Ang olyckorna med Boeing 737 MAX

Jaja.... du justerade "lite"...

Du skrev: Nya bakslag för Boeing.

Det är ett tydligt påstående, nästan ett faktum, därtill i plural.
Men i sann IL-anda så justerade du lite... till att du tyckte att det var en bakslag PR-mässigt.

Det kan jag absolut hålla med om. Tänk om du skrivit det klart och tydligt från början... :rolleyes:
Som du kanske vet så gillar jag inte språkpoliser och förhör. ;)

Även användandet av ordet "Vi" som man ibland ser.

Hej

Faktum är väl att USA nästan inte har hängt med i utvecklingen i någon bransch, deras en gång stora bilindustri är nästan helt utraderad, kolgruvorna nedlagda, stålindustrin omodern och utkonkurrerad, samma sak med telecom, it och annan högteknologisk industri bara för att ta några exempel, kan själv inte på rak arm komma på någon bransch där USA är världsledande längre.

Trump verkar tro att strypa importen är det enda sättet för dom inhemska företagen att få sålt sina omoderna och dyra produkter på, hur det slutar får vi väl se, men själv ser jag bara nationalism, protektionism och slutenhet som konstgjord andning, det lär inte lösa några av dom verkliga problemen på lång sikt.

Mvh isan lover
Hej Isan Lover

Du är inget dumhuvud men det vore bra om du har källfakta på att all industri i USA är omodern.
Har du varit på US Steel, IBM, GE, Intel eller några andra större bolag i USA?

Bättre om du slutar med politiska åsikter och istället hänvisar till källfakta.

Ha en bra dag. :)

Hej Isan Lover

Du är inget dumhuvud men det vore bra om du har källfakta på att all industri i USA är omodern.

Politiska åsikter förblindar verkligheten 55

Märkligt så här ser det ut för mig.

C0AFB508-15D4-48F9-992D-3006CFF34878.png
Flygresor.se ;) labba lite mellan olika dagar, så sparar du ett par tusenlappar.

Hej Isan Lover

Hej

Du har helt rätt i att all industri i USA inte är omodern men det finns helt klart en hel del företag och branscher som inte har klarat av att hänga med i utvecklingen, är omoderna och dessa har naturligtvis straffats för detta globalt,

Du undrar om jag har varit på amerikanska företag och det har jag verkligen varit, eftersom jag jobbade inom flygbranschen i 38 år så var det återkommande besök för utbildning där, jag har besökt många storföretag, stater och städer i USA, det bästa exemplet på att hela branscher har slagits ut är väl ex.vis bilindustrin i Detroit, där ligger gigantiska fabriksområden öde och byggnaderna förfaller, stora delar av själva staden är också övergiven och man kunde köpa ett hus för några dollar, det finns inga jobb och ingen framtid.

Jag har även varit i USA privat och har gott om amerikanska vänner m.m, detta ifrån 1979 till nutid, så jag tycker att jag har en bra insyn i hur det fungerar i landet, det är lätt att charmas av USA som tonåring, det finns allt och man kan uppleva en hel del där, men efter ett tag så märker man att det finns sprickor i fasaden, många fattiga och t.o.m fler analfabeter och uteliggare än i vissa betydligt mindre utvecklade länder.

Vad är förresten din förklaring till att USA.s stålindustri inte klarar den internationella konkurrensen utan är beroende av Trumps skyddstullar för att överleva och få sålt sina produkter?

I min värld behöver sunda, kompetenta och moderna företag som klarar internationell konkurrens inte skyddstullar och protektionistisk politik, dom klarar sig även vid frihandel, att man kan ha problem med ett land som Kina som konkurrerar med låga löner och dåliga villkor kan ja förstå, men USA borde i vart fall kunna konkurrera med Sverige och andra Europeiska länder.

Mvh isan lover

Låglönelandet, ja om det var rättvist fördelat i landet i sann kommunistanda så kanske.
Kina är idag världen näst största handelsnation och har störst del medborgare som turistar runt iallafall i stora delar.
Kina har en stor rik befolkning, när jag tar in på 5 stjärniga hotell här nere är det Kineser i majoritet och spenderar som Svenskar kan drömma om men dom syns inte på barerna reser mer familjevis.
Ja svenskar har väl inte varit majoritet någonsin när det gäller kvalitet och spenderarbyxor i Thailand. Mest snikhögar som vill komma billigt undan.

Nej inte som flög direkt bäst pris prestanda.
Vad för prestanda :oops::oops::oops::oops:

Norwegians enda fördel har varit direkt flighter, men vem pallar o sitta på galonsäten omgiven av skränande snåltarmar?
Pris: bara prisomedvetna som trott det varit billigt.
Produkt: LCC med allt vad det inte innebär, dåligt underhållna plan, nedsunkad inredning etc.

Ingen större överraskning att de inte lyckas få ekonomi i sin verksamhet.

Vad för prestanda :oops::oops::oops::oops:

Norwegians enda fördel har varit direkt flighter, men vem pallar o sitta på galonsäten omgiven av skränande snåltarmar?
Pris: bara prisomedvetna som trott det varit billigt.
Produkt: LCC med allt vad det inte innebär, dåligt underhållna plan, nedsunkad inredning etc.

Ingen större överraskning att de inte lyckas få ekonomi i sin verksamhet.
Hör att du aldrig flugit med dem men skapat dig en åsikt från det du läst. De flyger med tysta Dreamliner det är inte som Thais skramliga plan. Trevlig personal, resenärer som gjort medvetna val. Inte där frun bestämt vi ska åka thai.

Du är för dråplig. Haha.

Flyger Norweigan 4 gånger i månaden i Norge och jag säger att dom är inte sämre än vad SAS är , min enda resa till Thailand nu i November kan jag inte heller klaga på , men åkte ju Premium och inte APklass.

Hoppas verkligen dom fortsätter med Bkk och Kbv flygningarna från Oslo. Slutar dom med det får det bli Thai igen.

over and out

Ja svenskar har väl inte varit majoritet någonsin när det gäller kvalitet och spenderarbyxor i Thailand. Mest snikhögar som vill komma billigt undan.
Och vad är felet att leva hyfsat billigt ? fjanthögar som leker rika är bra mycket värre .vara rik och försiktig är smartare .då växer kapitalet .Nu gå till Foodland och äta Som breakfast för 65 bath :):):)

Hör att du aldrig flugit med dem men skapat dig en åsikt från det du läst.
Hahaha tvätta din öron.
Norwegian longhaul suger som det LCC de är, fruktansvärt dåligt omhändertagna plan, sunkiga inuti......galonsäten, bara en sån sak.
Nowayagain.

Men på short haul är de helt ok, och tydligt att de kommit på att det är det de ska syssla med, för det klarar de ju av.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp