Corona viruset sprider sig

Jag tycker alla förtjänar att leva men kan även se det problematiska.
Inte meningen att sår men rent krasst vad är nyttan med någon som inte tillför gäller även mig själv.
Så man skall alltså inte ha rätt till en bra ålderdom då enligt dig? Var det inte en idiot i riksdagen som snackade om köttberget? Fy fan så illa uttryckt men vem är förvånad?

Tycker även frågan hur vi tar hand om våra äldre kommer i dager efter mitt inlägg.
I Sverige tar vi inte hand om våra gamla överlåter detta till samhället. Därifrån till aktiv dödshjälp är steget inte långt kanske redan ett faktum.

Så man skall alltså inte ha rätt till en bra ålderdom då enligt dig? Var det inte en idiot i riksdagen som snackade om köttberget? Fy fan så illa uttryckt men vem är förvånad?

Tycker du inte är rättvis mot mig bara för jag på visar något som är ett problem. Jag önskar inte att människor som vill leva skall dö. Men kan även ibland höra uttryck som så här gammal som jag är skall man inte bli. Jag önskar absolut inte dig eller någon annan döden. Det är väl få människor som har så mycket som dig att leva för.

Tycker även frågan hur vi tar hand om våra äldre kommer i dager efter mitt inlägg.
I Sverige tar vi inte hand om våra gamla överlåter detta till samhället. Därifrån till aktiv dödshjälp är steget inte långt kanske redan ett faktum.
Där kan jag hålla med dig, äldrevården lämnar mycket övrigt att önska och de anhöriga har skuld i detta, helt klart. Men vårt samhälle är tyvärr uppbyggt på det sättet, de efterkommande har inte tid att ta hand om sina föräldrar vilket är beklagligt. Aktiv dödshjälp ja, när alla andra möjligheter är uttömda.

I denna länk så ligger det bland annat ett reportage från Dagens Industri TV och vidare åtgärder som Kina introducerat.

Vad skall man säga.

Hmmm kanske något i den här stilen? :rolleyes:

1582012448362.png

Allt är under en control i Thailand åtminstone verkar det som :rolleyes:

Eller så stämmer det med 35 insjuknade och ni bara spekulerar....
Vem vet men spekulationer blir det alltid vid sådana här utbrott.
På barnens skola får inga gå till skolan om dom har minsta snuva, hosta etc, står vakter vid alla ingångar med handsprit på morgonen och alla måste tvätta händerna, även i klassrummen har dom det.
I köpcentrum som jag var i innan jag mönstra på så stod det handsprit vid ingångarna.
Ja dom kör med sin handsprit helt ovetandes om att det hjälper dåligt mot virus. Det dumma är att dom litar så mycket på handspriten att dom struntar i att tvätta händerna med tvål å vatten så handspriten får omvänd effekt mot vad dom tänkt.

Ja dom kör med sin handsprit helt ovetandes om att det hjälper dåligt mot virus. Det dumma är att dom litar så mycket på handspriten att dom struntar i att tvätta händerna med tvål å vatten så handspriten får omvänd effekt mot vad dom tänkt.
Denna mask skyddar

IMG_20200218_111238325.jpg

Ja jag undrar när smittspridningsfaktorn kan komma att uppgraderas?

Antalet personer som har smittats av det nya coronaviruset ombord på kryssningsfartyget Diamond Princess växer. Ytterligare 88 personer har testat positivt, vilket innebär att 542 personer har insjuknat ombord på fartyget, som hålls i karantän i hamnen i Yokohama i Japan.

Visst när tiden är inne kan det mycket väl vara så att jag kommer aktivt välja den utvägen.
Men kan förstå att inte alla håller med. Det jag ville belysa är det meningslösa att värna en åldrad befolkning. Som är en belastning för ett samhälle.
Nu är den inte till belastning för samhället då vi har ett system med skatter som vi före ålderdomen har betalt in det det kostar att hålla oss levande utan att belasta samhället under vår ålderdom.
Det som sedan händer, att politiker tittar snett på den kassan vi byggt upp och omfördelar den till något annat än den skulle gå till, är det sakliga skälet.
Visst var det så att det system vi hade inte höll måttet och vi hade behövt höja skatten för ökande ålder. Men lösningen på det, är inte att fördela pengarna till annat och banta pensionssystemet. Och sedan ha mage skylla på att de äldre är en belastning. Belastningen ligger väl snarare i politiker som inte kan hålla fingrarna borta från pengarna, och inte att vi behövde de pengar vi under livet samlat ihop.

Ja jag undrar när smittspridningsfaktorn kan komma att uppgraderas?

Antalet personer som har smittats av det nya coronaviruset ombord på kryssningsfartyget Diamond Princess växer. Ytterligare 88 personer har testat positivt, vilket innebär att 542 personer har insjuknat ombord på fartyget, som hålls i karantän i hamnen i Yokohama i Japan.

"Virusfartyg" hahaha, de kan detta med klatschiga rubriker! Vad behöver man för behörighet för att få framföra ett sådant fartyg? Jag trodde att det bara fanns "luftfartyg" och olika typer av vattenfarkoster.

Ja tyvärr så anser även jag att vi har väldigt dåliga förutsättningar att hantera detta i Sverige p.g.a. bland annat de faktorer som du nämner. Det är väl dock betydligt flera infektionskliniker än bara 3 i Sverige och försökte ”googla” men kunde inte lätt hitta ett svar. Oavsett så är nog tyvärr Sveriges resurser och förmåga att hantera något sådant här väldigt dålig. Inte heller någon tröst att vi delar en låg förmåga med de flesta andra länder.
Har inte heller Chinas population .Mao lättare hålla sig undan från smitta om man anstränger sig lite.

Nu är den inte till belastning för samhället då vi har ett system med skatter som vi före ålderdomen har betalt in det det kostar att hålla oss levande utan att belasta samhället under vår ålderdom.
Det som sedan händer, att politiker tittar snett på den kassan vi byggt upp och omfördelar den till något annat än den skulle gå till, är det sakliga skälet.
Visst var det så att det system vi hade inte höll måttet och vi hade behövt höja skatten för ökande ålder. Men lösningen på det, är inte att fördela pengarna till annat och banta pensionssystemet. Och sedan ha mage skylla på att de äldre är en belastning. Belastningen ligger väl snarare i politiker som inte kan hålla fingrarna borta från pengarna, och inte att vi behövde de pengar vi under livet samlat ihop.
Jo jag tror de äldre är mer en tillgång än belastning om de enbart konsumerar och låter andra jobba. Förutsatt att de håller sig friska tills dess de plockar ned skylten. .

Jag tror detta är ett försök av Kina att gör sig av med den åldrande befolkningen. Kan vara så att tanken är att den skall hållas lokal. De som motsätter sig denna befolknings beggränsning kommer dö av konsekvenserna typ hjärtinfarkt. Att nu Kina tar detta mycket kraftfulla men nödvändiga beslut kommer garanterar dem världsledare. Inget annat land kan konkurrera med sådana medel. Svaga sjuka och gamla kommer inte vara till belastning. Ungefär som i krig det viktiga är inte att död utan såra. Att driva detta till sin spets som nu Kina gör visar styrka som vi aldrig tidigare skådat. Någon skulle säga det är slumpen men jag tvivlar. Hur som helst kan det som nu sker var det absolut mest avgörande som hänt de senaste 200 hundra åren.
Du låter säker på din sak ? Är du verkligen inte helt fel ute och far med ryktesspridning nu

Tillbaka
Topp