Så luras Thailändska bärplockare på pengar.

Även Kambodja och Nordkorea var ju socialdemokratiska favoritvänner.
Vilket härligt förstaalternativ till försvar för tvivelaktigt beteende som alltid dyker upp från Västkusten, "Det var inte bara vi".
Det tillsammans med hans egna favorit "Men du, då", sätter ju en nivå som förklarar de många fingrarna och familjenära banden på öarna...

Det är alltid nån annans fel...

Vilket härligt förstaalternativ till försvar för tvivelaktigt beteende som alltid dyker upp från Västkusten, "Det var inte bara vi".
Det tillsammans med hans egna favorit "Men du, då", sätter ju en nivå som förklarar de många fingrarna och familjenära banden på öarna...

Det är alltid nån annans fel...

Ingen behöver ju förneka att DDR var ett land.
Men när man blir otroligt goda vänner…..ja, det säger en del om sossarnas rötter.
DDR var ju bara hardcore sossar.

Det var trots allt en kommunistisk diktatur man stödde då, men som man inte idag vill kännas vid.

En verklig avskyvärd regim som hårt kontrollerade sin befolkning.

Sverige gick längre än bara diplomatiska band.
På 70 talet beskrevs DDR och Kuba som ideal av många av Sossarnas ledande profiler.
Hej

Att Sverige var ett av dom 131 länder som erkände DDR när dom blev medlemmar i FN och precis som andra västländer hade diplomatiska förbindelser ser jag inte som uppseendeväckande, varför Sverige skulle ha agerat annorlunda i den här frågan än våra nordiska grannländer, Europa, Australien, USA och Asien får du nog själv förklara.

Mvh isan lover

Hej

Att Sverige var ett av dom 131 länder som erkände DDR när dom blev medlemmar i FN och precis som andra västländer hade diplomatiska förbindelser ser jag inte som uppseendeväckande, varför Sverige skulle ha agerat annorlunda i den här frågan än våra nordiska grannländer, Europa, Australien, USA och Asien får du nog själv förklara.

Mvh isan lover
Ja jag vet och kan förklara detta.

DDR är förebilden till svensk familjepolitik

I det gamla DDR skulle alla barn placeras i förskola tidigt. Föräldrarna skulle ut och arbeta och jämställdhet skulle uppnås genom att båda arbetade heltid.
Sedan 1960-talet har socialdemokraterna arbetat aktivt för att implementera samma system i Sverige.
Sverige har dessutom haft täta kontakter med DDR och sett till att utbilda lärare i det ”rätta” ideologiska synsättet under decennier:
Socialdemokraterna var det drivande partiet bakom att skapa en enhetsskola efter DDR-modell. En skola som till stor del skulle följa samma läroplan som den i DDR.
DDR:s skolpolitik ligger till grund också för svensk skolpolitik. Och Sverige har dessutom haft täta kontakter med DDR och sett till att utbilda lärare i det ”rätta” ideologiska synsättet under decennier:
Stellan Arvidsson socialdemokratisk riksdagsledamot, rektor för lärarutbildningen i Stockholm och nära vän med Tage Erlander, var en av de mest drivande bakom DDR-samarbetet och han titulerade sig även som ”ansvarig för den svenska enhetsskolan”.

Hej

Mvh isan lover

Erkände DDR är ju en sak.
Att sedan knyta band och bli bästa vänner är en annan sak.
Ideologiska kompisar, helt enkelt

Hej

Har du aldrig haft semester, aldrig fått pension, aldrig gått skolan, aldrig varit sjukskriven, aldrig röstat i val, aldrig haft ledigt på lördagar, aldrig haft 8-timmars arbetsdag, aldrig fått barnbidrag, aldrig ingått i a-kassan, aldrig använt dig av allmän sjukvård o.s.v ?

Smaken är ju som baken men personligen tycker jag inte att det är något att skämmas för. :)

Mvh isan lover
Det är väl inget unikt för Sverige. Det är lika dant i den civilserade världen.

Hej

Mvh isan lover
En dåres försvarstal som Strindberg skulle sagt.

Liknande trådar

A
Svar
0
Visningar
2 K
Anonym
A
R
Svar
7
Visningar