Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Under de sista dagarna innan jag mönstrade av 6 februari så diskuterades det om något slags nytt Corona Friskhetsintyg som var på gång för våra filippinska besättningsmedlemmar för att få tillstånd att resa från och till Filippinerna. Det är ju diskutabelt vad ett sådant intyg skulle vara värt egentligen men inget förvånar mig och det var bemanningsbolaget i Manila som tog upp detta med oss i ledningen.Filippinerna har ju förbud från resor från Kina, Hong Kong och Macau.
Häver förbudet för Taiwan nu efter påtryckningar.
Filippinska medborgare som jobbar i Kina reser istället via andra länder som Thailand till och från Kina.
Helt omöjligt att stoppa spridningen när det finns genvägar.
Singapore har nya fall dagligen och Malaysia oroas nu för smitta från passagerare från kryssningsfartyg som flygs från Kambodja till Malaysia.
Korea ser nya fall.
Kanske läge att skicka dit lite då,om dom kan tvätta andra valutor ocksåVi ska givetvis vara glada över varje liten framgång. Glöm dock inte att vi har att göra med ett listigt virus som kan spridas via resor mm. En lustig sak är att kineserna börjat att tvätta sina sedlar för att förhindra spridning av virus. Begreppet penningtvätt behöver förnyas.
Hej
Antalet döda det senaste dygnet blev 142 personer, totalt har nu 1 165 personer avlidit, antalet smittade har nu passerat
68 000 personer, antalet som smittas har nu sjunkit tre dagar i rad, kanske gör inte Kina ett så dåligt jobb som man ibland tycks tro.
![]()
New China coronavirus cases drop for third straight day
The number of new cases from China's coronavirus epidemic dropped for a third consecutive day on Sunday, as the World Health Organisation chief warned it was "impossible" to predict how the outbreak…
www.france24.com![]()
Mvh isan lover
Det säger ju en del om Fake news .inga siffror stämmer .vad gäller egentligen ?Är det inte fler som avlidit? 1669 läste jag för en liten stund sedan.
Har inte orkat kolla varenda källa runt om i världen men kollat in lite för spridningen på Coronavirus COVID-19 Global Cases by Johns Hopkins CSSE
Är det inte fler som avlidit? 1669 läste jag för en liten stund sedan.
Har inte orkat kolla varenda källa runt om i världen men kollat in lite för spridningen på Coronavirus COVID-19 Global Cases by Johns Hopkins CSSE
Det är nog kaos på många håll och siffror skickas fram och tillbaka. Tror att man snarast ska se på storleksordningen och inte titta för mycket på detaljerna då de ändras hela tiden.Det säger ju en del om Fake news .inga siffror stämmer .vad gäller egentligen ?
För varje smittad eller avliden så blir det en mindre att smitta .Tydligen bildar man även antikroppar efter vad uppgifter antyder .Men 11miljoner att smitta i bara Wuhan . Som sann kommunist så tror jag dessa stora ledare gör ett utmärkt jobb att stoppa spridningen .inga mutkolvar i det samhälletDet är nog kaos på många håll och siffror skickas fram och tillbaka. Tror att man snarast ska se på storleksordningen och inte titta för mycket på detaljerna då de ändras hela tiden.
För mig får du gärna ha rätt. Det brukar dock inte alltid bli bra när politiker lägger sig i saker de inte begriper. En tröst är väl att stora kommunistiska ledare begriper allt och mer till.För varje smittad eller avliden så blir det en mindre att smitta .Tydligen bildar man även antikroppar efter vad uppgifter antyder .Men 11miljoner att smitta i bara Wuhan . Som sann kommunist så tror jag dessa stora ledare gör ett utmärkt jobb att stoppa spridningen .inga mutkolvar i det samhället
Troligen mera för att skapa förtroende än för den praktiska effekten.Vi ska givetvis vara glada över varje liten framgång. Glöm dock inte att vi har att göra med ett listigt virus som kan spridas via resor mm. En lustig sak är att kineserna börjat att tvätta sina sedlar för att förhindra spridning av virus. Begreppet penningtvätt behöver förnyas.
hur stor är risken för att intyget är köpt från en mindre nogräknad doktor?Under de sista dagarna innan jag mönstrade av 6 februari så diskuterades det om något slags nytt Corona Friskhetsintyg som var på gång för våra filippinska besättningsmedlemmar för att få tillstånd att resa från och till Filippinerna. Det är ju diskutabelt vad ett sådant intyg skulle vara värt egentligen men inget förvånar mig och det var bemanningsbolaget i Manila som tog upp detta med oss i ledningen.
Den liknelsen var bra..Tror mig veta att sedlar samt mobiltelefoner är en väldigt viktig smittkälla att minimera
Det finns också andra smittkällor som folk inte alltid tänker på t ex rullbanden för händer på rulltrappor och dörrar.Tror mig veta att sedlar samt mobiltelefoner är en väldigt viktig smittkälla att minimera
Exakt vad jag vill säga. I min branch så vrimlar det att intyg och certifikat som är tämligen meningslösa som det är redan. Detta intyg skulle bara bli ett ett raden för även om personen blev kollad att inte ha Covid-19 viruset vid undersökningen så kan personen blivit smittad av doktorn eller någoni väntrummet på väg ut från undersökningen osv.hur stor är risken för att intyget är köpt från en mindre nogräknad doktor?
vilken kontroll finns det att personen inte varit i kontakt med någon smittad de senaste 14 dagarna?
Offentliga WC skall absolut stängas anser jagDen liknelsen var bra..
Skall varje toalett sättas i karantän efter varje användning?
Bra då får polisen möjlighet at få inkomster från de som inte kan hålla sig tills de kommer hem.Offentliga WC skall absolut stängas anser jag