Corona viruset sprider sig

Hej

Såg på TV4 nyheterna nu på morgonen, där uppgav man att bokningarna till Thailand har sjunkit med 42%, i flera andra länder i regionen sjunker också bokningarna, även här informerade man om billiga sista minuten resor p.g.a detta.

Mvh isan lover

Hej

Thailands Hälsominister vill sparka ut falanger som vägrar bära mask, han vill även att dom som vägrar ska rapporteras till deras ambassader, låter högst märkligt, man kunde ju tro att det var 1 April.

Anutin : FARANGS WHO DON’T WEAR MASK ‘SHOULD BE KICKED OUT’
By Tappanai Boonbandit, Staff Reporter
February 7, 2020 12:55 pm

562099-696x465.jpg

Health minister Anutin Charnvirakul hands out face masks to commuters at BTS Siam on Feb. 7, 2020.
lg.php

BANGKOK — Health minister Anutin Charnvirakul on Friday slammed foreign tourists who refused to wear face masks handed out by the government, saying they “should be kicked out.”
Using racially charged terms in an interview with the media at BTS Siam this morning, the health minister also said non-compliant behaviors of foreigners should be reported to embassies.
“Those farangs tourists – that’s something the embassies should be noticed of and the public as well that are not wearing masks,” Anutin said, using the term farang, which refers to Caucasians. “We’re handing them out and they still refuse. They need to be kicked out of Thailand!”

Mvh isan lover

Hej

Experter varnar för att coronaviruset kan spridas oupptäckt i Indonesien och Thailand, misstankarna grundas på att antalet rapporterade fall är mycket lägre än vad som beräknats, kanske misslyckas dessa länder med att fånga upp dom som smittas.

Mvh isan lover

Hej

Experter varnar för att coronaviruset kan spridas oupptäckt i Indonesien och Thailand, misstankarna grundas på att antalet rapporterade fall är mycket lägre än vad som beräknats, kanske misslyckas dessa länder med att fånga upp dom som smittas.

Mvh isan lover

Såg en siffra på att 20,000 turister från Wuhan hann resa till Thailand innan kinesiska reseförbudet trädde i kraft. Officiellt 25 st. konfirmerade fall i Thailand varav NOLL hittills i Phuket, hur det går ihop räcker inte mina universitetspoäng till iaf.

Hoppas f.ö. turister hörsammar hans uppmaning att inte vara i Thailand, ännu en gökunge som inte vet på vilken sida man ska ha högerdojjan.

/ SatanG

Nja det är ju bakterier som gillar värme, för virus tvärtom vad jag förstått.

/ SatanG
Kan vara tur kanske att det är torka i landet.
Läste att det sprider ju sig i vattendroppar, därför med nysningar och hosta.
Man behövde inte vara orolig för att ta emot paket då det dör i torka och värme.
Har ju sett vilket klimat dom har där i Wuhan, ser ju värre ut än den rehnigaste dag i gbg.
Kanske därför det inte fått spridning på samma sätt här?

Man behövde inte vara orolig för att ta emot paket då det dör i torka och värme.
Har ju sett vilket klimat dom har där i Wuhan, ser ju värre ut än den rehnigaste dag i gbg.

Göteborg har bara soliga dagar! Vad är det för internethat och fake news du sprider? :p

Läste tvärtom att det absolut smittas via hårda ytor som ex paket.

Ok.
Lag läste bara Svensk kvällsmedia och där uttala sig någon statlig smittsinstitutsexpert att man behöver inte vara orolig för att ta emot paket från Kina.
Då viruset dör i dom temperaturväxlingar och i torr luft?
Var läste du, det är så mycket dubbelinfo, detta var svar från en Svensk statlig sk expert.
Men vem vet idag, finns så många experter ;)

Läste om en undersökning i Sverige förra året som sa att rulltrappor är en bra spridare av bakterier och virus. Man ska undvika att ta i det svarta bandet för händer. Tvätta händer med tvål och vatten är nyttigt.

Det kommer ett stort antal uttalanden av olika experter som säger olika saker. Få av dem kan ha varit i kontakt med just detta virus. Troligen drar de slutsatser av andra virus och antar att just detta lilla gulliga virus uppför sig på samma sätt. En kompis till mig som var militärhistoriker lärde mig att den historiska sanningen kommer alltid fram förr eller senare. Jag litar på detta mer än på något annat.

Läste om en undersökning i Sverige förra året som sa att rulltrappor är en bra spridare av bakterier och virus. Man ska undvika att ta i det svarta bandet för händer. Tvätta händer med tvål och vatten är nyttigt.

Det kommer ett stort antal uttalanden av olika experter som säger olika saker. Få av dem kan ha varit i kontakt med just detta virus. Troligen drar de slutsatser av andra virus och antar att just detta lilla gulliga virus uppför sig på samma sätt. En kompis till mig som var militärhistoriker lärde mig att den historiska sanningen kommer alltid fram förr eller senare. Jag litar på detta mer än på något annat.
Men Corona är ett Corona likt de andra .ett virus med hölje .lätt att avdöda med desinfektionsm. Dessutom ganska stort virus och flyger ej så långt vid till nysningar .Det dör av torka utanför kroppen på mindre än 24 timmar

Brukar undvika att ta i räckverk på allmän platser men hur göra nu när man ska skanna fingeravtryck när man ska flyga hem om ett par månader? Hur många kineser har lagt sina labbar där före mej? Det gäller att ha handsprit tillgängligt

Nja..Jag tror inte att jag håller riktigt med om den "historiska sanningen" kommer alltid fram förr eller senare? Det finns ju ett talesätt som säger att det är den som segrar som skriver historien och historieböckerna.

I fallet med Wuhan Novel Corona Virusets härjningar så kommer absolut det att skrivas historia om också naturligtvis och om hur t.ex. stor dödlighet detta virus hade i förhållande till antalet smittade och sjuka mm. Jag skrev tidigare att ca 2% dödlighet låter väldigt lite och att jag anser att räkna på antalet smittade och sjuka och hur många som avlidet blir ett felaktigt räknestycke med tanke på att bl.a de livshotande tillstånden verkar att uppkomma ofta bortåt 1 vecka efter insjuknadet.

Så långt är det inte så många fall med avlidna utanför Kina. Men fler länder kommer att in med uppgifter som kan vägas samman för att få en mera korrekt bild efter vart. Tyvärr ligger det också till så att från vissa länder så kanske det med rätta finns misstankar om att de uppgifter som lämnats officielt inte stämmer med det som de vet...

Hur många som avlider i förhållande till de som insjuknar kommer sannolikt att variera mycket mellan länder som har en väl fungerande sjukvård och bra förmåga att sätta in stora resurser jämfört med länder som har en tämligen bristfällig sjukvård.

För de som blir kritiskt sjuka så är kanske chanserna är störst att klara sig då totala antalet smittade och sjuka är inte så högt eftersom de då kan få tillgång till den bästa vården. Å andra sidan så kan det vara så att det hittas läkemedel som är effektiva och det kan öka chanserna för de som blir sjuka senare och det jobbas även hårt på att försöka få fram ett vaccin naturligtvis.

Hej

Det är möjligt, jag skrev bara ned det jag läste i artikeln, det stora problemet i Indien är nog att miljontals människor lever väldigt tätt utan några sanitära möjligheter, det i kombination med fattigdom och uteblivna läkarbesök borgar nog för en snabbspridning om viruset får fäste där.

Mvh isan lover
Rätt mask fungerar

Brukar undvika att ta i räckverk på allmän platser men hur göra nu när man ska skanna fingeravtryck när man ska flyga hem om ett par månader? Hur många kineser har lagt sina labbar där före mej? Det gäller att ha handsprit tillgängligt
Det är allmänt känt att handsprit hjälper mot bakterier.. och tvål och vatten hjälper mot virus.

Tillbaka
Topp