Att bli medborgare i ett nytt land .

• Trådstartare Trådstartare EV
  • Start datum Start datum

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
E

EV

Gäst
Att bli Norsk medborgare blir svårt for dom som inte kan prata och skriva norska .
Ny lag i Norge , man må kunna skriva och prata norska for å arbeta i Norge och
då må du lära dig norska , utan blir du ingen Norsk medborgare .

Det är många ny medborgare i Sverige som inte kan skriva eller prata svenska , och
vill inte arbeta .

Ny lag i Norge är översatt till svenska med google .

P1070856.JPG

Det behöver inte kritiseras ,bara se hur det är på sina ställen i Sverige ,troligen för sent att vakna upp tyvärr.

Vad vill du ha sagt med detta?Eller vill du bara kritisera Sverige ännu en gång men Falköpings Sjukhus är bra att ha.

Det är ingen kritik till Sverige , men Sverige har fått flera 100 tusen nya medborgare som inte
vill lära sig Svenska eller arbeta .
Min fru har gått på skola i Tidaholm för att lära sig svenska , hon är å ensam Thai och flera
hundra ny svenskar . dom har ingen deciplin , dom pratar högt i klass rummet på
så min fru kan inte höra vad läraren säger , och dom är inte på skolan varje dag , är det
fint väder tar dom fri från skolan en vecka . dom vill inte lära svenska , eller arbeta .

Senast redigerad av en moderator:
Vad vill du ha sagt med detta?Eller vill du bara kritisera Sverige ännu en gång men Falköpings Sjukhus är bra att ha.

Ja, jag tycker nog som Ev att detta är åt helv . Men nota bene , politik i detta forum har tidigare varit föremål för skarpa rättelser från Admin.. Dessutom så kan ditt sista inlägg ses som klart rasistiskt samt hets mot folkgrupp, sen kan jag dessutom ha åsikter om att Du skriver på ditt eget språk (Norska ) men samtidigt klagar på andra som inte behärskar det Svenska språket. Dessutom tycks då anse att Sverige tydligen kan ge dig något i utbyte mot att du infinner dig på samma plats varje år , fler här börjar nog fundera på varför du envisas med att besöka Falköping och även varför du envisas att besöka detta land som i dina ögon mest verkar vara som ni säger "DRITT" ;)

Det är bara att konstatera fakta ,vad som har hänt Sverige de senaste 30 åren jag har bott här (bra me dubbla medborgarskap)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

B
Svar
0
Visningar
947
Boonruam Karlsson
B

Tillbaka
Topp