Bombdådet i Bangkok (Erawan Shrine, ศาลท้าวมหาพรหม)

Det är över 50 tidningar som har skrivit om Bangkok bombaren , men inte på svenska .
Så jag tog Google Transelate på någon av tidningarna till dig , nu kan du läsa dom på svenska .
Det må vara främmande språk du inte förstår .

2015-08-24 14.48.58.jpg

2015-08-24 14.49.53.jpg

2015-08-24 14.50.37.jpg

2015-08-24 14.51.32.jpg

2015-08-24 14.52.23.jpg

2015-08-24 14.53.31.jpg

2015-08-24 14.54.19.jpg

2015-08-24 14.54.28.jpg

2015-08-24 14.55.20.jpg

Jag Skriver inte att det inte har skrivits om han, jag länkar ju själv och klistrade in inlägg från Bangkokpost där han nämdes ifrån tex. Bangkokpost där han nämdes och polisen ställde sig undrande till Engelska tidningens uppgifter då dom inte har indentifierat denna man som någon huvudmistänkt.

Du skriver "Thailändsk polis har indentifierat mannen", polisen har gått ut och dementerat det som stod i Eng. press och säger att dom har inte identifierat någon bombman och att folk som sprider falska rykten i sociala medier kan bli förmål för laga åtgärder.

Även om han finns och är identifierad så är det inget som polisen har gått ut med (enligt dom själva) , du hänger ut någon med namn som att han redan var dömd i domstol, du skrev "Polisen har identifierat bombmannen"

Såna som dömmer andra på förhand ger jag inte mycket för, skvallerkärringar brukar dom kallas.

Många förare av motorcykel taxi skal ha observerat hovud misstenkte mannen i området
runt Satorn 10 i Bangkok i perioden december till februari .
Han skall ha brukat falskt tyrkisk pass på Hotel Niagara Satorn 10 Hilde : Sky News

Jag Skriver inte att det inte har skrivits om han, jag länkar ju själv och klistrade in inlägg från Bangkokpost där han nämdes ifrån tex. Bangkokpost där han nämdes och polisen ställde sig undrande till Engelska tidningens uppgifter då dom inte har indentifierat denna man som någon huvudmistänkt.

Du skriver "Thailändsk polis har indentifierat mannen", polisen har gått ut och dementerat det som stod i Eng. press och säger att dom har inte identifierat någon bombman och att folk som sprider falska rykten i sociala medier kan bli förmål för laga åtgärder.

Även om han finns och är identifierad så är det inget som polisen har gått ut med (enligt dom själva) , du hänger ut någon med namn som att han redan var dömd i domstol, du skrev "Polisen har identifierat bombmannen"

Såna som dömmer andra på förhand ger jag inte mycket för, skvallerkärringar brukar dom kallas.
Det är som @Jonas skriver, vi skall inte namnge icke dömda personer. Därav togs inlägget bort. Det är dessutom inte tillåtet att lägga upp bilder utan tillstånd av upphovsrättsinnehavaren så vi undviker detta också. Tack!

Thailändsk Polisen arresterad i dag lördag en ny misstänkt i bombdåden i Bangkok för 11 dagar sedan
Den misstänkte är en man 28 år med tyrkisk pass
" thainytt.no "

1190000.jpg

låter bra om detta är den skyldige. får hoppas hans kompisar åker fast med. ser inte bra om det blir en ny skandal dock som på koh Tao, då dom tar förste bäste syndabock.

Det är hyresvärden som har tipset polisen om denna mannen som liknar bombmannen
Polisen har DNA av bombmannen ,så det är enkelt att se om det är denne mannen .
Han hade många pass i sin lågenhet och ett var Tyrkisk , och det var också utstyr
till å laga samme sort bomb i hans lägenhet

thainytt.no

kart-Erawan til Nong Chok-705593.png

Det är hyresvärden som har tipset polisen om denna mannen som liknar bombmannen

Eftersom ingen e dömd än tänker jag inte dela några bilder den som vill kan söka på google själv.

Men personligen tycker jag inte att mannen dom gripit är lik fantom bilden.
Sen är ju övervaknings bilderna av otroligt dålig kvalite.
Men om dom har DNA så är ju de jätte bra.

Men tänker vi på samma man så är han väl bara gripen för att dom hittat saker i hans lägenhet som används till bombtillverkning.
Inget som säger att de är han som är självaste "bombmannen"

Eftersom ingen e dömd än tänker jag inte dela några bilder den som vill kan söka på google själv.

Men personligen tycker jag inte att mannen dom gripit är lik fantom bilden.
Sen är ju övervaknings bilderna av otroligt dålig kvalite.
Men om dom har DNA så är ju de jätte bra.

Men tänker vi på samma man så är han väl bara gripen för att dom hittat saker i hans lägenhet som används till bombtillverkning.
Inget som säger att de är han som är självaste "bombmannen"
Nä, det är bara spekulationer, så det finns ingen anledning att skriva något om det ;)

Thailändsk kvinna sökes för bombattentat . Bangkok Post

Och från den norska tidningen . Thainytt
Flera utländingar sökes arestert och en Thai kvinna

1193176.jpg

1193196.jpg

Bangkok Polisen tar pengarna for dusör for bombmannen
Lördag aresterte Bangkok Polisen den 28 årige Bombmannen

978x.jpg

det är ju ganska enkelt att se om det e samma ingredienser i bomben som han har i lägenheten. om det är han som lämnat den återstår att se. men självklart har den gjorts av den gripne med medarbetare.

Mannen som pekas ut som hovudmistänkt försökte fly landet .
Han är lik den mannen i gul-t-shirt säger polis Prawuth Thavarnsiri

Aftonbladet

Tror fan att man flyr detta land rättsväsende om man anses som misstänkt , känns som om vem som helst kan bli dömd här ,, Burmeserna som dömdes för mordet på Britterna är väl ett bra exempel ....................:rolleyes:

Tror tyvärr att de famlar i blindo , även om jag anser den Thailändska polisen mer effektiv samt att mer befogenheter än den Svenska så verkar det som att man hellre fäller än friar här ...

Tror fan att man flyr detta land rättsväsende om man anses som misstänkt , känns som om vem som helst kan bli dömd här ,, Burmeserna som dömdes för mordet på Britterna är väl ett bra exempel ....................:rolleyes:

Tror tyvärr att de famlar i blindo , även om jag anser den Thailändska polisen mer effektiv samt att mer befogenheter än den Svenska så verkar det som att man hellre fäller än friar här ...

jag vill ta upp den tråden igen. burmeserna har fått ge sin verson nu.... och man måste vara gravt mentalt underutvecklad om man fortfarande tror att dom e skyldiga. tyvärr så vågar ingen vittna till deras fördel och peka ut de som e skyldiga. Dom vill inte bli hackade i ansiktet med en jordhacka 30 gånger...

Thailands rättssystem är efter det Brittiska rättssystemet som de tagit efter och det anses som en väldig hög klass på.
I Thailand om det sker ett mord är det vanligen en polisgeneral som är chef för utredningen, sedan är det poliser och utredare som gör jobbet att utreda fallet, som sedan sammanställes till en förundersökning.
Den här förundersökningen sändes sedan till åklagarmyndigheten som tar ställning till om den misstänkte skall åtalas eller inte, åklagarmyndigheten kan också begära kompletterande uppgifter i fallet.
Därför är det enbart jurister på åklagarmyndigheten som beslutar om den misstänkte skall åtalas eller inte.
Blir det åtal är det en domstol som utdömer straffet eller friar, men har fallet gått från åklagarmyndigheten till domstol blir det sannolikt straff.
Under hela den här tiden får den misstänkte sitta häktad som kan ta flera år ibland.

Mordet som skedde på ön Koh Tao där två Brittiska turister blev mördade och två Burmeser blev misstänkta för dådet, den rättegången pågår nu och räknar med att vara avslutat den 25 september och dom kommer i oktober.
De här två Burmeserna erkände först dådet och var med på rekonstruktion och förklarade hur det hade gått till allt sammans.
Sedan började de att förneka dådet och påstod att de hade blivit torterade för att erkänna.
Den thailändska polisen anser att de har starka bevis mot Burmeserna med DNA från ena Burmesens sperma som fanns i den Brittiska kvinnan.
I Sverige skulle ett sådant bevis ha ansetts mycket starkt bindande bevis och personen skulle ha blivit dömd och fälld.
Nu har Burmesernas advokat försökt påstå att DNA testerna är inte riktigt gjorda.
Nu har thaipolisen ställt material till förfogande för att åter testas, som skall göras.
Nu finns det andra besvärande bevis mot Burmeserna så de lär nog bli dömda för morden.

Det här mordet har kommit upp på hög nivå i Burma och Thailand vill inte ha någon dålig relation till det landet, det finns bland annat 2,5 miljoner Burmeser som jobbar i Thailand och Burma kommer bli en stor leverantör av gas till Thailand och andra råvaror.
Den egna gasen i Thailand sinar, därför kommer de att bli beroende av import av gas, elförsörjningen är till 70% från gas.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp