Corona viruset sprider sig

Hej

Visst kan individer alltid fatta egna beslut, man kan gå med hjälm i väntan på kriget som kanske inte kommer, man kan ha flytväst även på land ifall det blir översvämning, man kan stanna hemma och inte gå ut med risk för att få tegelpannor i huvudet när det blåser o.s.v, men dom flesta länders regeringar, myndigheter och individer går nog ändå på dom faktabaserade resultat som forskningen ger oss via sina rekommendationer.

Mvh isan lover
Dock visar du att du följer tesen att ditt parti urskuldade sina misstag på det här sättet, då måste det vara sant och försvaras. Vad gäller dina påståenden att det inte fanns internationellt vetenskapliga belägg har jag redan visat att det betyder inte att det inte ger ett visst skydd, då det inte fanns vetenskapliga belägg för motsatsen heller, men däremot en av hävd vunnen kunskap inom medicinsk vetenskap.
D.v.s. är det jag som påpekar det faktabaserade, medan du av politiska skäl för att skydda din husse sätter på dig skygglappar och försöker mena att det betyder att det inte hjälper om det inte finns en internationellt erkänd forskning.
Jag har sett det är så du lever ditt liv. Därav vi skojar om att du har partiboken i ena handen i allt du säger.
Nu är vetenskapen lite bredare än din ideologi. Jag har försökt ge vetenskapliga och rationella argument, men de hjälper inte mot din ideologi.

Dock visar du att du följer tesen att ditt parti urskuldade sina misstag på det här sättet, då måste det vara sant och försvaras. Vad gäller dina påståenden att det inte fanns internationellt vetenskapliga belägg har jag redan visat att det betyder inte att det inte ger ett visst skydd, då det inte fanns vetenskapliga belägg för motsatsen heller, men däremot en av hävd vunnen kunskap inom medicinsk vetenskap.
D.v.s. är det jag som påpekar det faktabaserade, medan du av politiska skäl för att skydda din husse sätter på dig skygglappar och försöker mena att det betyder att det inte hjälper om det inte finns en internationellt erkänd forskning.
Jag har sett det är så du lever ditt liv. Därav vi skojar om att du har partiboken i ena handen i allt du säger.
Nu är vetenskapen lite bredare än din ideologi. Jag har försökt ge vetenskapliga och rationella argument, men de hjälper inte mot din ideologi.
:wai:

Svamel trams, men blanda in politik är du bra på din svammel pelle.
Ett terapi tips till dig, kopiera alla dina inlägg, sätt upp dem på en jätte stor spegel,
Ställ dig framför o läs dem alla, kanske du då kan komma till insikt, satan jag är ju en Gorilla som försöker att skrämma folk att jag har minsann kunskaper när du inte har no nada ang politik eller vetenskap.

Ett terapi tips till dig, kopiera alla dina inlägg, sätt upp dem på en jätte stor spegel,
Ställ dig framför o läs dem alla, kanske du då kan komma till insikt, satan jag är ju en Gorilla som försöker att skrämma folk att jag har minsann kunskaper när du inte har no nada ang politik eller vetenskap.
Kanske, kanske, du skulle börja med att själv skaffa dig kunskap. Vad vet jag :beer:

Kanske, kanske, du skulle börja med att själv skaffa dig kunskap. Vad vet jag :beer:
För detta krävs ett antal grundläggande saker, nämligen intresse och förmågan att läsa och insupa kunskap, dvs läsförståelse. Vidare krävs det ganska mycket språkkunskaper om man inte endast skall få en entydig bild av våra Svenska myndigheters syn på vetenskap och politik .
Redan här ställer jag mig frågan om inte det är lite väl mycket begärt med tanke på förutsättningarna ;)

För detta krävs ett antal grundläggande saker, nämligen intresse och förmågan att läsa och insupa kunskap, dvs läsförståelse. Vidare krävs det ganska mycket språkkunskaper om man inte endast skall få en entydig bild av våra Svenska myndigheters syn på vetenskap och politik .
Redan här ställer jag mig frågan om inte det är lite väl mycket begärt med tanke på förutsättningarna ;)
Alla lever sina liv som de mår bra av efter sina egna förutsättningar.
Fråga mig t.ex. om hur många spelare som ingår i ett fotbollslag, jag kan inte svara utan att googla fram det.
Någonstans säger ett minne något om elva, men det kanske var hockey.

Sådär, nu kan ni skratta er fördärvade över mig, där faller jag men troligen inte speciellt många av er andra.
Vi lever alla våra liv, jag har den kunskapen jag har, ni har annan kunskap.
Personligen tycker jag livet skulle vara enormt trist om alla var lika eller att alla måste ge intryck av att vara lika. Vi är olika.

Jag är stolt över att varit med om 68 rörelsen, o 40 år efter det, på näst en till heltid, men alt har sin tid o hälsan får gå i första hand, men att höra en person som dig väcker ju en gammal revolutionär till liv. men jag får ta det lugnt, vill inte få en hjärtattack på dina tokigheter

Fråga mig t.ex. om hur många spelare som ingår i ett fotbollslag, jag kan inte svara utan att googla fram det.

Sådär, nu kan ni skratta er fördärvade över mig, där faller jag men troligen inte speciellt många av er andra.
Personligen tycker jag livet skulle vara enormt trist om alla var lika eller att alla måste ge intryck av att vara lika. Vi är olika.
När det gäller detta med Hokey och Fotboll är vi nog lika obegåvade du och jag Peter Sfa , Jag har varit på nån match med kunder och dyl , men avstår gärna dessa lekar, finns annat som jag ser som mer givande,
Min systers man har inte missat en AIK match sedan 1960 kan jag säga , hedersmedlem i Klubben samt har sin egen plats vid alla matcher, annars en trevlig kille :D Det märkliga är att han är mycket kunnig i annat , historia tillex . Även en smart kille kan mao vara helt såld på fotboll, det är inget som per automatik är fördummande tydligen, vilket är glädjande och POSITIVT :smile:

När det gäller detta med Hokey och Fotboll är vi nog lika obegåvade du och jag Peter Sfa , Jag har varit på nån match med kunder och dyl , men avstår gärna dessa lekar, finns annat som jag ser som mer givande,
Min systers man har inte missat en AIK match sedan 1960 kan jag säga , hedersmedlem i Klubben samt har sin egen plats vid alla matcher, annars en trevlig kille :D Det märkliga är att han är mycket kunnig i annat , historia tillex . Även en smart kille kan mao vara helt såld på fotboll, det är inget som per automatik är fördummande tydligen, vilket är glädjande och POSITIVT :smile:
Jag har kommit dessa sporter så nära att jag jobbat tillsammans med Djura Olsson och handlat på Christer och Tommy Abrahamssons sportaffär och senare deras Sjö o Snö service.
Enda orsaken jag känner till deras namn är just att jag är född i Leksand och känner till att Leksands IF iaf ett tag var bra på hockey. Men hur det fungerar mer utöver att man har skridskor och klubba på ett isfält, nej.
Det var biblioteket konstant för mig när andra lekte eller utförde andra sporter.
Det är så här livet är, det är olika för alla.

Detta kom från början även det från China , och är nu åter aktuellt :(

Jag måste ge dig cred för att du viger ditt liv åt att gräva fram allt tänkbart elände. Fick mig att tänka på följande som kanske kan lysa upp lite i ditt nuvarande mörker.

En typisk kuggfråga hur många som ingår i laget, är det 7 eller 11?, avbytarna? ska dom räknas in i laget? och i vilket lag är domaren med i?, fast den sista frågan, svaret på den, kan man bara få efter matchen..:xmas_smiley:

Dina metoder är inte användbara för alla. Försök lugna dig och framför fakta. Då är chansen större att folk läser vad du skriver. Att vara ilsken är heller inte bra för blodtryck och hjärta.

Hej

Håller med om dom troliga riskerna för smitta på flygplan, men för att vetenskapligt fastställa detta så behöver man forska i ämnet, så länge detta inte är undersökt och vetenskapligt fastställt kommer läget att vara lite oklart, men detta anser jag inte är politiskt utan rent vetenskapligt.

Mvh isan lover
Tror att detta kan bli svårt. Traditionell medicinsk forskning bygger på att man delar ut en testkandidat till vissa och socker till resten. Sedan mäter man effekten i efterhand. Tror att det kan vara svårt att tänka sig att ett flygbolag skulle köra med masker ett annat utan. Dessutom måste luftomsättningen vara densamma i alla plan. Kanske finns bättre metoder. En annan sak är att alla använder mask och kallar detta för försiktighetsprincipen.

Flygplan är frivilligt för många men inte alla. T-bana eller förortsbuss är inte frivilligt för de flesta och kanske mer riskfyllt än flygplan!? Synpunkter?

Tror att detta kan bli svårt. Traditionell medicinsk forskning bygger på att man delar ut en testkandidat till vissa och socker till resten. Sedan mäter man effekten i efterhand. Tror att det kan vara svårt att tänka sig att ett flygbolag skulle köra med masker ett annat utan. Dessutom måste luftomsättningen vara densamma i alla plan. Kanske finns bättre metoder. En annan sak är att alla använder mask och kallar detta för försiktighetsprincipen.

Flygplan är frivilligt för många men inte alla. T-bana eller förortsbuss är inte frivilligt för de flesta och kanske mer riskfyllt än flygplan!? Synpunkter?

T-bana? Förortsbuss?

Här kan MP komma på banan och subventionera bilar och bensin så att folk har råd med sådant.

Det blir som äpplen och bananer.
På Flygplan, iaf internationellt sitter du lång tid med personer som kan vara testade friska, men under färden nått så hög replikeringsgrad att du börjar sprida smittan.
Flygplan och långfärdsbussar har en effektiv klimatanläggning. Den kan påverka, men närheten under lång tid är övervägande.
Dock reser de flesta inte med flygplan varje dag eller flera ggr.
På T-Banan har man beroende på årsmodell bra klimatanläggning. Man trängs mer i speciellt rusningstid. Man färdas kortare tid, men fler gånger.
Jag anser de är likvärdiga men på olika sätt. Exponeringen med närhet är stor.
Grundproblemet är som jag nämnt närheten till andra personer. Det hjälper inte effektivt att man har en klimatanläggning då droppsmittan är som ett moln runt en person och endast långsamt har ett luftutbyte.

Hej

Ja det är märkligt att en del ser allt i svart oavsett hur positiva besked det kommer, trenden och utvecklingen är ju otvetydig positiv, i Västra Götalands Regionen som är stor har vi nu bara 8 personer på intensivvård.

Själv kan jag inte se något annat skäl till denna pessimism än att det är ett personlighetsdrag, det finns ju inget stöd för den negativa inställningen grundad på fakta.

Mvh isan lover
Du förefaller ha en överdriven tro på att det går att fastställa att allt är bra och att alla som inte håller med har en negativ inställning.

Fakta är att ett antal regler från FHM och andra fortfarande gäller. Att antalet dödsfall och IVA-inläggningar minskar är givetvis mycket positivt men inte tillräckligt för de flesta i samhället eftersom de fortfarande påverkas negativt av restriktionerna.

Många oroar sig för att bli smittade på sina arbetsplatser men anser att de måste gå till jobbet för att försörja sig och familjen. Det kan t ex vara inom taxi, hemtjänst och handel. Om du inte vill kalla detta för fakta så är det OK men försök att förstå att alla är inte i samma gynnsamma situation som du och därvid påverkas av oro i den situation som de befinner sig.

Tillbaka
Topp