PanPan
Forumveteran
Nope, har fall i Tyskland nu med.Har fått för mig att det än så länge enbart är kineser som smittats. Stämmer det?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Nope, har fall i Tyskland nu med.Har fått för mig att det än så länge enbart är kineser som smittats. Stämmer det?
Var väl 2-3 stycken i Finland nu med?Hörde precis att en i Tyskland insjuknat, bara en tidsfråga innan det kommer hit.
Hade jag bott i Thailand skulle jag va väldigt orolig för turistområden kineser invaderar.
Falskt alarm efter vad dom säger här.Var väl 2-3 stycken i Finland nu med?
Shit, jag vågar nog inte gå ut.Hej
Nu är man uppe i 14 fall i Thailand.
![]()
Thailand Reports 6 More Cases of Coronavirus, Bringing Tally to 14
BANGKOK — The Ministry of Public Health on Tuesday it discovered six more cases of coronavirus infection in Thailand, bringing the total number to 14 so far since the outbreak in December.www.khaosodenglish.com
Mvh isan lover
Shit, jag vågar nog inte gå ut.
Idag var det mask tvång i skolan, lärarna skickade hem 2 åringen igår, helt frisk, vart rätt förbannad och skällt en del.Hej
Ja man blir ju lite fundersam men är det inte värre än en vanlig influensa ska det väl gå bra, men man ser att alltfler människor börjar bära mask här uppe i Udon Thani, men fråg är väl om det gör någon nytta.
Mvh isan lover
Idag var det mask tvång i skolan, lärarna skickade hem 2 åringen igår, helt frisk, vart rätt förbannad och skällt en del.
Synd bara att mask inte skyddar mot att bli smittad, men hjälper ju åt andra hållet så bra iaf att dom har krav på det i skolan. Förstår att dom skickade hem din son, självklart så vill dom inte chansa. Vad hade du sagt om dina barn blir smittade i skolan av nån som visat sjukdomssymptom som dom struntat i att skicka hem?Idag var det mask tvång i skolan, lärarna skickade hem 2 åringen igår, helt frisk, vart rätt förbannad och skällt en del.
Läser du vad jag skriver?Synd bara att mask inte skyddar mot att bli smittad, men hjälper ju åt andra hållet så bra iaf att dom har krav på det i skolan. Förstår att dom skickade hem din son, självklart så vill dom inte chansa. Vad hade du sagt om dina barn blir smittade i skolan av nån som visat sjukdomssymptom som dom struntat i att skicka hem?
Word, kunde inte sagt det bättre själv.Vi pratar om en årlig influensa här, inte digerdöden..... varenda år kommer det en ny influensa. Enda skillnaden är att man har kommit fram till att man kan slå mynt av att börja kalla dem otäcka namn och sälja vaccin. Det är vad jag tror baserat på min erfarenhet av sakers tillstånd. Det är fågel, svin, dromedar, sars, mars, corona, whatever. Nej, dags för en Hong Tong Pepsi, bästa vaccinet! Skål!
Nä men då ser man inga sjukdomstecken heller, få panik och skicka hem en 2 åring för han har lite snor i näsan men inga sjukdomstecken är för mig överdrift.Om sjukdomens inkubationsperiod är 10 dagar så att ingen omedelbart blir sjuk.
En fråga @PanPan ? Varför lämnar ni lillpojken på dagis om ni ändå är hemma?
Skulle vi göra det här i Sverige kan vi bli av med dagisplatsen.
Men det är klart, här är dom inte riktiga. Vår kommun kräver intyg från arbetsgivaren, när vi behöver sommar dagis. Att vi verkligen jobbar.
Dagens förskola i Sverige skiljer sig avsevärt mot när jag gick på dagis på 70-talet. Min son började förskola dagen han fyllde 1år. Idag har förskolan en läroplan att följa precis som skolan. Dagis på min tid var mer barnvakt. Jag vet inte hur det ser ut i övriga Sverige men här hos oss har vi nästan bara haft positiva erfarenheter av förskolan. Utöver att barnen får träffas och få kompisar samt lära sig det sociala spelet så finns bestämda mål för barnens utveckling. För vår son har förskolan varit jätteviktig. Hade jag bott i Thailand så hade jag varit beredd att betala extra för att få något liknande.
Vi betalar maxbelopp plus en del via skattsedeln men just förskola och grundskola är något jag gladeligen betalar skatt för så länge den är av kvalité och lika för alla barn i Sverige oavsett samhällsklass. Jag hade en, med svenska mått mätt, fattig uppväxt men fick samma chans som mina jämnåriga trots att många hade det klart bättre ställt ekonomiskt. Resten var upp till mig.