Corona viruset sprider sig

Kan detta vara med sanningen överenstämmande?

Hur i hela friden har man tänkt här....?

Hur i hela friden har man tänkt här....?

Ja jag undrar då bara gruppresor från Kina har blivit stoppade och det i all fall tills nu varit möjligt för individuella kineser att resa fritt till Thailand.

Är verkligen Thailand beredda på att stöta sig med Kina?

Kanske läkarintyget ändå inte blir giltigt längre än tiden läkaren använder för att skriva under certifikatet eftersom du kan bli smittad när du passerar väntrummet på väg ut, på väg till flygplatsen, på flygplatsen och också i planet innan du anländer.

Jag lutar mot att tro att detta med läkarintyg för kineser kanske är ”Fake News”.

Hur aktuella skulle dessa läkarintyg kunna vara? Detta eftersom viruset kan ta ända upp till 14 dagar (vanligtvis dock betydligt kortare tid) att inkubera, d.v.s. från smitta tills att man insjuknar.

Jag undrar om det finns någon som på fult allvar vill ta fram ett vaccin. Finns inget värde i detta. Broms mediciner är big deal ett evigt behandlade. Så om du vill vara väl förberedd satsa dina kraft på en bredd aktifond med inriktning på ta fram broms mediciner.
Tyvärr är det så här det ser ut inget jag försvarar.
Jag tror aldrig vi kommer se ett vaccin finns helt enkelt inget intresse.
Det är inte riktigt så enkelt. Du har rätt i att läkemedelsbolagen tycker om mediciner för kroniskt sjuka. Vacciner kan vara önskade av stater och företag med högutbildade som producerar vinster i företagen. Kan vara dyrt om nyckelpersonal blir sjuka eller dör. Det är nog också en konst att framställa vacciner snabbt åt ett stort antal människor. Borde vara lönsamt.

Bioharzad kostym på er långliggare

EP9kPtgXUAEGfBY.jpg

"
On late Saturday evening (Feb. 1), Tencent, on its webpage titled "Epidemic Situation Tracker", showed confirmed cases of novel coronavirus (2019nCoV) in China as standing at 154,023, 10 times the official figure at the time. It listed the number of suspected cases as 79,808, four times the official figure.

The number of cured cases was only 269, well below the official number that day of 300. Most ominously, the death toll listed was 24,589, vastly higher than the 300 officially listed that day.

"

Som sagt var kommunistdiktatur, skulle inte förvåna mig det minsta.
Öppenhet till den nivå så det ser bra ut för landet, dom bryr sig inte det minsta om nåt annat.

Ser i mina ögon ut som Thailand har gjort precis det som önskats från kinas ledare under denna lilla "incident"
.
"This really warms my heart... This incident makes me realise that Thailand is a good friend of China. "
"In times of trouble, nothing is better than mutual understanding and help. This is the most impressive, she said. "

/ SatanG

Tråkigt att läsa detta:
"The majority of deaths have been among people over the age of 60, but the virus has also affected the middle-aged and young, with symptoms ranging from coughing, fevers and body aches to fainting, coughing up blood, extreme difficulty breathing, chest pain and weakness.
"
"Several patients described being sent home from hospitals unable to find space for them, and being ordered to quarantine themselves and “observe” their situation.
"

Vaccine som man tar varje år och påstådd hjälp utan garantier. Jag vet inte men tycker det är ett konstigt. För i tiden tog man fram vaccin som utrotade sjukdomar i dag är detta inte möjligt varför. Det är pengar som styr gilla läget investera för framtiden och gilla läget. Jag har några lite läkemedel tänker inte bry mig. Diabetes mediciner har varit framgångsrikt när de förgiftar folket. Moraliskt eller inte orkar inte bry mig människor i genomsnitt fattar inte att det krävs något annat än tänk på dig själv och skit i andra. Det Corona viruset kan väl inte bli tydligare jorden är rund och allt transporteras runt enkelt med gränser eller utan. Brand röken i Australien gick ett var runt jorden. Skulle inte förvåna mig om detta är ett kvalificerat försök med folk bekämpning från Kina som gått fel. De har ju tidigare helt öppet sysslat med detta. Hur som helst något vaccin kommer vi aldrig se.
Myndigheterna i Kina har skippat ettbarnspolitiken. Det blev för få som skall försörja gamlingarna. I det perspektivet så har din konspirationsteori ett uns av trovärdighet. Det skulle i så fall vara att de inte lyckades att få viruset att bara slå mot över 65åringar.

när jag var på kliniken för att vacinera dottern så Passade jag på att ta influensavaccin. Tänkte som så att det minskar risken, sägs att det inte är helt garanterat att det skyddar till hundra procent. tog ett överslag även om jag trots allt får influensa så blir det troligtvis kortare period än utan vaccin. har det inneburit en dags kortare sjukdom så har sprutan betalat sig med råge.

Ja jag undrar då bara gruppresor från Kina har blivit stoppade och det i all fall tills nu varit möjligt för individuella kineser att resa fritt till Thailand.

Är verkligen Thailand beredda på att stöta sig med Kina?

Kanske läkarintyget ändå inte blir giltigt längre än tiden läkaren använder för att skriva under certifikatet eftersom du kan bli smittad när du passerar väntrummet på väg ut, på väg till flygplatsen, på flygplatsen och också i planet innan du anländer.

Ungefär så jag tänkte, eller en ny marknad för falska intyg....

när jag var på kliniken för att vacinera dottern så Passade jag på att ta influensavaccin. Tänkte som så att det minskar risken, sägs att det inte är helt garanterat att det skyddar till hundra procent. tog ett överslag även om jag trots allt får influensa så blir det troligtvis kortare period än utan vaccin. har det inneburit en dags kortare sjukdom så har sprutan betalat sig med råge.
Själv valde vi bort influenca vaccine då det inte rekommenderas i Sverige läste jag, då det anses hämma uppbyggandet av det egna immunförsvaret.
Rekomenderades bara till utsatta grupper med sjukdommar eller tex äldre.
Det i svart text är obligatoriska vacciner här nere, blå text är extra.
Vi tog influensa 7-8 månader men inte efter det.

20200206_070445.jpg

Senast ändrad:
Hmm. Jo mcdonalds e inte nyttigt om du trycker i dig läsk med socker och strips. Däremot en burgare varannan dag klarar nog kroppen av. Min teori iaf. Köttet där e väl inte fetare än annat kött. Det är sockret som är livsfarligt. Kolhydraterna
Inte socker och fett som är farligt på McD, det är allt konserveringsmedel mm.

Själv valde vi bort influenca vaccine då det inte rekommenderas i Sverige läste jag, då det anses hämma uppbyggandet av det egna immunförsvaret.
Rekomenderades bara till utsatta grupper med sjukdommar eller tex äldre.
Det i svart text är obligatoriska vacciner här nere, blå text är extra.
Vi tog influensa 7-8 månader men inte efter det.

20200206_070445.jpg

Hej

Själv har jag bara tagit influensa vaccin en gång i livet och då blev jag sjukare än vanligt, så det gjorde jag aldrig mer, men det har fungerat bra ändå.

Mvh isan lover

Hej

Antalet smittade ökar stadigt liksom antalet döda.

Coronavirus Cases:
28,276 of which 3,863 (14%) in critical condition
Deaths:
565
Recovered:
1,173

Mvh isan lover

Tillbaka
Topp