vi inte längre räkna med när det gäller att försvara våra medborgare , det har de ju själva redan deklarerat , att då avväpna Svenska jägare och skyttar vore att lämna över landet till Islamistjihadisterna . Något att tänka på kanske ....

Nu måste jag be att få ställa en fråga, hur gör Ni då? körs mot brottsregistret?

Tänk att allt som har med vapen att göra upprör vissa klientel , inga nämnda , Avslutar denna diskussion då det inte funkar att diskutera detta , det är som politik , spårar ut totalt555:) .. Jag har ju fel , finns ju bara kärlek i världen, kasta rosor på varandra och kärleksbomba så blir allt bra . Vill inte ha ett USA , helt vansinnigt är det , men ett kontrollerat ägande av vapen är inget som på något sätt är farligt för folket i detta land ..

Nu måste jag be att få ställa en fråga, hur gör Ni då? körs mot brottsregistret?
Man körs helt enkelt mot brottsregistret , de har superkoll på "legala " vapenägare , blir du straffad eller fälld så hämtar de ditt vapen omedelbart , finns ju dataregister , inget konstigt med det .. och dessutom djäkligt bra att de kommit så långt i detta. kanske bättre att för Kurant mfl. bekymra sig för de som har illegala vapen i detta land :rolleyes: Vi vapenägare är de mest kontrollerade medborgarna i landet ,

Nu skrev jag Islamist Jihadister . Inte vad du förvränger det till ..

Nja , kan inte hålla med dig där , när det gäller enhandsvapen är det ju så nu med de nya licenserna ,, jag skjuter upp för guld var femte år annars tar de pangen ifrån en , Men jaktvapen , nej skulle bli en ytterligare födkrok samt även ytterligare en anledning för Svenska staten att avväpna Svenska folket

Givetvis så ska alla som är olämpliga att inneha vapen avväpnas.

Man körs helt enkelt mot brottsregistret , de har superkoll på "legala " vapenägare , blir du straffad eller fälld så hämtar de ditt vapen omedelbart , finns ju dataregister , inget konstigt med det .. och dessutom djäkligt bra att de kommit så långt i detta. kanske bättre att för Kurant mfl. bekymra sig för de som har illegala vapen i detta land :rolleyes: Vi vapenägare är de mest kontrollerade medborgarna i landet ,

Fick uppfattningen att det var jaktklubben som skötte detta...

Utan tidsgräns och utan att tvingas till ett medlemskap i en skytteförening och utan att tvingas till att bedriva någon som helst skytte-aktivitet.

Det kan nog stämma bra , men i alla de jaktlag jag brukar besöka så tas detta om hand av de andra , de nekar helt enkelt dessa att deltaga , främst naturligtvis pga. av sin egen säkerhet , men det är vettigt folk Jag brukar hålla mig i de kretsarna som har lite vett innanför pannbenet , läkarna skall dra in licenser , men gör det sällan , de ser ju nämligen inte att dessa har vapen , om de inte känner patienten ..Dessutom så klarar inte en dement människa de årliga proven för att delta i Älgjakten , där faller de bort .På många ställen i Norrland finns inga krav på att skjuta godkänt varje år , men dessa stollar däruppe kan inte räknas in som normala för landets jägarkår .Det årliga skjutprovet är inte så enkelt att ens alla unga friska killar klara av det , massor som har problem att skjuta upp denna tid inför stundande jakten .. Men detta är ju jägarna själva som skapat denna regel i gissar jag på 80 % av alla marker , Inte myndigheterna , utan vi själva

Hej

Min erfarenhet är tyvärr inte alltid den samma, den som inte längre borde få jaga kan ju vara den störste markägaren, den som äger jaktstuga och slakthuset, vara den inflytelserikaste i gruppen, den som har varit med längst och man kan även ha släktskap och grannrelationer som försvårar ett ingripande.

Mvh isan lover

Nix, jag jagar inte själv men jo jag vet en del om jakt eftersom jag umgås med jägare och står i begrepp att ta jägarexamen eftersom jag behöver vapenlicens. Sen kommer jag nog tyvärr inte bli en sådan perfekt jägare/ hundägare/ friluftsmänniska som dig, det är ju svårt att uppnå. Tycker inte du själv att jägare brukar ha tämligen uniform klädsel? De bilder jag sett på din klädsel vid jakt faller väl in i bilden. Jag skrev inte "blankpolerade" gevär, det är såvitt jag vet inte lämpligt vid jakt, jag skrev "nypolerade" gevär som en antydan till att de jägare jag känner har ett stort intresse för vapen och håller dem i gott skick. Det gränsar dock till en fetisch. Och ja, jag håller mig borta från skogen med min terrängbil under älgjakten, det vore trist att bli beskjuten eller hundbiten.
Fick uppfattningen att det var jaktklubben som skötte detta...
Nej , det är myndigheten , inget jaktklubben kan göra som du säkert förstod ;) Sverige har mycket restriktiva regler för vapenägande , Titta på många andra länder samt på hur vår gränskontroll sköts , HUR i helv. kan polisen göra stora beslag inom landet , Massor med Automatvapen beslagtas i tillex Malmö varje år , vad tror Svenska folket dessa skall användas till , Älgjakt ??. Jag är rädd för att Sverige går mot en osäker tid ,,krävs krafttag mot brottsligheten , men finns ju inga rakryggade politiker som stöttar polisen fullt ut i deras uppgifter

Hej

Min erfarenhet är tyvärr inte alltid den samma, den som inte längre borde få jaga kan ju vara den störste markägaren, den som äger jaktstuga och slakthuset, vara den inflytelserikaste i gruppen, den som har varit med längst och man kan även ha släktskap och grannrelationer som försvårar ett ingripande.

Mvh isan lover
Finns säkert detta som du beskriver , men i undantagsfall , och det finns det alltid, jagar du själv , ?? Eller tror du saker som många övriga här ;)

Hej

Mvh isan lover
Undrar hur du tänker nu , du vill ha licens för jakt , men vill inte jaga, i Vilket syfte vill man då ha licens ??? Man får en licens för jakt eller målskytte , inte för annat behov ...

Undrar hur du tänker nu , du vill ha licens för jakt , men vill inte jaga, i Vilket syfte vill man då ha licens ??? Man får en licens för jakt eller målskytte , inte för annat behov ...
Mitt motiv till att ha vapenlicens är inget jag vill ventilera på ett forum av olika skäl men det har varken med jakt eller försvar att göra.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp