Corona viruset sprider sig

Finland har väl inte suttit i "full utrustning några år " Nu får du nog förklara hur du tänker ;)

Nja, behöver jag förklara?
Du förespråkar ALLT och helst i kombination.
Det är både bälten, svångrem limmad byxlinning, skottpengar på öppna butiker och folk som går på jobb.
Som försiktighetsåtgärd skulle du nog inte lätta på någon restriktion innan 1000 dagar efter senast kända Covid-fall har blivit friskförklarad.

Nja, behöver jag förklara?
Du förespråkar ALLT och helst i kombination.
Det är både bälten, svångrem limmad byxlinning, skottpengar på öppna butiker och folk som går på jobb.
Som försiktighetsåtgärd skulle du nog inte lätta på någon restriktion innan 1000 dagar efter senast kända Covid-fall har blivit friskförklarad.

Har du gått i Dickens skola Andrej :) En grov överdrift , om du kallar mask i offentlig miljö samt inomhus utanför familjen för livrem så ok , men resten ???

Håller helt med dig att Trump skall hålla käften då USA inte är ett föredöme, På vilket sätt är inte grannländerna jämförbara , Minska antal döda då eller ta halva befolkningen om du så vill, Sveriges 11 milj mot Finlands 6 miljoner , Spelar ingen roll , Sverige är sämst i klassen hur som helst
Du o Trumpen jobbar väl fortfarande vid hög ålder?
Frågan är väl om Trumpen eller Skipper är smartast.

Passa på när du får något för dina svenska kr.
Oerhört billigt i Norge just nu. Man har inte råd att hålla sig borta.
Jag har en sudd att satsa om det skulle bli så , men vill nog till ett varmt land, Har lite kontakt med Paul Gardner (en kamrat ) på New Zealand, han bor på Nordön , men svårt att få emigrera dit , de är inte lika PK som Sverige ifråga om invandring , dessutom kan inte frugan Engelska

Jag har en sudd att satsa om det skulle bli så , men vill nog till ett varmt land, Har lite kontakt med Paul Gardner (en kamrat ) på New Zealand, han bor på Nordön , men svårt att få emigrera dit , de är inte lika PK som Sverige ifråga om invandring , dessutom kan inte frugan Engelska
Mycke kompisar:xmas_smiley:

Vill du vaccinera dig?Kolla med Skipper.Han ska vaccinera sig i Storbritanien i Augusti enligt egen utsago :xmas_smiley:
Hade en vän som vaccinerade sig när svininfluensan var stort för 5-10 år sedan (kommer inte ihåg). Hon fick den där sömnsjukan och är sjukskriven idag. Vet inte vad sömnsjukan kallas, men somnar på stående fot. Vaccinering, det kommer jag vänta med tills resterande är vaccinerade.

Dock visar du att du följer tesen att ditt parti urskuldade sina misstag på det här sättet, då måste det vara sant och försvaras. Vad gäller dina påståenden att det inte fanns internationellt vetenskapliga belägg har jag redan visat att det betyder inte att det inte ger ett visst skydd, då det inte fanns vetenskapliga belägg för motsatsen heller, men däremot en av hävd vunnen kunskap inom medicinsk vetenskap.
D.v.s. är det jag som påpekar det faktabaserade, medan du av politiska skäl för att skydda din husse sätter på dig skygglappar och försöker mena att det betyder att det inte hjälper om det inte finns en internationellt erkänd forskning.
Jag har sett det är så du lever ditt liv. Därav vi skojar om att du har partiboken i ena handen i allt du säger.
Nu är vetenskapen lite bredare än din ideologi. Jag har försökt ge vetenskapliga och rationella argument, men de hjälper inte mot din ideologi.

Hej

När det gäller hälsofrågor så gör jag inga politiska kopplingar överhuvudtaget, jag förlitar mig helt på WHO, Folkhälsomyndigheten, forskare och läkare i dessa frågor.

Mvh isan lover

Hej

När det gäller hälsofrågor så gör jag inga politiska kopplingar överhuvudtaget, jag förlitar mig helt på WHO, Folkhälsomyndigheten, forskare och läkare i dessa frågor.

Mvh isan lover
Vi som jobbar o sliter varje dag försöker vårat bästa för att undgå smitta.Dom som föraktar oss mest verkar vara pensionärer.
Tack för det!

Har du gått i Dickens skola Andrej :) En grov överdrift , om du kallar mask i offentlig miljö samt inomhus utanför familjen för livrem så ok , men resten ???

Nja, du har väl varit för att stänga ner allt som går att stänga ner.
Som sagt så håller jag med dig i vissa avseenden, men jag håller även med IL i vissa avseenden.
IL klarar dock inte av att se att något felaktigt beslut har tagits och du klarar inte av att se någonting positivt.
För mig är ett öppet samhälle viktigt. Vissa restriktioner måste man dock ha.

Jag kan inte se mycket konstruktivt i dina inlägg annat än klassiska ”prepper” tilltag. Det är lite prepper-romantik i din vardag.

Det är exakt dit jag har velat komma hela tiden, sådan ångest och oro kan nog tyvärr orsaka psykisk ohälsa. Jag vägrar styvnackat att sälla mig till den skaran.

Hej

Håller med helt, det är lite skrämmande att se alla den ångest och oro som många ger utryck för, tror inte heller att det är hälsosamt att se allt i svart och helt gräva ned sig i allt negativt man kan hitta om viruset.

Mvh isan lover

Ja, skulle ju inte skriva i denna tråden, game over för mig här. Lycka till ni =)
Det är inte lönt att svara här om man inte är negativist, inte gillar sitt eget utseende och därmed bär mask samt naturligtvis inte håller med dom som anser sig ha betydligt mer kunskap än Anders Tegnell. Jag håller också på att ge upp, dom självutnämnda experterna får ta över.

Jag kan faktiskt redan se rubrikerna i den samlade världspressen: Expertisen på Thaisnack.se löser problemet med pandemin och erhåller därmed nobelpriset i medicin och ekonomi.

Det är inte lönt att svara här om man inte är negativist, inte gillar sitt eget utseende och därmed bär mask samt naturligtvis inte håller med dom som anser sig ha betydligt mer kunskap än Anders Tegnell. Jag håller också på att ge upp, dom självutnämnda experterna får ta över.

Jag kan faktiskt redan se rubrikerna i den samlade världspressen: Expertisen på Thaisnack.se löser problemet med pandemin och erhåller därmed nobelpriset i medicin och ekonomi.
För än som ogillar konflikter som mig. Du har så rätt. En förbjuden negativ tråd. Negativist kommer till användning i framtiden =)

Hjältarna efter denna pandemi kommer väl knappast att vara gnällande pensionärer på ett forum.Det är vi som är hjältarna som försöker att upprätthålla ett fungerande samhälle med Covid som insats.Skämms på er som tycker vi är dåliga mäniskor.

Tillbaka
Topp