semester

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
"Phirawan " sa:
Vet ni vad är det?

Nu skickar jag bara foto på mat.hehe dags att äta snart.

Hahahah, ja Phirawan man blir ju så hungrig hela tiden och du har ju med mina favoriter också, jag älskar Som Tham Pla ra och Som Tham Puu (salta krabbor). :p

Mvh Peter :wai:

"Kycklingen " sa:
:D Det är så gott, jag brukar köpa det och ha i väskan om man blir lite småhungrig när man är ute. :D

Nu undrar jag dig Kycklingen,,När blivit du thailänska? :laugh:

Efter som Du förstår mycket om Thailand..

"Phirawan " sa:
Nu undrar jag dig Kycklingen,,När blivit du thailänska? :laugh:

Efter som Du förstår mycket om Thailand..

Det tar jag som en komplimang. :wai:
Jag är väldigt anpassningsbar i olika situationer som kommer. När jag är i Thailand så så tar jag dagen som den kommer och anpassar mej. Från början när jag var där så var jag mest på turistställen, jag är det fortfarande men har träffat många Thailändare/Thailändskor som jag har blivit vän med, jag har blivit hembjuden till flera thailändska hem, blivit bjuden på mat och dricka. När jag är i Bangkok så brukar min svägerska från phayao ta med mej ut till sina vänninor. Jag tycker om människor och jag tror att många tycker om mej när dom väl känner mej så det gör nog att jag blir accepterad i thailand och får vara med när det händer vardagliga saker i andras liv.

"Kycklingen " sa:
Det tar jag som en komplimang. :wai:
Jag är väldigt anpassningsbar i olika situationer som kommer. När jag är i Thailand så så tar jag dagen som den kommer och anpassar mej. Från början när jag var där så var jag mest på turistställen, jag är det fortfarande men har träffat många Thailändare/Thailändskor som jag har blivit vän med, jag har blivit hembjuden till flera thailändska hem, blivit bjuden på mat och dricka. När jag är i Bangkok så brukar min svägerska från phayao ta med mej ut till sina vänninor. Jag tycker om människor och jag tror att många tycker om mej när dom väl känner mej så det gör nog att jag blir accepterad i thailand och får vara med när det händer vardagliga saker i andras liv.

Kycklingen jag tror att du och jag är lite lika där, jag brukar kalla det som att man är som en katt "man adopterar sig själv". Detta fenomen uppstår av sig själv, jag upplever det själv så att det spelar igen roll vart jag än åker, så hamnar jag alltid i någon familj eller blir upptagen i någon sorts gemenskap utan att jag själv gjort något för att det skall bli så.

Tror kanske att det helt enkelt beror på att man är sig själv och tar seden dit man kommer och att man kan identifiera sig med den kultur och de människor man möter samt att man visar på en respekt för dem man möter och givetvis ligger ju där latent också att man söker sig till dessa miljöer. Att visa intresse för människorna och dess kultur betyder också mycket.

Jag har också uppmärksammat detsamma som Phirawan, genom din medverkan här att du är väl insatt och förtrogen med Thailand och de länder du besökt, du bryr dig och det uppskattar jag.

Tror att vi männiksor är ganska bra på att läsa av och tolka om man är ett hot eller inte.

"insayt " sa:
Kycklingen jag tror att du och jag är lite lika där, jag brukar kalla det som att man är som en katt "man adopterar sig själv". Detta fenomen uppstår av sig själv, jag upplever det själv så att det spelar igen roll vart jag än åker, så hamnar jag alltid i någon familj eller blir upptagen i någon sorts gemenskap utan att jag själv gjort något för att det skall bli så.

Tror kanske att det helt enkelt beror på att man är sig själv och tar seden dit man kommer och att man kan identifiera sig med den kultur och de människor man möter samt att man visar på en respekt för dem man möter och givetvis ligger ju där latent också att man söker sig till dessa miljöer. Att visa intresse för människorna och dess kultur betyder också mycket.

Jag har också uppmärksammat detsamma som Phirawan, genom din medverkan här att du är väl insatt och förtrogen med Thailand och de länder du besökt, du bryr dig och det uppskattar jag.

Tror att vi männiksor är ganska bra på att läsa av och tolka om man är ett hot eller inte.

Tack insayt, det var fina ord om mej där. :wai:
Det var även intressant att läsa om hur du beskrev oss två, jag kan hålla med dej. Vi har nog båda hamnat rätt när det gäller yrke också. Det har ju diskuterats stjärntecken rätt friskt innan, i detta ämnet så tror jag mer på att man föds, sen är det uppväxt och omgivning och miljö som kan "fostra" en till vad man får för personlighet.

Blommor till er !!

semester 2-31 mars 2011 194.jpg

"Rolf " sa:
Nä inte den där hårdhänta. Vi var på en skola där dom gick för att utbilda sej till massörer, där fick vi sk. riktig thai massage och [¤#@@¤%]r vad ont det gjorde och vad ont jag hade dan efter så aldrig mer. Gärna lite oljemassage
Nu kom jag ihåg var vi var och fick massage det var Thai Massage School i Chiang Mai. Det var som sagt en upplevelse ::)

Phirawan är det Jackfrukt på trädet? Durian har jag ätit men inte Jackfrukt. Durian skall ju vara farligt i samband med alkohol sägs det ju :eek:

Jag har hört något om att Durian inehåller nånting som kan liknas vid pencelin, kanske därför man inte ska äta den när man dricker whiskey, i liten mängd ska det nog gå bra men inte för mycket. Jag har även hört att lamjai ska ha nåt i sej också, men inte i den mängden som Durian har.

"Kycklingen " sa:
Jag har hört något om att Durian inehåller nånting som kan liknas vid pencelin, kanske därför man inte ska äta den när man dricker whiskey, i liten mängd ska det nog gå bra men inte för mycket. Jag har även hört att lamjai ska ha nåt i sej också, men inte i den mängden som Durian har.

Det enda jag har hört om lamjai är att man kan få sår i munnen om man äter alldeles för mycket. Att durian skulle innehålla penicillin har jag aldrig hört talas om.
För min del är det dock inget problem, jag tycker durian smakar lika illa som det luktar. :eek:

Insayt !
Det heter jackfrukt på engelska och på thai säger vi ขนุน ka noon.
Omogna gröna frukter används den som grönsak och lagar som thaimat.
Jackfruk blad kan man äta med nam prik och m.m.
Hemma hos oss och norra Chiang mai tror att om man äter Gaeng ka noon på nya år är man lycklig och välståndet!
Nu Song kran i Thailand min mamma måste laga Gaeng ka noon för att fira nytt år(gamla thai kalender)

"Phirawan " sa:
Insayt !
Det heter jackfrukt på engelska och på thai säger vi ขนุน ka noon.
Omogna gröna frukter används den som grönsak och lagar som thaimat.
Jackfruk blad kan man äta med nam prik och m.m.
Hemma hos oss och norra Chiang mai tror att om man äter Gaeng ka noon på nya år är man lycklig och välståndet!
Nu Song kran i Thailand min mamma måste laga Gaeng ka noon för att fira nytt år(gamla thai kalender)

Jaha, men hur smakar jackfrukt då? Och hur tillagas den? Skall se om man kan köpa den i Thaibutiken här i Malmö, färsk durian kan man köpa det vet jag, när det är säsong, det är väl nu som säsongen för durian är eller?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp