Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Bombdådet i Bangkok (Erawan Shrine, ศาลท้าวมหาพรหม)
Denna oprationen utfördes av ett stort nätverk sade Polisen
Thailändske polis har namngett en man i samband med Bangkok bombingen .
Myndigheterna har avslöjat att de söker en man som heter ////.....//////
Verkar vara en överreaktion. Det har alltid varit risk för sånt här. Har jag verkligen så fel för mig att det var något sånt här på någon marknad för några år sedan . Skillnaden kan nog vara att där går mest lokala färre bättre bemedlade och liten andel turister. Det nya är nog att terroristerna som är verksamma i Thailand har lärt sig av de internationella. Skall man få effekt är det bättre att rikta sig mot de som är högre upp i samhällsstegen. Att döda småfolk ger bara notiser. Drabbas överklass blir det flera helsidor. Risken har alltid funnits och jag förstår inte varför den skulle ha blivit avsevärt större. Möjligen kanske avogheten mot utlänningar ökar eftersom media skriver att det är en icke thai.
Bombmannen var lugn , inte verkar vara Thai.
Tuk tuk driver Kasam Pooksuwan 47 år berättade för CNN att mannen som talade ett främmande
språk på sin mobil telefon under den korta åkturen - inte talar med hånom alls , men visade ett
papper med namnet den centrala platsen , skriven på engelska .
Och en thailändska motorcykel taxichauför som tror han plockade upp den misstänkte strax efter
explotionen sagde också att han inte verkar vara Thai
Kan nog inte uteslutas att en thai som lärt sig några fraser på ett utländskt språk gav signaler som att inte kunna thai. Skall nog inte behöva vara särskilt svårt för en halvdan skådespelare.
Söker du på namnet " ////////////" så kommer det upp cirka 10 tidningar som har skrivit
om bombdådet . Och Pattayan Tidningen "www.thainytt.no. " , " Bankok Post " med flera
Söker du på namnet " Mohamad Museyin " så kommer det upp cirka 10 tidningar som har skrivit
om bombdådet . Och Pattayan Tidningen "www.thainytt.no. " , " Bankok Post " med flera
Iflg. nettstedet Khosanroad avviser politiet at de har identifisert den antatte bombemannen og stiller seg uforstående til påstandene. (Khaosodenglish.com) (Innnews) (Bangkok Post)
Det står så här också om du forstätter att läsa i samma artikel
Verkar vara en överreaktion. Det har alltid varit risk för sånt här. Har jag verkligen så fel för mig att det var något sånt här på någon marknad för några år sedan . Skillnaden kan nog vara att där går mest lokala färre bättre bemedlade och liten andel turister. Det nya är nog att terroristerna som är verksamma i Thailand har lärt sig av de internationella. Skall man få effekt är det bättre att rikta sig mot de som är högre upp i samhällsstegen. Att döda småfolk ger bara notiser. Drabbas överklass blir det flera helsidor. Risken har alltid funnits och jag förstår inte varför den skulle ha blivit avsevärt större. Möjligen kanske avogheten mot utlänningar ökar eftersom media skriver att det är en icke thai.
Du skriver ju själv anledningen till att risken har ökat. Man riktar sig mot en annan typ av mål, turister, kan väl inte bli värre så tro fasen att folk avbokar sina resor. Själv har jag helt tappat lusten för bkk och hade jag bott där så hade jag flyttat.
Janthong) The government and police are warning members of the public against posting false information about Monday’s deadly blast on social media, accusing netizens of scaremongering. National police...
Så står det också i vidarelänken till bangkokpost från din länk så tänk dig för innan du lägger ut namn.
Står också att dom som lägger ut falsk info på sociala media "can face legal actions."
ol Gen Somyot also dismissed a report by The Times journalist Richard Lloyd Parry that stated Thai authorities investigating Monday’s bombing were focusing on a foreign man with a Muslim name, Mohammad...
Såhär står det i Bangkokpost får ju för fan läsa artiklarna innan du slänger ur dig namn på identifierade skyldiga!!!
Du skriver ju själv anledningen till att risken har ökat. Man riktar sig mot en annan typ av mål, turister, kan väl inte bli värre så tro fasen att folk avbokar sina resor. Själv har jag helt tappat lusten för bkk och hade jag bott där så hade jag flyttat.[/QUOTE
Det är cirka 20 % avboking av resor till Thailand från Norge
först skrev jag till farsan att Mohammad var efterlyst... sedan började jag leta efter artikeln och så fanns den inte.. tur att jag inte skrev till fler.
jag köpte just biljett t/r Gbg Bkk för 4300. den hade gått ned 2000 i pris efter dådet. känns det jävligt illa att tjäna på andras död. jag kommer besöka några tempel och be för de drabbade familjerna.
när det kommer till religion så är jag inte helt övertygad... men jag har gjort tambon flera gånger och bett i tempel... känns som om karma verkligen existerar och goda gärningar kommer tillbaka.
Dom hade ett inslag på Aktuellt nu från Bbk, där en taxi chaufför uppskattade att turismen i Bbk hade gått ner med en 60-70 %, och någon myndighetsperson av något slag hade gått ut med att folket inte behövde vara rädda längre, folket hade enats och tar hand om varandra nu
Vi upplever för närvarande problem med att det inte verkar fungera att logga in på forumet via Facebook, Google eller Twitter. Vi undersöker vad det kan bero på.
Denna webbplats använder cookies för att hjälpa till att anpassa innehållet, skräddarsy din erfarenhet och hålla dig inloggad om du registrerar dig som medlem.
Genom att fortsätta använda den här webbplatsen samtycker du till vår användning av cookies.