4 årig flicka dödad av hundar.

Du är väl medveten om att man kan få livstid för mord? :angel:
Nu skall vi inte förvränga igen , det klarar många andra här så bra , men lite fundersam blir man ju med det resonemanget ....Inte jakt och inte försvar , kanske bara skytte , men då går man med i en klubb i stället och bedriver seriöst skytte ..
Var många Norrmän under andra världskriget som var glada över Norska jägare samt skyttar , annars skulle Norge idag antagligen inte vara just Norskt , Nåt för Kurant samt Holmen att fundera över , Med tanke på deras utspel tidigare mot mitt inlägg . Hot kan komma inifrån eller utifrån landet

Nu skall vi inte förvränga igen , det klarar många andra här så bra , men lite fundersam blir man ju med det resonemanget ....Inte jakt och inte försvar , kanske bara skytte , men då går man med i en klubb i stället och bedriver seriöst skytte ..
Var många Norrmän under andra världskriget som var glada över Norska jägare samt skyttar , annars skulle Norge idag antagligen inte vara just Norskt , Nåt för Kurant samt Holmen att fundera över , Med tanke på deras utspel tidigare mot mitt inlägg . Hot kan komma inifrån eller utifrån landet
Oh, my ********, nu var det norska jägare som avgjorde Andra Världskriget. :):):):):)

Oh, my ********, nu var det norska jägare som avgjorde Andra Världskriget. :):):):):)
Nej Kurant , men de var klart av stor betydelse , nu får du läsa på om Norska motståndsrörelsen och hur den sprängde fabriken för tungt vatten, dessa var helt vanliga Norrmän , jägare och skyttar som gjorde en mycket viktig insats för Norge som nation ... . Som jag skrev i tidigare inlägg , vi vet inte var hotet kan komma ifrån , inifrån i form av terrorrister (fanatiska religiösa grupper) eller från omkringliggande länder , Ryssarna kan nog inte anses som helt säkra .. Visst kan vi inte skydda landet mot en stormakt med ett civilt försvar . men idag har vi inte ett försvar värt namnet , och våra kassa politiker har urholkat polisen till en spillra , och med allt sämre befogenheter mot allt bus i vårt samhälle

USAs "grundande fäder" såg ett värde i att folket var beväpnat.

Man brukar säga; i en demokrati fruktar politikerna folket, men i en diktatur fruktar folket politikerna. ;)
Det är grunden i USAs vapenlagar , folket har rätt att försvara sig just mot en regering som ev .vänder sig mot folket , men jag är väldigt tudelad i detta , Gillar inte alls deras vapenpolitik , Varför har vi en massa skolskjutningar , undrar om de mår djäkligt taskigt i det landet ;) Vissa stater dålig kontroll av vapenägare , och varför halvautovapen , inget jag förespråkar i vårt land. vet att många gör det , men inte jag , i så fall under ännu större kontroll , föör var jag tvungen att skjuta automatvapenmärket i guld årligen för att ha licens för en Helauto K pist M45 . Hårdare krav i USA skulle nog sätta stopp för mycket lidande

Oj, menar du allvar att jägarkåren ska bli det tredje försvaret och bilda medborgargarden mot dina islamist-fiender?

Kanske dags att lämna in bössan för dig, det var det mest korkade jag läst på TS...... :mad:

Nej ditt eget inlägg tar nog priset. Det som en ockupationsmakt i Sverige har anledning att kanske frukta mest är just det stora antalet civila vapen, över en miljon. Hela befolkningen är ju mer eller mindre beväpnad och vapentränad eller kan fort bli det och vad detta betyder har vi ju sett i Vietnam, Balkan och Irak.

Nej ditt eget inlägg tar nog priset. Det som en ockupationsmakt i Sverige har anledning att kanske frukta mest är just det stora antalet civila vapen, över en miljon. Hela befolkningen är ju mer eller mindre beväpnad och vapentränad eller kan fort bli det och vad detta betyder har vi ju sett i Vietnam, Balkan och Irak.
Dina exempel med Balkan och Irak är ju rena skräckexempel hur det går med en massa småpåvar och klaner beväpnade med civila vapen gör upp i ett inbördeskrig utan styrning.
Hur illa var det inte när Jugoslavien föll samman i modern tid och man dräpte sina grannar urskiljningslöst.
Vanliga medborgare ska inte använda jaktvapen mot människor, omdöme saknas helt.

Exakt, låt dom komma så tar vi dom med gerillakrigsföring.
När jag sökte licens för vapen -79 var jag tvungen att bevisa jag hade jaktmark, eller att jag kunde bli inbjuden till en som hade. Hur det är idag vet jag inte, men vet att vi är kontrollerade som Phonta säger.

Dina exempel med Balkan och Irak är ju rena skräckexempel hur det går med en massa småpåvar och klaner beväpnade med civila vapen gör upp i ett inbördeskrig utan styrning.
Hur illa var det inte när Jugoslavien föll samman i modern tid och man dräpte sina grannar urskiljningslöst.
Vanliga medborgare ska inte använda jaktvapen mot människor, omdöme saknas helt.
Kan hålla med dig i sak om att vanliga medborgare inte skall resa vapen mot andra människor , men vilka skall skydda oss medborgare då ?? Polisen ??Försvaret . tror du själv på att polisen kan skydda Sveriges medborgare idag vid ett större samlat terrorangrepp från de 200 religiösa galningar i landet som Säpo säger sig befinna här . Tror du på allvar att Svenskar skulle stå och se sina familjer slaktas så som dessa tidigare i andra länder gjort med oliktänkande , inte jag i alla fall, vissa i Säpo hävdar att det finns betydligt fler , utropas sen det "heliga kriget " , då tror jag nog du får byta kalsingar Kurant ;)

Så är det , Jägarexamen har tagit den platsen , vilket är bra , anser däremot att jägarexamen är lite för lätt att klara
Jo håller med, lätt för en som följt med far och kanske farfar sedan man hade blöjor. Men absolut svårare för en som knappt vistats i skog och mark, tror inte han eller hon ser skillnad på ett rävslag vs. rådjurslag i snön.

Hela befolkningen är ju mer eller mindre beväpnad och vapentränad ...

Någon som vet hur det är i Schweiz? Jag har för mig att alla som har gjort värnplikt där, har ett vapen hemma. Ungefär som för vårt hemvärn, fast här avlägsnas väl vitala delar från hemvärnssoldatens vapen.

Landet har f ö en bra variant på sitt demokratiska styrelseskick, så där kanske inte politikerna är så rädda för sitt eget folk.

Någon som vet hur det är i Schweiz? Jag har för mig att alla som har gjort värnplikt där, har ett vapen hemma. Ungefär som för vårt hemvärn, fast här avlägsnas väl vitala delar från hemvärnssoldatens vapen.

Landet har f ö en bra variant på sitt demokratiska styrelseskick, så där kanske inte politikerna är så rädda för sitt eget folk.
Hemvärnet har idag inte några vapen hemma , förvaras centralt i kasun, så bara att slå mot deras vapenförråd , sen är de utslagna , det var ju just detta med vapen hemma som var iden med ett hemvärn , Fi kunde knappast slå mot samtliga hemvärnsmän i deras bostäder , Men det ändrade våra myndigheter ,smarta som de är , undrar ibland vilka de spelar i händerna:rolleyes:

Hemvärnet har idag inte några vapen hemma , förvaras centralt i kasun, så bara att slå mot deras vapenförråd , sen är de utslagna , det var ju just detta med vapen hemma som var iden med ett hemvärn , Fi kunde knappast slå mot samtliga hemvärnsmän i deras bostäder , Men det ändrade våra myndigheter ,smarta som de är , undrar ibland vilka de spelar i händerna:rolleyes:
Är det "Fi" som är hotet? Jag som trodde det var jihadisterna? Eller är det samma sak? :xmas_smiley:

Liknande trådar

Tillbaka
Topp