Hej Isan Lover
Du är inget dumhuvud men det vore bra om du har källfakta på att all industri i USA är omodern.
Har du varit på US Steel, IBM, GE, Intel eller några andra större bolag i USA?
Bättre om du slutar med politiska åsikter och istället hänvisar till källfakta.
Ha en bra dag.
Hej
Du har helt rätt i att all industri i USA inte är omodern men det finns helt klart en hel del företag och branscher som inte har klarat av att hänga med i utvecklingen, är omoderna och dessa har naturligtvis straffats för detta globalt,
Du undrar om jag har varit på amerikanska företag och det har jag verkligen varit, eftersom jag jobbade inom flygbranschen i 38 år så var det återkommande besök för utbildning där, jag har besökt många storföretag, stater och städer i USA, det bästa exemplet på att hela branscher har slagits ut är väl ex.vis bilindustrin i Detroit, där ligger gigantiska fabriksområden öde och byggnaderna förfaller, stora delar av själva staden är också övergiven och man kunde köpa ett hus för några dollar, det finns inga jobb och ingen framtid.
Jag har även varit i USA privat och har gott om amerikanska vänner m.m, detta ifrån 1979 till nutid, så jag tycker att jag har en bra insyn i hur det fungerar i landet, det är lätt att charmas av USA som tonåring, det finns allt och man kan uppleva en hel del där, men efter ett tag så märker man att det finns sprickor i fasaden, många fattiga och t.o.m fler analfabeter och uteliggare än i vissa betydligt mindre utvecklade länder.
Vad är förresten din förklaring till att USA.s stålindustri inte klarar den internationella konkurrensen utan är beroende av Trumps skyddstullar för att överleva och få sålt sina produkter?
I min värld behöver sunda, kompetenta och moderna företag som klarar internationell konkurrens inte skyddstullar och protektionistisk politik, dom klarar sig även vid frihandel, att man kan ha problem med ett land som Kina som konkurrerar med låga löner och dåliga villkor kan ja förstå, men USA borde i vart fall kunna konkurrera med Sverige och andra Europeiska länder.
Mvh isan lover