Bedrägeri på sjukhus i flera semester länd .

E

EV

Gäst
I en Norsk tidning i dag står det om bedrägeri for sjukvård i flera semester länd ; där Spanien är
värst .
Båda på fast landet och Kanarieöarna är Spanien värst med bedrägeri på sjukvård .
Den värste sjukvård klinik ligger i Puerto Rico Gran Canaria , med över 100 saker på sig .
Den sjukvård klinik har namnet Clinic Daimond International .
Priser på kliniken .
tandköttsinflammation ----------- Nkr 50.000
influensa ------------------ Nkr 120.000

Thailand kom på 4 plats .

www.ba.no/nyheter/utenriks/reiseliv/hordalendinger-svindles-for-flere-titals-tusen-i-spania/s/5-8-384256

P1080730.JPG

P1080735.JPG

P1080736.JPG

Den Thailändska sjukvården är bättre en sjukvården i många andra semester länd .

P1080744.JPG

Den Thailändska sjukvården är bättre en sjukvården i många andra semester länd .

P1080744.JPG
Hon jämför allmän sjukvård i Sverige med privat sjukvård i Thailand.Det är att jämföra äpplen med päron men hon hade säkert inte råd med en privat sjukvårdsförsäkring i Sverige.

Hon jämför allmän sjukvård i Sverige med privat sjukvård i Thailand.Det är att jämföra äpplen med päron men hon hade säkert inte råd med en privat sjukvårdsförsäkring i Sverige.

Den thailändska sjukvården är effektiv här i Bangsaen , ingen väntetid du blir tagen hand om med
en gång du har skrivet deg in av sjuksköterska med full kontroll av hjärta , blodprov m.m för
doktor kommer , Och här på Universitet sjukhuset i Bangsaen pratar dom engelska . Och det är
småpengar vi betalar för läkarbesök .

Sjukvården i Sverige : Här i Tidaholm är det brist på läkare , och när du skal beställa en timme
till läkare så må du ringa till en maskin och beställa en timme , och efter en 5 till 6 timmar
ringer en sjuksköterska upp dig , och vist det inte är akut så må du vänta till nästa vecka och
beställa timme på nytt , det är lättare å komma in i himlen en till läkare här i Tidaholm .

Den thailändska sjukvården är effektiv här i Bangsaen , ingen väntetid du blir tagen hand om med
en gång du har skrivet deg in av sjuksköterska med full kontroll av hjärta , blodprov m.m för
doktor kommer , Och här på Universitet sjukhuset i Bangsaen pratar dom engelska . Och det är

Sjukvården i Sverige : Här i Tidaholm är det brist på läkare , och när du skal beställa en timme
till läkare så må du ringa till en maskin och beställa en timme , och efter en 5 till 6 timmar
ringer en sjuksköterska upp dig , och vist det inte är akut så må du vänta till nästa vecka och
beställa timme på nytt , det är lättare å komma in i himlen en till läkare här i Tidaholm .
Du måste skämta! Har du besökt den allmänna sjukvården i Thailand dit vanliga thailändare går?Om du inte ser några köer där måste du snarast besöka en ögonläkare. Du kan även i Sverige besöka ett universitetssjukhus där dom utbildar läkare till en reducerad kostnad.

kan man vänta 5 timmar fört att boka läkarbesök så är det nog inte så akut. När min dotter blev ordentligt sjuk en lördag äkte jag direkt till akuten. De blev lite sura för att jag inte ringt först men jag förklarade för dem att jag inte ville slösa på tid med att sitta i tel.

detsamma har det varit för mig, 2 gånger har jag blivit akut sjuk och dom har tagit hand om mig direkt. Sköterskor, läkare, röntgen mm, inlagd och inte tal om att man ska vänta.

Samma här, jag fick en akut magåkomma med svåra smärtor år 2007. Åkte direkt till akuten på lasarettet i Lund på natten och blev fantastiskt väl omhändertagen. Efter provtagning kom en utländsk läkare som direkt konstaterade vad det var för problem. Inläggning och sedan akut operation på eftermiddagen.

Högsta betyg till den svenska sjukvården den gången.

Liknande trådar

P
Svar
1
Visningar
1 K
furumosse
F
P
Svar
196
Visningar