Kycklingen jag tror att du och jag är lite lika där, jag brukar kalla det som att man är som en katt "man adopterar sig själv". Detta fenomen uppstår av sig själv, jag upplever det själv så att det spelar igen roll vart jag än åker, så hamnar jag alltid i någon familj eller blir upptagen i någon sorts gemenskap utan att jag själv gjort något för att det skall bli så.
Tror kanske att det helt enkelt beror på att man är sig själv och tar seden dit man kommer och att man kan identifiera sig med den kultur och de människor man möter samt att man visar på en respekt för dem man möter och givetvis ligger ju där latent också att man söker sig till dessa miljöer. Att visa intresse för människorna och dess kultur betyder också mycket.
Jag har också uppmärksammat detsamma som Phirawan, genom din medverkan här att du är väl insatt och förtrogen med Thailand och de länder du besökt, du bryr dig och det uppskattar jag.
Tror att vi männiksor är ganska bra på att läsa av och tolka om man är ett hot eller inte.
Mvh Peter