Corona viruset sprider sig

Hej

Antalet smittade ökar stadigt liksom antalet döda.

Coronavirus Cases:
28,276 of which 3,863 (14%) in critical condition
Deaths:
565
Recovered:
1,173

Mvh isan lover
Visselblåsaren om Viruset avliden 37 år ung .läkare dessutom .nåt de döljer om hur dödligt det är ?

Visselblåsaren om Viruset avliden 37 år ung .läkare dessutom .nåt de döljer om hur dödligt det är ?
Jag har inte läst att det bara drabbar äldre och sjuka mer än här. Dock är dödligheten i de grupperna större. Det kommer nog drabba oss alla om de inte hittar ett vaccin snart och isolerar hela Kina.

Nu du..

20200206_185203.jpg

Jag har inte läst att det bara drabbar äldre och sjuka mer än här. Dock är dödligheten i de grupperna större. Det kommer nog drabba oss alla om de inte hittar ett vaccin snart och isolerar hela Kina.
Han lever enligt ett sjukhus .tro det är mycket horror fake tyvärr .vad är sant eller falskt ?

Så nu är det mer allvarligt med diskriminering än att tusentals dör...
Märk orden att det är INTE ETT HUNDRATAL döda! Pk fjollor! Tydliga direktiv till MSM att vi skall inte se vad som pågår. Det e dom fattiga länderna som saknar möjligheterna att ge adekvat begandling som kommer få massor av döda. En månad har gått och det e nog 11 kvar till vi har ett vaccin

20200206_224340.jpg

Behandlingsmetoderna är också olika i olika länder. Om ett land som Sverige drabbas av ett enstaka fall har vi infektionskliniker där personalen går runt i rymddräkter. Bilder från Asien visar på stora flerpatientsrum och sämre möjligheter till individuell behandling. Det kan också vara svårt med symtombehandling med flera tänkbara följdsjukdomar. Vi kommer nog tyvärr att få vänja oss vid relativt höga dödssiffror och långa behandlingstider tills det finns effektiva vaccin i stor skala samt mediciner som biter. Siffrorna är dock inte så alarmerande om vi jämför med trafikoffer, självmord och missbrukssjukdomar.

Det sista jag kunde hitta är 31.481 smittade (och troligen även insjuknade).

4.824 befinner sig ett kritiskt tillstånd vilket kan bero på ARDS t.ex. som är synnerligen allvarligt jämfört med en mera ”vanlig lunginflammation” som inte behöver angripa hela lungorna som ARDS ofta gör.

Bekräftat avlidna är 638

Om jag räknar så här blir det ca 2% döda: 638/31.481 = 0.0202 x 100 = ca 2% av de som ör smittade avlider

Men jag hävdar att detta är Fel så ända in i Hxxxxxte!

Om vi räknar med att ett genomsnitt blev sjuka ca 1 vecka efter att ha blivit smittade och mer eller mindre kraftig smittspridande..

Sedan så verkar det som att efter insjuknandet det ofta tar ca 1 vecka eller mera för att de som blir kritiskt sjuka avlider.

Går jag nu tillbaka till siffror från t.ex 27 januari så rapporterades det att 4.515 var smiitbärande (och troligen insjuknade) och då 106 avlidna..

Så kan man t.ex räkna så här 638/4.515 = 0.141 x 100 = 14% av de som smittade avlider.

Detta var bara ett exempel på att räkna!

Är det kanske någon som har hittat någon källa som löpande räknar på dödligheten på ett mera rättvisande sätt än att bara räkna smittade jämfört med avlidna?

De flesta som insjuknar blir dock inte livshotande sjuka enligt uppgifter som kommer från flera källor och länder så långt är väl bäst att säga. Det ser tillräckligt allvarligt ut tycker jag ändå...

Hej

Såg på nyheterna att oron för spridning av coronaviruset i Indien är stor, detta p.g.a att många där lever fattigt, trångt med dåliga hygieniska förutsättningar, dessutom är ju klimatet varmt vilket sägs gynna virus, fattigdom gör också att många inte kommer att söka läkarhjälp, sen är medvetenheten om coronaviruset låg i Indien, vården är inte heller uppbyggd för att klara ett högt tryck, så mycket talar för att Indien kan komma att drabbas hårt om smittan sprids där.

Mvh isan lover

Nja det är ju bakterier som gillar värme, för virus tvärtom vad jag förstått.

/ SatanG

Nja det är ju bakterier som gillar värme, för virus tvärtom vad jag förstått.

/ SatanG

Hej

Det är möjligt, jag skrev bara ned det jag läste i artikeln, det stora problemet i Indien är nog att miljontals människor lever väldigt tätt utan några sanitära möjligheter, det i kombination med fattigdom och uteblivna läkarbesök borgar nog för en snabbspridning om viruset får fäste där.

Mvh isan lover

Tillbaka
Topp