AM körkort

Kycklingen

Administratör
Forumpersonal
Jag känner några ungdomar som ska luffa runt i Asien i ca 4 månader, deras plan är att va i Thailand ca en månad.
Jag fick frågan om att köra moppe/mc där?
Om man ska vara helt laglig i Thailand är det då ett riktigt mc kort som behövs från Sverige eller räcker det med ett AM körkort?
Säger lagen att man även ska fixa ett internationellt körkort?

Jag känner några ungdomar som ska luffa runt i Asien i ca 4 månader, deras plan är att va i Thailand ca en månad.
Om man ska vara helt laglig i Thailand är det då ett riktigt mc kort som behövs från Sverige eller räcker det med ett AM körkort?
Riktigt mc kort.
Jag tänkte funkar säkert med AM, det har dom ingen koll på.
Men jodå det hade dom och böter fick jag.

Det internationella körkortet är bara en översättning av det svenska och vad det gäller för.
Båda krävs tillsammans.

AM behörighet är bara upp till 50cc moped.
MC i Thailand är över 100cc.

Tack
Jag trodde det var som ni sa men ville ändå dubbelkolla. Jag skickade vidare era svar till en utav tjejerna som åker nu i nov.
Dessutom inte att rekommendera unga människor utan vana från större MC dvs 100 CC+ att köra här nere, finns så många dårar i trafiken, de värsta anser jag vara berusade turister som det dräller av på turistorterna. När mina barn kommer hit så är det ett stort Nej! till att hyra MC , likaså att åka MC taxi vilket är i stort sett lika farligt, dessa är inblandade i mängder av olyckor.
Ta bathbussar samt vanlig taxi och var rädd om Er

Liknande trådar

A
Svar
2
Visningar
5 K
Anonym
A
L
Svar
20