Ang att vara gift eller inte!

 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
A

Anonym

Gäst
Jag blir inte riktigt klok på det här!

Kan jag köpa ett hus tillsammans med en thailänska där hon inte har fullmakten att sälja det utan min tillåtelse och tvärtom att jag inte kan sälja det utan hennes medgivande?
Är det möjligt att göra en sådan övernskomelse som verkligen håller?


Ja jag vet att jag bör gå till en jurist. Men jag har inte hittat någon sådan ännu. Blir glad för tips om kunniga jurister som pratar svenska.

Gott nytt år på er
 
Inget svar på min fundering!

Men jag vill ändå tacka er som håller detta forum i liv och för att ni delar med er av information om thailänska traditioner, mm

Som ni säkert förstår så har jag förälskat mig i en thailänska och är en stor beundrare av detta beundransvärda land.

Men efter att ha läst och läser på ert forum så inser jag mer och mer att livet med en thailänska som man knapp känner inte är så enkelt med dessa två helt olika kulturer.

Tack för att ni finns här för oss blonda falanger som gärna vill tro att alla är goda och ärliga.
 
Sorry att vi inte svarat dig snabbare. Bra att du läst runt själv. Jag tycker det är viktigt att tänka till först. Och verkligen fundera om det är på riktigt. Sen är det så att livet är inte enkelt. Vill man något så går det ändå. Viktigt är dock att känna efter först.

När det gäller thailändsk juridik så känner jag mig trotts alla besök och familj i Thailand helt förvirrad. Alla tolkar allt olika. Men om du vill registrera ett avtal för att försäkra dig om något kan du nog göra det hos de lokala myndigheterna. Så att du får giltighet på avtalet.
 
Här är ett tips:Låna din Thailändska pengar så att hon kan köpa en tomt, sedan skriver du ett arrendeavtal på tomten på 30 år med rätt till förlängning, sedan kan du bygga ett hus för huset får du äga men inte tomten. Men anlita jurist vid upprättande av alla handlingar så att det blir riktigt.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
 

Liknande trådar

E
Svar
10
Visningar
8 K
anonymous
A
 
Tillbaka
Topp