Var åker ni som bor i Thailand på semester?

Inom Thailand så är det främst Phuket, Koh Samui, Hua hin, Buriram och Pattaya som gällt.
Annars främst Sverige (senast i Juli) men även några skidresor till Schweiz och Österrike.
Har lite funderingar på att ta Cadiz i SW Spanien i Oktober med grabbarna men blir troligen inte av.

/ SatanG

Kan man ta bil eller moppe till Koh samui?
Hur menar du nu, jag åker inte moppe från Pattaya till Kho samui, men visst kan du :unsure: Jag kör ju större hojar som du vet, Bil eller moppe eller hoj , menar du på färjan så visst kan man ta det, stor färja som tar om jag minns rätt 1,5 timme, minns ej , men vacker resa i skitigt hav var det, massor med microplaster i drickat . Jag tar nog en sväng ner dit i december januari , Kör från Phon då, till HH ena dagen sen till Kho Samui färjeläge nästa dag, första dagen dryga 600 km i sadeln till HH. Skall sälja min 650 Kawa Versys nu så jag får igen lite slantar, börjar kpomma faranger till landet nu och en kanonhoj för en lite yngre kille. Inte stora slantar heller

Hur menar du nu, jag åker inte moppe från Pattaya till Kho samui, men visst kan du :unsure: Jag kör ju större hojar som du vet, Bil eller moppe eller hoj , menar du på färjan så visst kan man ta det, stor färja som tar om jag minns rätt 1,5 timme, minns ej , men vacker resa i skitigt hav var det, massor med microplaster i drickat . Jag tar nog en sväng ner dit i december januari , Kör från Phon då, till HH ena dagen sen till Kho Samui färjeläge nästa dag, första dagen dryga 600 km i sadeln till HH. Skall sälja min 650 Kawa Versys nu så jag får igen lite slantar, börjar kpomma faranger till landet nu och en kanonhoj för en lite yngre kille. Inte stora slantar heller
Har en 700 cc. Men chansen att jag åker en tur med den är i princip noll. Kommer ta en bil isf. Bara kollade möjligheter

Har en 700 cc. Men chansen att jag åker en tur med den är i princip noll. Kommer ta en bil isf. Bara kollade möjligheter
Har hört att skitit äckligt vatten runt ön?
Vem vill åka till en Ö man inte kan bada i rent vatten på, låter tom som ett sämre alternativ än Koh Chang, Koh Chang har ju rent vatten iaf ;)
En Ö med isolering och den tristess det många gånger för med sig som man inte kan bada vid 555555 sicket paradis, nä kör till Phuket istället, inte många mil extra ;)

Har hört att skitit äckligt vatten runt ön?
Vem vill åka till en Ö man inte kan bada i rent vatten på, låter tom som ett sämre alternativ än Koh Chang, Koh Chang har ju rent vatten iaf ;)
En Ö med isolering och den tristess det många gånger för med sig som man inte kan bada vid 555555 sicket paradis, nä kör till Phuket istället, inte många mil extra ;)
Badar inte i nåt hav om det finns pool

Badar inte i nåt hav om det finns pool
Nää Phuket suger, då drar jag hellre ner kustvägen och stannar till där Gottland huserade förut, där kan jag både bada och fiska utan vidriga fulla faranger runt hasorna :) Älskar Pattaya, men en vecka är ok. Börjar bli gammal märker jag, men har Iofs aldrig gillat fyllskallar, folk blir ofta dryga och dumma när de dricker. En del grymt trevliga, men hör till undantagen :rolleyes: Det räcker med en vecka på dessa ställen sen hem till lugna Isaan

55555 är ju enda anledningen att åka till en Ö 5555, annars kan man lika gjärna åka till Isaan, ungefär lika kul ;)
Bästa poolerna har vi ju i Pattaya, antagligen världens bästa ;)
Jo det är frugan som tjatat om Samui nu i 10 år. Och ja visst kan vi åka dit om jag får köra själv..

Haha, så ung och så bekväm, tydligen ingen biker du min vän. Jag älskar att köra hoj , finns inget bättre
Nej inget kul att sitta o svettas när man kan glida fram i en CLS och ha en smoothie i mugghållaren

Nää Phuket suger, då drar jag hellre ner kustvägen och stannar till där Gottland huserade förut, där kan jag både bada och fiska utan vidriga fulla faranger runt hasorna :) Älskar Pattaya, men en vecka är ok. Börjar bli gammal märker jag, men har Iofs aldrig gillat fyllskallar, folk blir ofta dryga och dumma när de dricker. En del grymt trevliga, men hör till undantagen :rolleyes: Det räcker med en vecka på dessa ställen sen hem till lugna Isaan
Funderar på att besöka han med båten.

Som sagt inga biker, man svettas inte när man åker hoj , man njuter i fulla drag varje km :love_transparent:
Jag har en tendens att svettas lätt och i mängder. Är värmekänslig. Sedan solbränna på det och man har en känsla av att 'är jag inte framme snart?" Och så pressar man på och stressar. Minns de andra med touringbikes som bara kastar sig in bland bilarna i kön till rödljusen och marginalerna är små.

Nä tar biken ner till Centrum eller till butiken. Det får räcka.

Liknande trådar

A
Svar
28
Visningar
2 K
glimten66
G
A
Svar
0
Visningar