Dick
Aktiv medlem
Tjurarna dåJag tänker också på dom som verkligen har suttit i sin lägenhet i över 100 dagar och sen blir utsläppta, det måste ju bli ungefär dom när man släpper ut korna på våren![]()

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Tjurarna dåJag tänker också på dom som verkligen har suttit i sin lägenhet i över 100 dagar och sen blir utsläppta, det måste ju bli ungefär dom när man släpper ut korna på våren![]()

Så va deEl var det i sept?

Smittorna har inte ökat i Finland eller Norge efter de öppnat upp ( vad jag vet) I USA så har du BLM folket som skiter fullständigt i alla restriktioner, självklart ökar det då , Sen har du Spanien , men de stänger in smittan och kommer snabbt att trycka ner den, jämför i stället antal smittade i Sverige med övriga Norden , lite förvånad att just du Matilda ställer den fråganNär länderna nu öppnar upp och smittorna ökar i respektive land, till vilken nytta var då karantänen? Håller med dig där.
Vaccin kan nog bara stoppa detta.
Fruktansvärt. Lite självtänk, framförallt om man befinner sig i riskgrupp. Men stängda länder hade jag ogillat. Hade nog känt mig fången.Jag tänker också på dom som verkligen har suttit i sin lägenhet i över 100 dagar och sen blir utsläppta, det måste ju bli ungefär dom när man släpper ut korna på våren![]()
Nej, inte alls. =)Vill du vaccinera dig?Kolla med Skipper.Han ska vaccinera sig i Storbritanien i Augusti enligt egen utsago![]()
Varför förvånad att jag ställde frågan? =)Smittorna har inte ökat i Finland eller Norge efter de öppnat upp ( vad jag vet) I USA så har du BLM folket som skiter fullständigt i alla restriktioner, självklart ökar det då , Sen har du Spanien , men de stänger in smittan och kommer snabbt att trycka ner den, jämför i stället antal smittade i Sverige med övriga Norden , lite förvånad att just du Matilda ställer den frågan![]()
Han trivs nog bättre med sin mask än med vaccinHar du bokat vaccin Skipper?

Tycker du inte att karantän lyckas , Ok , Upp till dig vännen , jag vet då inte på vilket sätt du räknar. Men nog ser jag att det har lyckats utmärkt i Danmark , Norge samt Finland, varför inte i Sverige ? Att säga att Sverige är stängt men samtidigt flyga in många tusentals asylsökanden som utan att kollas upp släpps in i landet med ev smitta . Detta kommer från en mycket säker källa på Arlanda och har inget med rasism att göra bör tilläggas.Du fick en likes på den, men står inte bakom. Man kan ju skylla hur mycket som helst på Sverige och regeringen, men smittan kommer ju från utlandet oavsett. Karantän tycker inte jag har visat sig effektivt. Spanien öppnar och smittan ökar. likaså med två tre mer länder. De kan ju inte hålla stängt i evighet.
Självklart får man ha vilken åsikt som helst, så även jagVarför förvånad att jag ställde frågan? =)
Sen ingen fråga, det var min synpunkt =)
Det är en dålig jämförelse med grannländerna gentemot Sverige, är vi lika på nått plan? =). Ta USA som haft Sverige som dåligt exempel i månader??? De har ju ingen kontroll alls trots utegångsförbud och karantän i många stater.Tycker du inte att karantän lyckas , Ok , Upp till dig vännen , jag vet då inte på vilket sätt du räknar. Men nog ser jag att det har lyckats utmärkt i Danmark , Norge samt Finland, varför inte i Sverige ? Att säga att Sverige är stängt men samtidigt flyga in många tusentals asylsökanden som utan att kollas upp släpps in i landet med ev smitta . Detta kommer från en mycket säker källa på Arlanda och har inget med rasism att göra bör tilläggas.
Man behöver inte stänga som i China för att nå resultat , Som våra grannländer har gjort är helt tillräckligt, inga i Finland som haft husarrest ,jag själv lever nästan som vanligt , men ser till att skydda mig så gott jag kan .Fruktansvärt. Lite självtänk, framförallt om man befinner sig i riskgrupp. Men stängda länder hade jag ogillat. Hade nog känt mig fången.
Tycker du inte att karantän lyckas , Ok , Upp till dig vännen , jag vet då inte på vilket sätt du räknar. Men nog ser jag att det har lyckats utmärkt i Danmark , Norge samt Finland, varför inte i Sverige ? Att säga att Sverige är stängt men samtidigt flyga in många tusentals asylsökanden som utan att kollas upp släpps in i landet med ev smitta . Detta kommer från en mycket säker källa på Arlanda och har inget med rasism att göra bör tilläggas.
Man behöver inte stänga som i China för att nå resultat , Som våra grannländer har gjort är helt tillräckligt, inga i Finland som haft husarrest ,jag själv lever nästan som vanligt , men ser till att skydda mig så gott jag kan .
Håller helt med dig att Trump skall hålla käften då USA inte är ett föredöme, På vilket sätt är inte grannländerna jämförbara , Minska antal döda då eller ta halva befolkningen om du så vill, Sveriges 11 milj mot Finlands 6 miljoner , Spelar ingen roll , Sverige är sämst i klassen hur som helstDet är en dålig jämförelse med grannländerna gentemot Sverige, är vi lika på nått plan? =). Ta USA som haft Sverige som dåligt exempel i månader??? De har ju ingen kontroll alls trots utegångsförbud och karantän i många stater.
Finland har väl inte suttit i "full utrustning några år " Nu får du nog förklara hur du tänkerJa, att släppa in folk från någon österrikisk afterski-pub utan karantän eller test, var inget vidare bra drag. Det har gjorts en hel del andra fel också, kan man lugnt konstatera.
”Dina åtgärder” hade stoppat det hela. Men jag tror nog att folk hellre hade dött av Covid än att sitta i isolat med full skyddsutrustning i några år.
För du hade nog inte haft lust att släppa på den åtgärden i första taget.
Kina litar jag inte på alls oavsett vad de säger. Smittan "slank" ju ut. Är ju själv i riskgrupp, tänker mig inte bli se isolerad för det, men man rör sig inte i folksamlingar =) Grannländernas politik går jag inte in på. Det är bra med förbjudet politik på TS =)

Ja, skulle ju inte skriva i denna tråden, game over för mig här. Lycka till ni =)Du är nog en klok tjej som jag sagt tidigare
![]()