Att ge sig ut i thailändska trafiken när det är mörkt ute

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
T

Thaiken

Gäst
"Phonta " sa:
cyklade ca.17 km i hårt tempo igår , idag fick jag massage av min gumma , fy fa... vad ont i lårmusklerna jag har idag . I morgon blir det bara en halvtimme så musklerna läker ::)
Hur är det att cyckla där nere när det är mörkt Jag menar är det riskfritt för billar och kanske lite gangster med eller??

"hillmer " sa:
Hur är det att cyckla där nere när det är mörkt Jag menar är det riskfritt för billar och kanske lite gangster med eller??

Glöm.det

Jag kör.själv inte när.mörkret fallit gäller både.bil o mc e mer mån om min hälsa

"glimten66 " sa:
Glöm.det

Jag kör.själv inte när.mörkret fallit gäller både.bil o mc e mer mån om min hälsa

Men det beror ju på att du är inte i tillstånd till att köra när mörkret fallit så din tjej får köra 5555 samma åkomma jag lider av.

"Jonas " sa:
Men det beror ju på att du är inte i tillstånd till att köra när mörkret fallit så din tjej får köra 5555 samma åkomma jag lider av.

Njaa ska jag köra så e det inga problem men har varot me i trafiken i thailand för.länge för att chansa o köra på kvällarna va lika dant denna resa vi tog in på en resort när.det börja mörkna o då hade vi inte mer än en 10 mil kvar

Min första gång jag körde var under nyår, annandagnyår från Lomsak till Suvarnabhumi aldrig igen 2 filiga vägar blev 5 filiga dikena användes för att knö sig fram bilar utan ljus med dönande musik och smockfulla av ungdommar. En resa som normalt tar 5 timmar tog 12-14 timmar.
Började ju köra på dagen trodde jag skulle vara framme på kvällen.
Aldrig sett sån trafik innan helt sjukt.

Denna gången vi var nere så körde jag inte överhuvudtaget eftersom svärfar och svägerskan kör utmärkt. Men tidigare när jag satte mig bakom ratten körde jag aldrig när det var mörkt, inte bara pga fylleriet utan även alla moppar och MC som kör utan ljus. Totalt livsfarligt och händer det något så är det alltid farangens fel oavsett orsak.

Så bil- eller MC körning i Thailand, nej tack!

Sen är ju rutorna så tonade så när det blir mörkt blir det ju ännu mörkare (om det nu är möjligt) i bilen.

"Jonas " sa:
Min första gång jag körde var under nyår, annandagnyår från Lomsak till Suvarnabhumi aldrig igen 2 filiga vägar blev 5 filiga dikena användes för att knö sig fram bilar utan ljus med dönande musik och smockfulla av ungdommar. En resa som normalt tar 5 timmar tog 12-14 timmar.
Började ju köra på dagen trodde jag skulle vara framme på kvällen.
Aldrig sett sån trafik innan helt sjukt.

Det där låter som en vanlig söndag kväll från Rayong till Bangkok då alla skall hem
från en dag på beachen + 2500 discobussar på hemväg.

Nej men skämt å sido, jag kör kvällstid bara på vägar jag känner till väl.

"Berralund " sa:
Denna gången vi var nere så körde jag inte överhuvudtaget eftersom svärfar och svägerskan kör utmärkt. Men tidigare när jag satte mig bakom ratten körde jag aldrig när det var mörkt, inte bara pga fylleriet utan även alla moppar och MC som kör utan ljus. Totalt livsfarligt och händer det något så är det alltid farangens fel oavsett orsak.

Så bil- eller MC körning i Thailand, nej tack!

Hejsan! Hänt många gånger att jag kör Volvo 940 från Khon Kean till Udon-thani i mörker. Då får man nog hålla extra utkik. Samma sak när jag kör i Hua-Hin med MC, Honda NV 400 cc. Där använder jag inge vindskydd, har aldrig gjort det i Sverige heller utan bara skyddsglasögon och naturligtvis hjälm.
Det är bra om man har erfarenhet av att köra MC innan man går över till bil. Då tänker i alla fall jag annorlunda när jag kör bil. Har kört bil i ca 10 år i TH och ingen olycka ännu peppar, peppar, peppar. Så jag kanske kör lika dåligt som vissa thailändare? :beer:

Ja sjuk trafik e det. Många thai e grymt dåliga på att planera och ofta slutar deras sick sack stress med att dom fastnar bakom en lastbil och förlorar 5 placeringar istället för att vinna en. Skrattade gott åt vissa, speciellt dem i lite dyrare bilar ska prompt förbi till varje pris, lite kul då att ha en pickis med betydligt mer pulver än deras honda accord eller camry ;D

farlanger.
Jag kor cirka 500 mil,bil,mc,man moste vara forsiktig och nyckter,ser ofta olyckor i trafiken i Pattaya,utan mc,bil blir man ratt lost.

"pontiac-51 " sa:
Hejsan! Hänt många gånger att jag kör Volvo 940 från Khon Kean till Udon-thani i mörker. Då får man nog hålla extra utkik. Samma sak när jag kör i Hua-Hin med MC, Honda NV 400 cc. Där använder jag inge vindskydd, har aldrig gjort det i Sverige heller utan bara skyddsglasögon och naturligtvis hjälm.
Det är bra om man har erfarenhet av att köra MC innan man går över till bil. Då tänker i alla fall jag annorlunda när jag kör bil. Har kört bil i ca 10 år i TH och ingen olycka ännu peppar, peppar, peppar. Så jag kanske kör lika dåligt som vissa thailändare? :beer:

Låter vettigt FÖ. kör du Honda 400 så behövs ju inget "vindskydd " dvs vindruta ;)

"Phonta " sa:
Låter vettigt FÖ. kör du Honda 400 så behövs ju inget "vindskydd " dvs vindruta ;)

Tja!
Brukar ligga runt 90 km/h när jag åker till Cha-Am. Ibland kan det även gå 120. Nästa gång jag kommer till Thailand borde jag köpa en "riktig" MC, naturligtvis HD

"pontiac-51 " sa:

Man for ta seden dit man kommer :-)) Om du kör enligt reglerna då kommer du inte långt eller hur , det är bara att hänga på och göra som alla anda (vissa undan tag ) :-)) man vågar sig inte ut i trafiken utan att t sig en hutt innan :-))) ps SKojar :-))

"piloten " sa:
farlanger.
Jag kor cirka 500 mil,bil,mc,man moste vara forsiktig och nyckter,ser ofta olyckor i trafiken i Pattaya,utan mc,bil blir man ratt lost.
Ska skaffa kk där innan jag köper mc, beställer ett internationellt kk innan jag reser ner. Man får se upp i trafiken, händer ngt så kan det bli allvarliga skador speciellt med mc. :'( :'( :'( Såg en mc olycka utanför mitt condo när jag satt vid poolen, det tog c:a 45 minuter innan ambulansen kom! :thumbsdown: :thumbsdown:

Allt gott! :) :) :)

Hans S.

Kör mycket motorbike i Kata -Patong då jag är där nere och tycker inte det är några problem varken på dagen eller natten. Körde även mycket bil uppe i Kalasin dä jag ar där i år Var ute dom flesta dagarna där och även kvällstid och tycker väl att dom kör bra mycket lungnare där Var ju även iväg till Udon och fingerade bra

Ja sålänge inget händer men mycket rattfylla är det både här och i norr.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp