>helgonet
Nej, jag tror du har skicklighet.
OBS! Har du lagt märke till att andrahandsmarknaden ofta brukar vara mycket DÅLIG, eftersom många hellre vill ha nytt?
Det fick jag INTE från "mina thai", utan det läste jag på något forum.
Så om du ska investera så ska du nog INTE bygga nytt, utan köpa något begagnat. Fast det kanske inte gäller de "heta" områdena, som jag inte kollar.
Jag har samlat uppgifter från i huvudsakligen thai, och "modifierat" efter skillnader farang < > thai, eftersom det skulle ta över 200 år

* att skaffa sig de erfarenheterna genom att bygga och leva där själv.
(*Smilet p g a att vissa kritiker hävdar att jag måste vara 200 år, för att ha hunnit med det jag gjort, fastän DET gällt saker, som man LÄTT kan göra parallellt
Allt är från inlandet, eftersom jag tänker bygga där någonstans enskilt på landsbygden. Huvudsakligen är det från landsbygden i Sakon Nakhon och Chiang Mai-trakterna. T ex det jag skrev om att bygga på stolpar hämtades främst från Chiang Mai.
Så som investeringar platsmässigt är det säkert DÅLIGT att göra, som jag funderar på att göra. Jag gör det efter hur jag själv vill bo, och för att SJÄLV bo där till jag dör. Som gamling - eller med dåliga knän

- är det mycket bekvämare utan att behöva gå i trappor mellan våningsplanen. Som investering antar jag att det är mycket bättre att bygga på helt ANDRA ställen än hur jag vill bo.
Vet inte hur ingående de funderade innan de svarade, men de (få) thai, som jag frågat vad de tycker om mina husbyggaridéer, har i stort sett tyckt att planen var bra (En ville ha ett duschrum ytterligare.) Men före byggande tänker jag såklart kolla det ingående med minst en thailänsk byggherre, som jag sett byggt bra hus.
(((Om det blir hon, som det lutar åt nu, så blir det enklare, eftersom morbrodern är byggherre, och det är han som byggt "min" thaifamiljs fina hus för bara 500 000. Då kan man ju utgå ifrån hur det huset är byggt om bygget görs där det passar att bygga så.)))