Det är inte bra att vara vidskeplig.Ah, det är alltså miljörörelsen, med Greta i spetsen, som har tagit fram detta virus? Saker och ting börjar klarna!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Det är inte bra att vara vidskeplig.Ah, det är alltså miljörörelsen, med Greta i spetsen, som har tagit fram detta virus? Saker och ting börjar klarna!
Ja nu är det upp till dig! att ”lätta på lädret” och det ordentligt för att Thailand skall kunna ” Ta igen det de förlorat på karusellerna på gungorna” och så kan du nynna på den här...Jag vart förvånad när jag gick genom immigration inatt. Ingen kö, inget foto, inga fingeravtryck, ingen koll på var jag skulle bo (detta kollade de när jag ankom för 4 veckor sedan). Bara lite stämplande i passet och "in med dig och bränn pengar för fan!"
Vi har ju redan den förmånen med 30 day on arrival gratis.Hej
Tråkigt att den sittande regeringen ensidigt prioriterar just Kinesiska och nu på senare tid även Indiska turister, jag tycker att dom borde ge alla turister samma förmåner oavsett var dom kommer ifrån.
Mvh isan lover
Vi har ju redan den förmånen med 30 day on arrival gratis.
Det får ju inte Kineserna dom måste betala men för tillfället har dom kört en period där dom sluppit betala som oss, så dom får samma förmåner som vi har.
För du vet väl att Kineserna annars får betala 2000 baht för visat dom får på flygplatsen, så du inte kommer med en egen sanning nu att dom får en förmån som vi inte har när det är tvärtom
Står även i länken.
Ok, jag flyger ofta här och många av dom måste gå till visa on arrival och stå i kö, dom har svårare än oss att komma in.Hej
Är det så att Kineser och Indier var dom enda som inte hade fri Visaon arrival så var det väl inte mer än rätt att dessa fick det också, rent generellt får man nog ändå känslan av att just resande ifrån ex.vis Kina prioriteras högre än andra och får egna köer vid ankomst till Suvan o.s.v.
Mvh isan lover
Formellt sett så får vi inte heller någon " 30 days on arrival".Ok, jag flyger ofta här och många av dom måste gå till visa on arrival och stå i kö, dom har svårare än oss att komma in.
Du kan se att dom köar mellan dom 2 passkontrolsavdelningarna där det står en skylt visa on arrival.
Nu har dom dock fått en hel egen avdelning vid departure för att inte blanda dom med andra resenärer pga corona viruset.
Finns andra länder med som inte får 30 days on arrival gratis som vi är priviligierade med.
Vi har ju lättast och billigast att komma in i landet.
Kineser och Indier måste ha visum som kostar, dom får inte 30 day on arrival.
Så förslaget är att förlänga det som dom kör med i perioder att även Kineser och Indier skall få kostnadsfritt, men det är bara för en period.
Vi har ju det året runt, olika vilkor för olika länder, det är inget ovanligt men Kineserna har ingen fördel jämfört mot oss, tvärtom.
Vi har ju redan den förmånen med 30 day on arrival gratis.
Det får ju inte Kineserna dom måste betala men för tillfället har dom kört en period där dom sluppit betala som oss, så dom får samma förmåner som vi har.
För du vet väl att Kineserna annars får betala 2000 baht för visat dom får på flygplatsen, så du inte kommer med en egen sanning nu att dom får en förmån som vi inte har när det är tvärtom
Står även i länken.
Då kan jag känna mig som en lycklig man som kom undan med 1.750. Hoppas, att de inte höjer för mycket.Hej
Själv får jag betala 2 450 kr för mitt visum, sen funderar ju Prayut och co just nu på om dom ska införa ytterligare en avgift.
Mvh isan lover
Mitt visum hade sin sista giltighetsdag den 8 Juli förra året. Skönt att det inte behövs längre.Hej
Själv får jag betala 2 450 kr för mitt visum, sen funderar ju Prayut och co just nu på om dom ska införa ytterligare en avgift.
Mvh isan lover
Jo men du har ju 1 årigt visa O.Hej
Mvh isan lover
Visa on arrival går inte vi igenom, där Kineserna får köpa sitt väl?Formellt sett så får vi inte heller någon " 30 days on arrival".
Och jag vet många säkert blir sura för att jag gör onödiga påpekanden, men hur skall folk någonsin kunna lära sig vad som gäller om man kallar saker helt annat än vad de är?
Ja, de flesta av oss som är här inkl. du, vet att det inte är 30 days on arrival, men jag tänker på de nya som kommer hit för att lära sig.
![]()
VISA on Arrival är på 14 dagar och kostar normalt pengar. Thai regering har då och då rabatterat den 100% för att öka kinesiska turismen.Jo men du har ju 1 årigt visa O.
Det gratis visat för Kineser har jag för mig gäller i 14 dagar, nu jämför du äpplen och päron.
Nej du har inte 30 dagar on arrival och har inte kommit på det i många år. Svenskar tillhör kategorin som är visumbefriade helt för 30 dagar.Visa on arrival går inte vi igenom, där Kineserna får köpa sitt väl?
Jag har kommit på 30 days on arrival i många år och då går man inte där utan ställer sig i den vanliga kön och får instämplat 30 days on arrival.
Den skylten och kön du visar på fotot gäller inte oss.
Jag skrev inte 30 days visa on arrival, jag skrev 30 days on arrival.Nej du har inte 30 dagar on arrival och har inte kommit på det i många år. Svenskar tillhör kategorin som är visumbefriade helt för 30 dagar.
Så här ser ett on arrival ut, det får inte svenskar.
Förra fotot jag lade upp gäller för alla som skall ha Visa on arrival. Vilka länder som är berörda av det står i fotot.
![]()
Jag vet det, men det finns ingenting som heter on Arrival utan ordet visa. Så fort man säger On Arrival hänvisar det till visum.Jag skrev inte 30 days visa on arrival, jag skrev 30 days on arrival.
Spännande stämpel, jag har inte en enda sådan från mina tidigare 30 dagars. Enbart stämpel in som heter Admitted to och sedan utstämpeln.Stämpeln man får står det visa class W.30, så står det, här är från mitt pass innan jag fixa Visa O.
Kalla det va du vill, men vad som gäller är vilket som Kineserna får normalt betala 2000 för 14 dagar, vi får komma in 30 dagar gratis.
![]()
Inget speciellt, jag har bott här nere med 30 dagars i många år, ibland orkar jag inte åka och fixa Visa O 1 årigt då blir det 30 dagars ett tag.Spännande stämpel, jag har inte en enda sådan från mina tidigare 30 dagars. Enbart stämpel in som heter Admitted to och sedan utstämpeln.
Svenskar är visumbefriade och behöver inte visum.
Ett visum är som bekant inte ditt tillstånd för att vara i Thailand utan enbart en fingervisning för immigration vilket uppehållstillstånd man bör få.
Edit: möjligen kan stämpeln vara ett försök infört av immigration nyligen för att utmärka Visumfriheten. Kan inte svara på det, men den är inget visum i vart fall oavsett vad det står på stämpeln. Om inte du har någon form av specialpass som hanteras annorlunda. Vilket är helt utom min kunskap. Finns något speciellt som Sjöpass? Jag vet inte.
Ok, jag gillar alltid något som är nytt, därför är jag just nu sysselsatt med att läsa mer om hur den används.Inget speciellt, jag har bott här nere med 30 dagars i många år, ibland orkar jag inte åka och fixa Visa O 1 årigt då blir det 30 dagars ett tag.
2018-2019 är stämplarna ifrån.
Det är 3 stämplar från 3 olika gånger på fotot.
Och Kineserna får fortsatt betala för 14 dagar i vanliga fall, men IL trodde väl dom fick alla visumtyper gratis.Ok, jag gillar alltid något som är nytt, därför är jag just nu sysselsatt med att läsa mer om hur den används.
Det jag sett än så länge är att vissa personer har fått stämpeln, andra inte. Stämpeln används egentligen inte för undantag utan enbart för Visum. När de har använt den har de modifierat den med stämpeln ผ.30 som står för ผ่อนผัน,
vilket betyder i klartext undantag, d.v.s. tar bort stämpelns betydelse som Visum då den bara gäller som Visum om det står någon av de godkända Visumklasserna i den, som TR, etc.
Vissa stämplar istället Admitted to stämpeln med ผ.30, eller skriver för hand över admitted to stämpeln.