4 årig flicka dödad av hundar.

Gudrun o di andra kärringarna...........
haha , nej de är nog inte så farliga , finns andra partier som är farliga för det Svenska samhället , sitter partiledarna i Moskeer och dribblar med Islamister så är det ganska otrevligt kan man tycka , det finns ju foto bevis på detta , ingen nämnd ingen glömd

Kan hålla med dig i sak om att vanliga medborgare inte skall resa vapen mot andra människor , men vilka skall skydda oss medborgare då ?? Polisen ??Försvaret . tror du själv på att polisen kan skydda Sveriges medborgare idag vid ett större samlat terrorangrepp från de 200 religiösa galningar i landet som Säpo säger sig befinna här . Tror du på allvar att Svenskar skulle stå och se sina familjer slaktas så som dessa tidigare i andra länder gjort med oliktänkande , inte jag i alla fall, vissa i Säpo hävdar att det finns betydligt fler , utropas sen det "heliga kriget " , då tror jag nog du får byta kalsingar Kurant ;)
Inte läst allt men du tänker som jägare att dina jaktvapen har du till att försvara dej med religösa galningar, tur jag inte är med i ditt jaktlag
Du kanske inte tycker om mej som du anser att det jag tillhör dom religösa galningarna i sverige. Som jag läst borde nån ta av dej licens för
vapen. Du är inte stabil för att inneha jaktvapen

Inte läst allt men du tänker som jägare att dina jaktvapen har du till att försvara dej med religösa galningar, tur jag inte är med i ditt jaktlag
Du kanske inte tycker om mej som du anser att det jag tillhör dom religösa galningarna i sverige. Som jag läst borde nån ta av dej licens för
vapen. Du är inte stabil för att inneha jaktvapen
Du är en ganska aggressiv människa tydligen , gillar att trigga och skapa otrivsel , ingenstans har jag skrivit att jag vill använda mina vapen till annat än jakt , det är du som förvrider sanningen , i ett flertal inlägg tar jag klart avstånd till medborgargarden samt att använda vapenmakt mot andra människor , tycker att du skall lära dig läsa vad man skriver här ,inte vad du tror att folk skriver .. kanske skall du läsa allt innan du dömer folk , var skriver jag att du tillhör de religiösa galningarna , nu får du nog förklara dig närmare, det som diskuteras är vad som händer vid ett undantagstillstånd , dvs när staten anser att de inte längre är fred utan krigstillstånd gäller .. detta kan ske vid olika typer av angrepp på vårt samhälle , Vi har har diskuterat Norge under kriget samt deras frivilligrörelse ,, Tror inte du vet ett smack vem jag är , och kan och skall således inte yttra dig över min psykiska status .. det ser jag mer som ett bevis på hur du själv mår

Senast redigerad av en moderator:
USAs "grundande fäder" såg ett värde i att folket var beväpnat.

Man brukar säga; i en demokrati fruktar politikerna folket, men i en diktatur fruktar folket politikerna. ;)

Hej

Just USA tycker jag är ett bra exempel på hur illa det kan gå när man låter folk beväpna sig, USA är ett riktigt skräckexempel i mina ögon och andra länder borde tänka sig noga för innan dom lättar på vapenlagarna.

Mvh isan lover

Hej

Just USA tycker jag är ett bra exempel på hur illa det kan gå när man låter folk beväpna sig, USA är ett riktigt skräckexempel i mina ögon och andra länder borde tänka sig noga för innan dom lättar på vapenlagarna.

Mvh isan lover
helt rätt i detta , snarare bör de ta till hårdare tag mot detta , vissa stater mycket lätt att handla vapen , mens det i andra är liknande de i vårt land

Tråden spårar som vanligt ur total , från galna hundar till galna påståenden om hur jägare beter sig samt hur vi skall förhålla oss till ev framtida allvarliga konflikter i vårt samhälle ,, tycker att det har spårat ur rejält så avser inte lägga mer tid i denna diskussion

Tråden spårar som vanligt ur total , från galna hundar till galna påståenden om hur jägare beter sig samt hur vi skall förhålla oss till ev framtida allvarliga konflikter i vårt samhälle ,, tycker att det har spårat ur rejält så avser inte lägga mer tid i denna diskussion

Hej

Visst har det spårat ur, men det var ändå en intressant diskussion.

Mvh isan lover

Kan bara instämma:thumbsup:, och jag är ju en av dessa som spårat ut totalt,:thumbsdown: i tråden som började så sorgligt med en liten flicka som dog,:angel:
Men som så vanligt går det inte diskutera jakt, eftersom det inte går förklara hur jakten bedrivs i dagens Sverige för personer som inget begriper. Men håller med IL, diskussionerna har varit intressanta, ibland även komiska. Vilket än en gång bevisar hur olika vi är.:)

Kan bara instämma:thumbsup:, och jag är ju en av dessa som spårat ut totalt,:thumbsdown: i tråden som började så sorgligt med en liten flicka som dog,:angel:
Men som så vanligt går det inte diskutera jakt, eftersom det inte går förklara hur jakten bedrivs i dagens Sverige för personer som inget begriper. Men håller med IL, diskussionerna har varit intressanta, ibland även komiska. Vilket än en gång bevisar hur olika vi är.:)

Alltid kul att diskutera viltvård och jakt.

Bara att ta ifrån en sån bössan ,måste ju fela mer än på synen ..Har aldrig under mitt idag 52 åriga jägarliv (första licensen vid 16 års ålder ) tvivlat eller tagit fel på vad jag lossat skott på , helt sjukt , dessutom Kommunjägare , helt sjukt

Hej

Visst är ”helt sjukt” men inte alls unikt, sånt här händer med jämna mellanrum, det tyder på att kontrollen inte fungerar.

Mvh isan lover

Hej

Visst är ”helt sjukt” men inte alls unikt, sånt här händer med jämna mellanrum, det tyder på att kontrollen inte fungerar.

Mvh isan lover

Hej på dig
Nej det gör det inte alls , nu är du ute fel igen , vad vet du om detta , Googla så kommer du att finna , Det finns exempel på hur människor utan några fel i varken skallen eller ögonen verkligen ser vad de tror , detta har inte alls skett ofta eller med jämna mellanrum , det är faktiskt inte sant , ge mig fler exempel . Sök efter läkarutlåtanden , det handlar om att människans sinnen inte är 100% iga , Har inte ett smack med kontroll att göra, Men helt klart skall han fråntas sina bössor och utredas , vad som egentligen hänt vet varken du eller jag

Hej

Mvh isan lover
Tyckte det var nån som skrev tidigare att sånt här absolut inte hände i Sverige. Så artikeln måste vara lögn...….
Alternativt är det väl bara att erkänna att det finns idioter även bland jägare (varför skulle de vara unika?).

Erkänner själv att jag håller mig från skogen under älgjakten. Man vet ju inte vilken idiot som sitter i skogen med skarpladdat vapen och väntar på sin mammut.....

Tyckte det var nån som skrev tidigare att sånt här absolut inte hände i Sverige. Så artikeln måste vara lögn...….
Alternativt är det väl bara att erkänna att det finns idioter även bland jägare (varför skulle de vara unika?).

Erkänner själv att jag håller mig från skogen under älgjakten. Man vet ju inte vilken idiot som sitter i skogen med skarpladdat vapen och väntar på sin mammut.....
55555 Tillåt mig småle. Du är rädd för att gå ut i skogen när det är älgjakt,,, I så fall undrar jag om du är ute överhuvudtaget,, fan det kan ju komma en meteor från rymden, eller kanske möter du ett rattfyllo i trafiken på vägen till ditt svampställe.
För till något jaktlag ska du ju inte till.. Nej som jag sagt innan, det går inte förklara jakten för en som inget begriper.

Hej

Ett bra beslut, släpper inte ut frugan i svampskogen heller under älgjakten, både för hennes och jägarnas skull.

Mvh isan lover

Liknande trådar

Tillbaka
Topp