Den första fråga som jag ställde mig var när jag såg de 2 första publicerade fotona av 2 medlemmar. Handlar detta om att ta undersköna bilder av badparadisen därnere i söder enbart? Finns det någon chans att ta bilder av det Thailand som andra lever i fulltid, och bedömningen ändå skall vara positiv.
För handlar detta enbart om färggranna sköna foton tagna ifrån paradisen söderut av badande turister, så är det kanske inte mycket chans för en annan som bor uppe bland risfälten där färgen grönt är den allenarådande.
Jag försökte som motvikt skriva 2 rader som förklaring till mina bilder, detta för att kanske ögat som såg mina bilder skulle se bortom den gula färgen på munken eller den rakade skallen. Alltså att få en förståelse till bilden. Den texten fungerar ju som text till en melodi. Vem orkar i längden lyssna på musik utan sång och text?
Kanske detsamma med foton, utan förklaring så kan fotot i värsta fall bli ett ganska dött ting. Men om man vet lite bakgrund, så kanske bilden får en innebörd..... men jag vet att folk har svårt att skriva ord på svenska (många av oss i alla fall) och det blir då inte rättvist menas det på... kanske det är så......
Men hur rätttvist är det då att alla inte har tillgång till Phi Phi island eller krabi eller Phuket eller Kho Chang?
Nä nu kör vi, ville bara slänga ur mig lite funderingar... Detta är skitkul med tävlingar...
legolas