Corona viruset sprider sig

Ska helst vara sterilt vatten.
Man kan dels testa med en tds mätare som ska visa 0.
Sen om man använder en generator från Silverpuppy.com så ser man att lysdioden är väldigt svag i början, det visar att ledningsförmågan i vattnet är låg, då är det bra vatten.
Om man destillerar själv så ska man hälla bort den första halvliter och sen köra 2 ggr, då blir det bra vatten.

Jag ska i början av mars åka till Seoul, har jag tänkt.
Nu läser jag att Korea har minskat flyg hos alla Koreanska flygbolag till Thailand och avråder Koreaner att resa till Thailand på grund av Corona här .
Får avakta lite tills jag får mer info.

Det förvånar mig att man kan resa från Thailand så lätt som det görs idag. Här i Australien har det dixutersts och allmänt känns det som de flesta tycker det skall inte var så lätt.
Fast här finns å andra sidan väldigt många med rötter och anknytning till Kina.

Om man destillerar själv så ska man hälla bort den första halvliter och sen köra 2 ggr, då blir det bra vatten.

Jag var på väg för 5 år sedan att göra eget KS men det föll ljust på hur jag skulle kontrollera vatten kvaliteten. Det går ju att köpa destillerat vatten men kände mig för osäker.

Det förvånar mig att man kan resa från Thailand så lätt som det görs idag. Här i Australien har det dixutersts och allmänt känns det som de flesta tycker det skall inte var så lätt.
Fast här finns å andra sidan väldigt många med rötter och anknytning till Kina.
Korea och Taiwan avråder resande till Thailand och det kommer nu fler länder att följa efter, tror TTAA.

Kanske får åka till annat land men då får jag hitta ett land dit dom kan flyga utan Visumkrångel.
För det är stor risk att jag skall till Korea nästa arbetsperiod.
Fast går ju inte heller pga skola för äldste, yngste är ju inte så noga om han missar skolan.

Hej

Här är ststistik fö det senaste dygnet, ytterligare 143 smittade avled och totalt har nu 1 524 st dött, ytterligare 2 644 smittade rapporterades och totalt uppges nu 66 576 personer vara smittade.

Coronavirus Latest:Coronavirus Cases Surge Past 66,500 as Disease Spreads to Africa

In China, 2644 cases were added overnight, according to the nation’s top health body. Most of the new cases were in Hubei, the epicenter of the outbreak, and 849 of the new cases were severe. They brought China’s official diagnosis count to 66,576. The death toll climbed by 143 to
1,524.

1581743204865.jpeg

Mvh isan lover

Korea och Taiwan avråder resande till Thailand och det kommer nu fler länder att följa efter, tror TTAA.
Är det typ motsvarande svenska UD i Korea och Taiwan som avråder att resa till Thailand så att det är så att säga officiellt från länderna i fråga? Jag känner några Thai som regelbundet åker till Korea för att jobba.

Segt om jag nu skall mönstra av om 2 veckor och inte kan flyga hem :(
Att dom cancelerar flygen beror väl på lågt passagerarantal pga corona för är ju inte föränns i Mars dom ställt in flygen.
Korean Air kommer nu att flyga till BKK som vanligt men inte från Busan från 23 feb till 22 mars.
Jag skall med Asiana jag kommer att ha en sådana Samet biljett. De upphör från 18 feb till 9 mars. ICN till BKK

Senast ändrad:
Kanske får åka till annat land men då får jag hitta ett land dit dom kan flyga utan Visumkrångel.
För det är stor risk att jag skall till Korea nästa arbetsperiod.
Fast går ju inte heller pga skola för äldste, yngste är ju inte så noga om han missar skolan.
Jag hoppas verkligen inte att du får problem redan nu! Men kommer det att visa att Thailand inte klarar att hålla Covid-19 från att sprida sig så kommer det få effekter och som jag berättat valde jag själv att nu lämna Thailand tidigare än vanligt då jag var mest orolig för att det kan bli svårt att flyga från Thailand till Singapore tämligen snart.
Som jag förstår bor du till skillnad mot mig som bor 50-50 i Thailand och Sverige i Thailand hela tiden? Har du möjlighet att flytta till Sverige tillsammans med fru och barn under en period om det visar sig bli väldigt svårt för dig att ha Thailand som bas för att pendla till och från ditt jobb?

Är det typ motsvarande svenska UD i Korea och Taiwan som avråder att resa till Thailand så att det är så att säga officiellt från länderna i fråga? Jag känner några Thai som regelbundet åker till Korea för att jobba.
Korean gov.
Sätter Thailand på en Warning list.
Health and Welfare Ministry manar sina medborgare att inte resa till länder med bekräftade Corona

Jag hoppas verkligen inte att du får problem redan nu! Men kommer det att visa att Thailand inte klarar att hålla Covid-19 från att sprida sig så kommer det få effekter och som jag berättat valde jag själv att nu lämna Thailand tidigare än vanligt då jag var mest orolig för att det kan bli svårt att flyga från Thailand till Singapore tämligen snart.
Som jag förstår bor du till skillnad mot mig som bor 50-50 i Thailand och Sverige i Thailand hela tiden? Har du möjlighet att flytta till Sverige tillsammans med fru och barn under en period om det visar sig bli väldigt svårt för dig att ha Thailand som bas för att pendla till och från ditt jobb?
Möjligheter att åka någon annanstans finns ju alltid, men Sverige vid denna årstid, nej!!!!
Nu är det bara nästa påmönstring som kanske blir på varvet i Korea eller i Singapore, sen är det väl tillbaks till normala rutiner Thailand-Europa, då vi bara går Europafart i vanliga fall.

Möjligheter att åka någon annanstans finns ju alltid, men Sverige vid denna årstid, nej!!!!
Nu är det bara nästa påmönstring som kanske blir på varvet i Korea eller i Singapore, sen är det väl tillbaks till normala rutiner Thailand-Europa, då vi bara går Europafart i vanliga fall.

Mmmm förstår att det inte är lockande att resa till ex. Sverige på den här årstiden ha ha. Min Thai sambo fryser om det är under +20 grader och får hålla ca 22 grader inomhus och hennes vistelser utomhus blir väldigt minimala. P.g.a. hon inte rör sig så funkar inte magen o.s.v. så det blir en tur till apoteket idag...

Min fråga till dig var emellertid lite på sikt och låt oss säga att det mot svenska sommaren skulle bli svårt för dig att pendla. Kan det då vara ett alternativ även om så inte önskvärt eller optimalt att flytta till ex. Sverige för en period? Jag kunde inte undvika att tänka på dig då vi båda tvä är sjömän som pendlar mellan vårt boende och våra arbeten.

För oss är det väldigt lätt då vi inte har några små barn och då vi har ett hus i Sverige och även för att min sambo även är svensk medborgare.

Mmmm förstår att det inte är lockande att resa till ex. Sverige på den här årstiden ha ha. Min Thai sambo fryser om det är under +20 grader och får hålla ca 22 grader inomhus och hennes vistelser utomhus blir väldigt minimala. P.g.a. hon inte rör sig så funkar inte magen o.s.v. så det blir en tur till apoteket idag...

Min fråga till dig var emellertid lite på sikt och låt oss säga att det mot svenska sommaren skulle bli svårt för dig att pendla. Kan det då vara ett alternativ även om så inte önskvärt eller optimalt att flytta till ex. Sverige för en period? Jag kunde inte undvika att tänka på dig då vi båda tvä är sjömän som pendlar mellan vårt boende och våra arbeten.

För oss är det väldigt lätt då vi inte har några små barn och då vi har ett hus i Sverige och även för att min sambo även är svensk medborgare.
Möjlighet finns väl alltid, bara att hyra en sommarstuga och semestra i Sverige.
Men då får det gå så långt att Europa skulle stänga sina gränser för Thailand och det tror jag inte.

Från The Lancet igår översatt via Google Translate.

Det är Väldigt viktigt att hålla isär begrepp och att notera översättningar inte alltid blir perfekta.

Case fatality ratio should not be confused with mortality rate. Case fatality rate is defined as the proportion of people who die of a certain disease; however, mortality rate usually reflects the death rate in an entire population.

Full spectrum of COVID-19 severity still being depicted

Fullständigt spektrum av svårighetsgraden av COVID-19 visas fortfarande

Chaolin Huang och kollegor1 rapporterade först de kliniska egenskaperna hos patienter infekterade med svårt akut respiratoriskt syndrom corona virus 2 (SARS-CoV-2; tidigare känd som 2019-nCoV), som uppstod i Wuhan, Kina. Deras studie kommer att bidra till diagnosen och behandlingen av den nya koronavirussjukdomen 2019 (COVID-19). Samtidigt har slutsatserna orsakat en viss grad av social panik.
Huang och kollegor1 inkluderade endast 59 misstänkta fall med feber och torr hosta, och 41 patienter bekräftades vara smittade med SARS-CoV-2. De drog slutsatsen att SARS-CoV-2-infektion var förknippad med en hög antagning på intensivvårdsenheter (13 [32%] av 41 patienter) och dödlighet (sex [15%] av 41 patienter); men vi anser att dessa slutsatser var felaktiga och vilseledande.

Fallet om dödsfall bör inte förväxlas med dödlighetsgraden. Fall dödlighet definieras som andelen människor som dör av en viss sjukdom; Dödlighetsgraden återspeglar emellertid vanligtvis dödsfallet i en hel befolkning.2 Dödlighetsgraden i fallet är därför cirka 15% i studiepopulationen, 1 men denna uppskattning är också felaktig eftersom detektering av fall är mycket partisk mot de allvarligare fallen i början stadier.3 Faktum är att ett stort antal milda och asymptomatiska patienter kanske inte får en korrekt diagnos eller hälsovård, vilket kan dölja den verkliga förekomsten och möjliggöra sjukdomsprogression.
Patienter med SARS-CoV-2-infektion presenterar ett stort antal symtom. De flesta patienter verkar ha mild sjukdom, och cirka 20% verkar utvecklas till allvarlig sjukdom, inklusive lunginflammation, andningsfel, och i vissa fall till och med dödsfall. WHO4 rapporterar den 12 februari 2020 att 45 171 personer har varit diagnosen SARS-CoV-2 över hela världen och 44 730 av dessa fall är i Kina.4 Av de bekräftade fallen i Kina registrerades 8204 (18%) fall som allvarliga infektioner, och 1114 (2%) patienter dog, vilket är en dödlighet i lägre fall än tidigare rapporterats.4, 5 Fallet i dödsfall för COVID-19 rapporterat av Huang och kollegor1 kan missförstås, och upptäcktsförskjutning bör inte försummas.

Vi förklarar inga konkurrerande intressen.

Tillbaka
Topp