Ang olyckorna med Boeing 737 MAX

Märkte även ombord sista turen att tonen bland Filippinarna ombord hade förändrats, Duerte vänligheten var inte där längre och man var rädda för hans Kinavänlighet och det pratades om att han måste röstas bort om inte Kina skall ta över kontrollen av Filippinerna.

Svaret du efterfrågar finns i inlägget du besvarade.
Läs sakta nästa gång innan du svarar.

Jaja.... du justerade "lite"...

Du skrev: Nya bakslag för Boeing.

Det är ett tydligt påstående, nästan ett faktum, därtill i plural.
Men i sann IL-anda så justerade du lite... till att du tyckte att det var en bakslag PR-mässigt.

Det kan jag absolut hålla med om. Tänk om du skrivit det klart och tydligt från början... :rolleyes:

Jo, men det känns som alla andra länderna tänker på ekonomin före mänskliga rättigheter.
Nu skrev Trump under att Hong Kong måste visa demokratiska rättigheter årligen för att inte åka på sanktioner.
I EU och Sverige är det helt tyst.
Kina svara med mottaktioner som visade på klar diktatur och dom skiter i västvärlden, dom har ett mål och det är att göra Kina större.
Vi ser ju ett land som skiter i rättigheter och dom gör vad dom vill, enda som svarar är USA, resten sitter som knähundar och snackar hellre Brexit.
Kina börjar bli livsfarligt och när det görs som det sa i radioprogrammet att barnen tas från mödrarna från vissa upproriska folkgrupper redan vid födseln nu för att fostras i sann kommunistanda, så är det värre än på 30-40 för nu är det kännt av alla regeringar men ignoreras av rädsla för att % ökningen på tillväxten blir lidande.
Vad har USAs kinapolitik med Boeing att göra?

Själv ser jag en viss skillnad på handelskrig mot låglönelandet Kina gentemot höglöne EU
Låglönelandet, ja om det var rättvist fördelat i landet i sann kommunistanda så kanske.
Kina är idag världen näst största handelsnation och har störst del medborgare som turistar runt iallafall i stora delar.
Kina har en stor rik befolkning, när jag tar in på 5 stjärniga hotell här nere är det Kineser i majoritet och spenderar som Svenskar kan drömma om men dom syns inte på barerna reser mer familjevis.

USA behöver föra in strafftullar mot många länder, har jag inte hängt med inom flyget men många länder rider på undantag.
Inte minst Kina, som förutom strafftullar borde åka på sanktioner.
Vart mycket på radio idag om Kina.
Där dom nu tar barnen från vissa folkgrupper sätter dom på kommunistiska hjärntvättarläger.
Största koncentrationslägrena sen 2:dra världskriget, gått om och om på radion i bilen idag.
Inget görs för Kina är en sådan viktig handelspartner så vi kan få billiga varor.

Trump gör mycket obekvämt som andra politiker i västvärlden är rädda för.

Hej

Faktum är väl att USA nästan inte har hängt med i utvecklingen i någon bransch, deras en gång stora bilindustri är nästan helt utraderad, kolgruvorna nedlagda, stålindustrin omodern och utkonkurrerad, samma sak med telecom, it och annan högteknologisk industri bara för att ta några exempel, kan själv inte på rak arm komma på någon bransch där USA är världsledande längre.

Trump verkar tro att strypa importen är det enda sättet för dom inhemska företagen att få sålt sina omoderna och dyra produkter på, hur det slutar får vi väl se, men själv ser jag bara nationalism, protektionism och slutenhet som konstgjord andning, det lär inte lösa några av dom verkliga problemen på lång sikt.

Mvh isan lover

Hej

Faktum är väl att USA nästan inte har hängt med i utvecklingen i någon bransch, deras en gång stora bilindustri är nästan helt utraderad, kolgruvorna nedlagda, stålindustrin omodern och utkonkurrerad, samma sak med telecom, it och annan högteknologisk industri bara för att ta några exempel, kan själv inte på rak arm komma på någon bransch där USA är världsledande längre.

Trump verkar tro att strypa importen är det enda sättet för dom inhemska företagen att få sålt sina omoderna och dyra produkter på, hur det slutar får vi väl se, men själv ser jag bara nationalism, protektionism och slutenhet som konstgjord andning, det lär inte lösa några av dom verkliga problemen på lång sikt.

Mvh isan lover
USA är väl världsledande i mycket, att utländska företag kopierar hejdlöst och inte behöver betala för det är en sak.
Detta Trump vill stoppa för tex UN har Kina som tillväxtland och undgår majoriteten av skatteregler.
Mesta som ett exempel i datorväg kommer från USA, Intel, Nvidia, com, internet, AMD, X-box, C-64, ja listan kan göras lång.
Majoriteteten av grafikkort är Nvidia, olika asiatiska produkter, sen att grafik är en Svensk uppfinnares uppfinning är en sak, Apple.
Mycket är idag utarbetat av Amerikasnska bolag.
Köper jag ett Japanskt ASUS kort till min dator så är det byggt på Amerikansk utveckling och drivrutiner.
Men vi skall inte glömma att majoriteten av allt detta kommer ifrån Europa, och vi som Svenskar kan stoltsera med att stor del kommer från Svenska uppfinnare.
Sen kopierar Asiaterna och utvecklar det som är uppfunnet av vita arga män och kvinnor och säljer det billigare, där är vi nu!!

USA är väl världsledande i mycket, att utländska företag kopierar hejdlöst och inte behöver betala för det är en sak.
Detta Trump vill stoppa för tex UN har Kina som tillväxtland och undgår majoriteten av skatteregler.
Mesta som ett exempel i datorväg kommer från USA, Intel, Nvidia, com, internet, AMD, X-box, C-64, ja listan kan göras lång.
Majoriteteten av grafikkort är Nvidia, olika asiatiska produkter, sen att grafik är en Svensk uppfinnares uppfinning är en sak, Apple.
Köper jag ett Japanskt ASUS kort till min dator så är det byggt på Amerikansk utveckling och drivrutiner.
Men vi skall inte glömma att majoriteten av allt detta kommer ifrån Europa, och vi som Svenskar kan stoltsera med att stor del kommer från Svenska uppfinnare.
Sen kopierar Asiaterna och utvecklar det som är uppfunnet av vita arga män och kvinnor och säljer det billigare, där är vi nu!!

Hej

Först bestals Svenska uppfinnare och företag på sina idéer av USA som nu klagar på att asiaterna knycker kunskap ifrån dom, det är på ett sätt lite rätt åt USA att dom själva får smaka på sin egen medicin här. :)

Mvh isan lover

Å du menar att amerikanska bolag bara skall handla amerikanskt? Flygmarknaden är ju i allra högsta grad internationell.

Nu kanske dessa 321XLR som är ett narrovbody plan men med ganska lång räckvidd, främst skall gå mellan mindre flygplatser inom USA.

Airbus och Boeing konkurrerar på alla marknader över hela världen, varför skulle de inte göra det i USA?
Kan flygplan "gå"? :p :D ;)

Uppfinnare och uppfinnare, vet herrn hur många patent finska Nokia har? ;) :p:thumbsup:

Hej

Först bestals Svenska uppfinnare och företag på sina idéer av USA som nu klagar på att asiaterna knycker kunskap ifrån dom, det är på ett sätt lite rätt åt USA att dom själva får smaka på sin egen medicin här. :)

Mvh isan lover
FN vad du vänder kappan efter vinden IL

Liknande trådar

Tillbaka
Topp