Corona viruset sprider sig

Exakt men ändå går du ut med att 27 miljoner av 38 blivit arbetslösa inom turism och serviceyrken.
Självklart är alla sifffor fel som kommer från Thailand.
Du svalde betet i alla fall och dessutom angav en procentsats som motvikt.

Men enligt goda vänner är det överfullt på thaiställen i Hua Hin men tomt på farangställen.

Själv tror jag TAT och regeringen vill visa att man klarar sig utan internationella turister.

Hej

Än en gång jag länkade till en artikel om läget i Thailand, det var inte mina siffror utan dom som fanns i artikeln, huruvida skribenten hade rätt eller fel tog jag aldrig ställning till, jag vidarebefordrade bara vad som framkom i artikeln.

Mvh isan lover

Hej

Så har det nog inte fungerat överallt, enligt Bangkok Post nekades dom som inte kunde styrka sin anställning, det innebar att bara hälften av dom sökande kvalificerade sig för dom 5000 bathen per månad.

Mvh isan lover
Obekräftade rykten, eller som vanligt, tro
inte det som står i tidningar, reportrar är djupt okunniga och numera faktakontrollerar man inte.
Min erfarenhet hur det är i mitt akvarium säger att det du säger helt enkelt inte stämmer med verkligheten, även om den kan stämma på vissa platser.
På min plats är det du säger helt enkelt osant.

Nej inte läge för annat än lokala restriktioner som jag ser det.
Nedstängning är ett verktyg för att initialt sätta stopp för en eskalerande pandemi. Målet är att få samhället ställa om till nya hotet.
Blir det övermäktigt, javisst då finns skäl Nedstängning. Nu, nej.
Man stänger inte ned för minsta utbrott, det är bara initialt för att få tid rädda liv.
Dvs det Sverige missade.

Nu är det ju många länder som har fler fall nu än vad dom hade i april/maj.
Ska dessa länder stänga ner?
Spridningen är ju kraftigare nu än då?

Obekräftade rykten, eller som vanligt, tro
inte det som står i tidningar, reportrar är djupt okunniga och numera faktakontrollerar man inte.
Min erfarenhet hur det är i mitt akvarium säger att det du säger helt enkelt inte stämmer med verkligheten, även om den kan stämma på vissa platser.
På min plats är det du säger helt enkelt osant.

Hej

Även du borde ju känna till vid det här laget att alla gör lolkala tolkningar och tillämpar direktiv, lagar och regler stiftade i Bangkok lite hur dom vill, i land tolkar t.o.m olika tjänstemän på samma kontor och myndighet sånt här olika.

Det var ju dessutom inte tänkt att dom som inte kunde styrka sin anställning skulle få ta del av detta bidrag, därför blev också ca 50% av dom sökande utan bidrag, anser du t.ex att en barflicka inte har jobbat trots att hon kanske har jobbat heltid i en bar åtskilliga år, just barflickor tillhörde dom som inte fick något stöd.

Mvh isan lover

Hej

Även du borde ju känna till vid det här laget att alla gör lolkala tolkningar och tillämpar direktiv, lagar och regler stiftade i Bangkok lite hur dom vill, i land tolkar t.o.m olika tjänstemän på samma kontor och myndighet sånt här olika.

Det var ju dessutom inte tänkt att dom som inte kunde styrka sin anställning skulle få ta del av detta bidrag, därför blev också ca 50% av dom sökande utan bidrag, anser du t.ex att en barflicka inte har jobbat trots att hon kanske har jobbat heltid i en bar åtskilliga år, just barflickor tillhörde dom som inte fick något stöd.

Mvh isan lover
Det var exakt det jag skrev till dig eftersom du inte tog hänsyn till det.
Varför försöker du vända det till att det inte var exakt det jag skrev?

Du har helt rätt så klart. Jag har fel, , fru har ju så klart ingen kolla på alla. Jag lägger mig platt. Jag har bett IL om förlåtelse i PM.
Det har jag aldrig sagt, men att varit medlem i ca 20 dagar och inte vetat att detta forum fanns innan och har ingen erfarenhet av någon av medlemmarna förutom din vän @Johan78 så är du väldigt på att tala om din och din frus åsikt samtidigt som du sågar IL åsikter.
Välkommen till forumet.

Det har jag aldrig sagt, men att varit medlem i ca 20 dagar och inte vetat att detta forum fanns innan och har ingen erfarenhet av någon av medlemmarna förutom din vän @Johan78 så är du väldigt på att tala om din och din frus åsikt samtidigt som du sågar IL åsikter.
Välkommen till forumet.
Känner jag Johan? Kan jag inte ha en åsikt? Efter hur många dagar som medlem kan man ha en åsikt? Johan känner du mig?

Känner jag Johan? Kan jag inte ha en åsikt? Efter hur många dagar som medlem kan man ha en åsikt? Johan känner du mig?
Är det inte du som skrev detta?
Självklart kan man va medlem en dag och ha åsikter, men att ge sig på en medlem hela tiden som du gjort är inte ok.

CA7E823B-4251-4EDA-8CB9-680596E10002.png

Senast ändrad:

Tillbaka
Topp