Beslutet att förbjuda den Thailändska polisen att tortera misstänkta skjuts upp?

 
Hej

På den detaljnivån får du nog kontakta den Thailändska polisen eller ansvarig minister med dina frågor.

Men att det nu är tillåtet med tortyr kan vi väl utgå ifrån eftersom man i parlamentet har lagt fram ett förslag om att införa ett förbud mot tortyr, när beslutet om förbud mot tortyr skulle tas flyttade dock Regeringen fram beslutet på begäran av polisen som ”inte sa sig vara redo för ett förbud ännu”, därav alla artiklar i Thailändsk media just nu om detta ämne.

Mvh isan lover
Det är bara du som hävdar att tortyr är tillåtet och då undrar vi vilken tortyr som är tillåten.

Du talar om att dränka folk i till döds Mekong floden och bränna dem i tunnor och då undrar vi vad mer som mer är tillåtet.

Är det tunnbränning eller dränkikng i mekongfloden som ska förbjudas?
 
1. Det är bara du som hävdar att tortyr är tillåtet och då undrar vi vilken tortyr som är tillåten.

2. Du talar om att dränka folk i till döds Mekong floden och bränna dem i tunnor och då undrar vi vad mer som mer är tillåtet.
Är det tunnbränning eller dränkikng i mekongfloden som ska förbjudas?
Hej

1. Där har du fel, det är inte jag som påstår att tortyr är tillåtet i Thailand utan det är landets parlament, regering och lagstiftare som säger detta och nu vill införa ett förbud mot tortyr.

2. Ja alla dom saker du tar upp här har inträffat efter det att polis, militär och andra myndigheter har gripit, fört bort och torterat människor, men droppen var nog när tortyren på den misstänkte som polisen kvävde med plastpåsar över huvudet filmades och offentliggjordes, då reagerade landets politiker och kräver nu ett förbud mot tortyr.

Mvh isan lover
 
Hej

1. Där har du fel, det är inte jag som påstår att tortyr är tillåtet i Thailand utan det är landets parlament, regering och lagstiftare som säger detta och nu vill införa ett förbud mot tortyr.

2. Ja alla dom saker du tar upp här har inträffat efter det att polis, militär och andra myndigheter har gripit, fört bort och torterat människor, men droppen var nog när tortyren på den misstänkte som polisen kvävde med plastpåsar över huvudet filmades och offentliggjordes, då reagerade landets politiker och kräver nu ett förbud mot tortyr.

Mvh isan lover
1. Är tortyr tillåtet i Thailand? I sådana fall vilken typ av tortyr.
2. Är det tillåtet att dränka dem i till döds Mekong floden och bränna dem i tunnor? Är det även tillåtet att kväva dem till döds med plastpåsar?
 
1. Är tortyr tillåtet i Thailand? I sådana fall vilken typ av tortyr.
2. Är det tillåtet att dränka dem i till döds Mekong floden och bränna dem i tunnor? Är det även tillåtet att kväva dem till döds med plastpåsar?
Hej

1. Återigen, på den detaljnivån får du nog kontakta den Thailändska polisen eller ansvarig minister med dina frågor.

2. Tortyr är i nuläget fortfarande lagligt, men tortyr som övergår i mord är inte tillåtet.

Mvh isan lover
 
Bra, då har vi klarat ut att det är Du som säger att tortyr är tillåtet.
Hej

Ja säger Regeringen och polisen att det i nuläget är lagligt med tortyr så utgår även jag ifrån att det är korrekt, men jag tycker personligen att det är bra att det ser ut som om ett förbud mot tortyr ändå kommer att införas om än något försenat.

Mvh isan lover
 
Hej

Ja säger Regeringen och polisen att det i nuläget är lagligt med tortyr så utgår även jag ifrån att det är korrekt, men jag tycker personligen att det är bra att det ser ut som om ett förbud mot tortyr ändå kommer att införas om än något försenat.

Mvh isan lover
Men lägg då fram fakta som visar att tortyr är lagligt. Exempelvis uttalanden från regeringen och polisen där de bekräftar att tortyr är lagligt. Gärna med konkretiserade om vilken typ av tortyr som är tillåtet.
 
Men lägg då fram fakta som visar att tortyr är lagligt. Exempelvis uttalanden från regeringen och polisen där de bekräftar att tortyr är lagligt. Gärna med konkretiserade om vilken typ av tortyr som är tillåtet.
Hej

Jag behöver inte lägga fram någonting, det här är något som regering, parlament och lagstiftare i Thailand hanterar, när något nytt framkommer i ärendet så går dom ut till media med detta, det är i nuläget så att ett förbud mot tortyr är på gång men att beslutet har skjutits upp på begäran av polisen, det är fakta i ärendet och det får du nöja dig med precis som alla andra.

Men det står ju i.o.f.s dig fritt att ställa dina specifika och detaljerade frågor till regering, myndigheter, lagstiftare och polis i Thailand om du tror att det lönar sig.

Mvh isan lover
 
Hej

Jag behöver inte lägga fram någonting, det här är något som regering, parlament och lagstiftare i Thailand hanterar, när något nytt framkommer i ärendet så går dom ut till media med detta, det är i nuläget så att ett förbud mot tortyr är på gång men att beslutet har skjutits upp på begäran av polisen, det är fakta i ärendet och det får du nöja dig med precis som alla andra.

Men det står ju i.o.f.s dig fritt att ställa dina specifika och detaljerade frågor till regering, myndigheter, lagstiftare och polis i Thailand om du tror att det lönar sig.

Mvh isan lover
Hävdar du att tortyr är lagligt så bör du kunna visa det. Ingen kommer att tro på dig annars.

Det är inte fråga om en åsiktsfråga utan en fakta fråga. Tortyr är ett objektivt faktum. Man kan alltså begära motiveringar som styrker påståendet av personer som hävdar detta.

Det är något eleverna får lära sig i grundkursen i filosofi, Logik och argumentation.
 
Det låter ju bra. Har du någon länk till detta?
Hej

Enligt vad jag kan läsa mig till så dömdes både Joe Ferrari och hans 5 poliskollegor för ”mord genom tortyr”.

On Wednesday, a Thai court found the 41-year-old guilty of murder by torture and sentenced him to death. However the death sentence was immediately reduced to life imprisonment.

Five of the six other officers involved in the interrogation were also convicted of murder and given life sentences. A seventh received a smaller sentence due to his testimony.



Mvh isan lover
 
Hej

På den detaljnivån får du nog kontakta den Thailändska polisen eller ansvarig minister med dina frågor.

Men att det nu är tillåtet med tortyr kan vi väl utgå ifrån eftersom man i parlamentet har lagt fram ett förslag om att införa ett förbud mot tortyr, när beslutet om förbud mot tortyr skulle tas flyttade dock Regeringen fram beslutet på begäran av polisen som ”inte sa sig vara redo för ett förbud ännu”, därav alla artiklar i Thailändsk media just nu om detta ämne.

Hade det redan funnits ett förbud mot tortyr i Thailand hade man väl knappast lagt förslag i parlamentet om att införa ett förbud och jag tror inte att polisen hade bett Regeringen om mer tid innan beslutet om ett förbud tas.

Mvh isan lover

Jag minns när jag satt i aphuset i Pattaya.

Det kom in en störig farang och han försvann ett tag senare och sen kom han tillbaka och berättade att snutarna slagit honom med batonger i njurtrakten. Han hade rejält ont.

BTT
 
Jaha, så om tortyr offret hade legat som en grönsak i en respirator nu då så hade det varit lagligt?
Hej

Jag har ingen personlig åsikt om det, det är Thailändsk lag som gäller och vill regeringen nu införa ett förbud mot tortyr tycker jag att det är bra.

Mvh isan lover
 
 

Liknande trådar

 
Tillbaka
Topp