Corona viruset sprider sig

Själv valde vi bort influenca vaccine då det inte rekommenderas i Sverige läste jag, då det anses hämma uppbyggandet av det egna immunförsvaret.
Rekomenderades bara till utsatta grupper med sjukdommar eller tex äldre.
Det i svart text är obligatoriska vacciner här nere, blå text är extra.
Vi tog influensa 7-8 månader men inte efter det.

20200206_070445.jpg
Har man haft svininfluensan som jag hade så vaccinerar man sig, åtminstone jag. Men snart är man ju uppe i den ansenliga åldern då man får vaccinet gratis.

Har man haft svininfluensan som jag hade så vaccinerar man sig, åtminstone jag. Men snart är man ju uppe i den ansenliga åldern då man får vaccinet gratis.
Jag har bara haft nåt influensaliknande en gång, låg halvöd i lgnhtn någon vecka allt jag åt smakade bensin även ett par veckor efter.
Men vet inte va det var, för att jag skall ta mig till sjukhus för snuva får jag vara döende först ;)

Jag har bara haft nåt influensaliknande en gång, låg halvöd i lgnhtn någon vecka allt jag åt smakade bensin även ett par veckor efter.
Men vet inte va det var, för att jag skall ta mig till sjukhus för snuva får jag vara döende först ;)
Jag kände mig som döende men åkte inte till sjukhuset. Dom ville ju att man skulle stanna hemma för att minska smittspridningen. Käkade bara Paracetamol för att göra det lite drägligare.

Hej

Såg på nyheterna att oron för spridning av coronaviruset i Indien är stor, detta p.g.a att många där lever fattigt, trångt med dåliga hygieniska förutsättningar, dessutom är ju klimatet varmt vilket sägs gynna virus, fattigdom gör också att många inte kommer att söka läkarhjälp, sen är medvetenheten om coronaviruset låg i Indien, vården är inte heller uppbyggd för att klara ett högt tryck, så mycket talar för att Indien kan komma att drabbas hårt om smittan sprids där.

Mvh isan lover

Hej

Såg på nyheterna att oron för spridning av coronaviruset i Indien är stor, detta p.g.a att många där lever fattigt, trångt med dåliga hygieniska förutsättningar, dessutom är ju klimatet varmt vilket sägs gynna virus, fattigdom gör också att många inte kommer att söka läkarhjälp, sen är medvetenheten om coronaviruset låg i Indien, vården är inte heller uppbyggd för att klara ett högt tryck, så mycket talar för att Indien kan komma att drabbas hårt om smittan sprids där.

Mvh isan lover

Är det Darwinismen som sätter igång nu?

Är det Darwinismen som sätter igång nu?

Hej

Vet inte direkt om det är Darwinismen man har i åtanke här, men ser man till dom stora slumområden som finns runt om i landet och som var och ett bebos av miljoner människor som lever tätt tillsammans utan tillgång till rinnande vatten eller avlopp så kan man ju förstå att riskerna är stora.

Men än så länge sägs bara 3 fall av coronavirus konstaterats i Indien, vi får hoppas att det inte blir ett större utbrott och spridning.

Mvh isan lover

Väldigt tyst om de riktigt farliga sjukdomarna som mässling och dengue.

Nya resvanor, många som reser utanför de vanliga turiststråken, när de skall "hem" och hälsa på släkt och vänner. Tidigare försvunna sjukdomar har fått en renässans. o_O

Dagens G-P. Den vane läsaren tittar mellan raderna:

Person med mässling kom in på akuten
Södra Älvsborgs sjukhus i Borås vårdar just nu en vuxen person som smittas av mässling.
Personen ska ha besökt sjukhuset akutmottagning och ett intensivt arbete pågår nu för att identifiera om fler personer kan ha smittats.
– Eftersom mässling är så smittsamt ska man alltid först kontakta sjukvården via telefon om man upptäcker symptom, säger chefläkaren Sara Degerman Carlsson.

Anders Abrahamsson 16:09 - 5 feb, 2020
Den drabbade personen kom enligt sjukvården in på akutvårdsmottagningen under kvällen den 2 februari och har sedan dess vårdats på sjukhuset.
Patienten uppges ha smittats utomlands och var sedan tidigare inte vaccinerad mot sjukdomen.
Då mässling är luftburen och mycket smittsam har ett intensivt arbete nu inletts för att identifiera om andra personer som befann sig på akuten samma kväll eller dagen kan ha exponerats och därmed kan ha blivit smittade.

Varför har man då tagit fram vaccin mot nästan samtliga hittillsvarande influensavirus? Självklart kommer ett vaccin tas fram så fort det är möjligt, stora pengar för dom som lyckas med detta. Jag tvivlar inte det minsta på detta.
Frugan tror Chinas politiker vill minska sin mänskliga population . och att detta är ett labbvirus .Vet själv inte vad jag skall tro .kanske blev det ett misstag i ett labb som de lär ha i Wuhan

Nya resvanor, många som reser utanför de vanliga turiststråken, när de skall "hem" och hälsa på släkt och vänner. Tidigare försvunna sjukdomar har fått en renässans. o_O

Dagens G-P. Den vane läsaren tittar mellan raderna:

Person med mässling kom in på akuten
Södra Älvsborgs sjukhus i Borås vårdar just nu en vuxen person som smittas av mässling.
Personen ska ha besökt sjukhuset akutmottagning och ett intensivt arbete pågår nu för att identifiera om fler personer kan ha smittats.
– Eftersom mässling är så smittsamt ska man alltid först kontakta sjukvården via telefon om man upptäcker symptom, säger chefläkaren Sara Degerman Carlsson.

Anders Abrahamsson 16:09 - 5 feb, 2020
Den drabbade personen kom enligt sjukvården in på akutvårdsmottagningen under kvällen den 2 februari och har sedan dess vårdats på sjukhuset.
Patienten uppges ha smittats utomlands och var sedan tidigare inte vaccinerad mot sjukdomen.
Då mässling är luftburen och mycket smittsam har ett intensivt arbete nu inletts för att identifiera om andra personer som befann sig på akuten samma kväll eller dagen kan ha exponerats och därmed kan ha blivit smittade.
Detta är ett pris som vi får ta tycker väl många .Skall vi ha en mångkultur så blir detta en konsekvens

Lite misstänkt ändå att kina hade den genetiska koden klar att dela med till världens forskare. Snabba bud dår!

Sedan vart det lite osäkert om det var marknaden som sålde vilt eller en marknad som sålde seafood som man först gick ut med

du är en hi-man som jag 555 men fick tänka om när jag fick dengufeber låg med feber en vecka innan jag tog mej till sjukhuset i efterhand idiotiskt

du är en hi-man som jag 555 men fick tänka om när jag fick dengufeber låg med feber en vecka innan jag tog mej till sjukhuset i efterhand idiotiskt
Jag tror jag jobbade med Dengue i 2 veckor ombord, fick feber precis vid lotslejdaren när vi skulle ombord, sen feber och värk i nedre delen av benen i 2 veckor men ingen allvarlig variant så funkade med paracetamol.
Låg ute och testade vid ett fält så om det skulle bli värre skulle kapten beställa helikopter men slapp det.
Men låg i frossa några gånger i hytten och jobbet blev bara att sitta i stolen på bryggan, nåt mer klara jag inte.
Vet jag ju inte om det var Dengue men bara feber i 2 veckor och värk i benen stämde på det enligt läkarböckerna ombord.
En dag innan vi kom till land släppte febern så fick aldrig tagit några prover och svar på vad det var.

Jag tror jag jobbade med Dengue i 2 veckor ombord, fick feber precis vid lotslejdaren när vi skulle ombord, sen feber och värk i nedre delen av benen i 2 veckor men ingen allvarlig variant så funkade med paracetamol.
Låg ute och testade vid ett fält så om det skulle bli värre skulle kapten beställa helikopter men slapp det.
Men låg i frossa några gånger i hytten och jobbet blev bara att sitta i stolen på bryggan, nåt mer klara jag inte.
Vet jag ju inte om det var Dengue men bara feber i 2 veckor och värk i benen stämde på det enligt läkarböckerna ombord.
En dag innan vi kom till land släppte febern så fick aldrig tagit några prover och svar på vad det var.
Finns ju olika allvarligheter, för mej var det nog en mellan variant men fy faan säger jag, tänkte på testamentskrivande 555 nä nu tog jag i men uppkäftig va jag inte 555

Lite misstänkt ändå att kina hade den genetiska koden klar att dela med till världens forskare. Snabba bud dår!

Sedan vart det lite osäkert om det var marknaden som sålde vilt eller en marknad som sålde seafood som man först gick ut med
Tror varken eller, dessa kineser kan ljuga å fabrisera hur som helst, stackars vanligt folk i detta land, det brukar ju heta att inget ont som inte har något gott med sig så tänk om folk (kineser) kunde störta regeringen, oj nu vaknade jag drömde visst 555

Tror varken eller, dessa kineser kan ljuga å fabrisera hur som helst, stackars vanligt folk i detta land, det brukar ju heta att inget ont som inte har något gott med sig så tänk om folk (kineser) kunde störta regeringen, oj nu vaknade jag drömde visst 555
Nu är jag varken kommunist eller diktaturkramare men tror att det skulle bli kaos i Kina om man lyckades avsätta nuvarande styre. Så för hela världens skull är det bäst att de får fortsätta.

Detta är ett pris som vi får ta tycker väl många .Skall vi ha en mångkultur så blir detta en konsekvens
En kombination av multikultis och mycket resande är en farlig kombination. Man har ett antal vacciner men det är ändå en liten del av alla sjukdomar som finns. Sedan kan människor med en grundsukdom t ex HIV drabbas av andra sjukdomar och läkarna tvingas blanda mediciner som kan ge olika effekter som man vet lite om. Många nysvenskar från Afrika har med sig HIV som barlast.

Ska man tro rapporterna i tidningarna verkar det som man har vaccin och mediciner på gång mot coronaviruset men det kommer att ta tid innan allt är slut. Många gissar på nyår. Stämmer detta kommer både de mänskliga och ekonomiska konsekvenserna att bli betydelsefulla och kännbara.
I dagens nyhetsflöde finns det gott om råd vilka fonder man ska skippa och vilka man ska köpa om man t ex satsar på pension.

Håller med IL om att det nog blir de fattiga och dåliga områdena som kommer att drabbas hårdast i betydelsen antalet sjuka och döda. I väst kommer våra industrier som är beroende av billiga komponenter från öst att drabbas av produktionsstopp och brister av olika slag men sådant har hänt förr.

När en katastrof händer uppstår det massa rykten som ofta är svåra att förneka eller instämma i därför att det tar tid innan fakta kommer fram.

Vi som pysslar med TS behöver inte bli utan ämnen kopplade till corona.

Frugan tror Chinas politiker vill minska sin mänskliga population . och att detta är ett labbvirus .Vet själv inte vad jag skall tro .kanske blev det ett misstag i ett labb som de lär ha i Wuhan
Smart fru, ha ihjäl ett par tusen kineser gör ju stor skillnad på deras population a 1.4 miljarder människor...
Klockren Thailogik på den

Smidigt att påstå att det var Corona.
Dom påstår ju att det bara gamla eller folk med underliggande lungsjukdom som dör.

Tillbaka
Topp