Corona viruset sprider sig

 
Om det blir en sättning innan vaccin kommer så kan den bli rejäl, när väl dom ekonomiska effekterna kommer fram kan det bli rusning mot utgången och då går det fort.
Feg som jag är så köper jag inget än på ett bra tag.
Jag skall inte in och handla aktier själv, utan börja månadsspara i fonder.
Nu blir det inget sälj på 22 år, köp i nedgång och uppgång.
Har inte tiden eller kunskapen att hålla på med aktier, har fullt upp med annat.
Tänkte ju först 33% index fond, 33% equity eller hur det stavas fond och 33% guld och 1% nånstans, men nu har guldet blivit så dyrt så vet inte.
Får fundera lite.
 
Jag skall inte in och handla aktier själv, utan börja månadsspara i fonder.
Nu blir det inget sälj på 22 år, köp i nedgång och uppgång.
Har inte tiden eller kunskapen att hålla på med aktier, har fullt upp med annat.
Tänkte ju först 33% index fond, 33% equity eller hur det stavas fond och 33% guld och 1% nånstans, men nu har guldet blivit så dyrt så vet inte.
Får fundera lite.

Hej

Både jag, frugan och pojken kör sedan länge nästan bara med fonder, det är bekvämt när man inte har tiden eller intresset för att hålla på med aktier, sen har ju utvecklingen varit fin under många år.

Mvh isan lover
 
Jag skall inte in och handla aktier själv, utan börja månadsspara i fonder.
Nu blir det inget sälj på 22 år, köp i nedgång och uppgång.
Har inte tiden eller kunskapen att hålla på med aktier, har fullt upp med annat.
Tänkte ju först 33% index fond, 33% equity eller hur det stavas fond och 33% guld och 1% nånstans, men nu har guldet blivit så dyrt så vet inte.
Får fundera lite.
1% kan du stoppa i min ficka jag behöver lite extra.:wai::cool::p:p
 
Om 8 dagar så är det planerat att jag skall resa till Singapore för påmönstring men får väl se om det blir så? Singapore verkar inte tveka med att sätta in de åtgärder som anser nödvändiga. Nu handlar detta om åtgärder Singapore Airlines tog redan för 5 dagar sedan, men skulle inte bli så överraskad om jag hamnar i Kuala Lumpur istället då jag skall till Malaysia oavsett.

 
Google translate översatt

BANGKOK (NNT) - Minister för turism och sport säger att COVID-19-utbrottet har minskat antalet kinesiska turister med 90 procent och antalet utländska turister har minskat med över 60 procent. Han har uppmanat thailändska människor att spendera pengar som vanligt och handla och resa i Thailand.

ICONSIAM har samarbetat med Thailands turistmyndighet (TAT) för att organisera en kampanj ”ICONSIAM, Thailändska hjälp thailändare”, som syftar till att låta de i turistnäringen sätta upp bås gratis för att erbjuda tjänster. Erbjudandena inkluderar flygbiljetter för inrikesflyg till rabatterade priser från 999 baht. Ledande hotell erbjuder också rabatterade rumspriser och mat- och dryckskuponger.

Dessutom erbjuder alla butiker i köpcentret rabatter på upp till 90 procent. Evenemanget kommer att pågå från idag till 1 mars på M golvet, ICONSIAM.

Herr Phiphat Ratchakitprakan, minister för turism och sport, betonade att det viktigaste nu är att thailändska människor måste hjälpa varandra genom att shoppa i köpcentra och resa i landet, eftersom det kommer att visa förtroende för att det thailändska folkhälsosystemet fortfarande kan innehålla situationen.

När det gäller de ekonomiska stimulansåtgärderna överväger regeringen för närvarande riktlinjerna, särskilt för Taste Shop Spend Campaign Fase 4, som kommer att lanseras snart som anses nödvändigt vid denna tidpunkt eftersom regeringen måste göra vad som krävs för att generera det största beloppet av kassaflödet i landet.

 
Jämförde jag ju inte med Sverige inte hört att det är stor spridning där?
Har ju sett bilder och video ifrån Wuhan, varenda bild regnar det på.
Japan, Iran, sydkorea är det ju vinter nu, dom som kom med båten sa att det var kallt och grått i sydkorea när dom gick därifrån.
Sen ja det sprids via hostningar och nysningar, antog bara att det kanske hade lättare att sprida sig i kylig regnmiljö.
Då dom skrivit att det dör i torr miljö och torka har vi verkligen nu i Thailand, aldrig sett det så uttorkat och trist.
Men bra om så ärv
 
Jag skall inte in och handla aktier själv, utan börja månadsspara i fonder.
Nu blir det inget sälj på 22 år, köp i nedgång och uppgång.
Har inte tiden eller kunskapen att hålla på med aktier, har fullt upp med annat.
Tänkte ju först 33% index fond, 33% equity eller hur det stavas fond och 33% guld och 1% nånstans, men nu har guldet blivit så dyrt så vet inte.
Får fundera lite.
På lång sikt så blir det aldrig fel som du tänker. Men blir ju roligare om man kommer in billigt

Snart 3% ner idag..
 
Ny testmetod kan ge snabbare upptäckt av corona
Ett nyutvecklat testchip som kan upptäcka och skilja på sex olika andningsvirus, inklusive det nya coronaviruset, har godkänts av Kinas nationella administration för medicinska produkter. Det rapporterar Xinhuanet.

Testchipet är unikt på så vis att det kan testa 16 olika prover i en och samma analys vilket snabbar på testprocessen, enligt West China Hospital.

Jämfört med traditionella tester är det nya chipet lättare att använda och minskar risken för infektion, enligt sjukhuset.

Genombrottet förväntas förbättra upptäckten av viruset samt hjälpa patienterna att behandlas snabbt.
 
3.4% nu, början på ras eller tillfällig dipp blir spännande att se.
Jag köper iaf inget.

Nä, hann vikta om förra veckan och plockade loss vinsten från Swedish match på ath samt sålde SHB idag.
Har varit negativ ett tag och undrat varför börserna gått så bra som de gjort i år.
Får väl se om man har fegat för mycket men i dagarna kommer slutlönen från Maersk så man får vara försiktig med ens korvören numera :)

/ SatanG
 
Aftonbladet just nu. Men de har inte länkat korrekt för det leder till en annan artikel just nu..


1582540541689.png
 
Nu ledde länken vidare

Coronaviruset covid-19 har hittills smittat 79 434 personer, framförallt i Kina.

620 dödsfall har rapporterats, även dem framförallt i Kina.

Dessutom har Italien sett en rejäl ökning av fall. 155 personer har smittats, och minst 26 av dem ligger på intensivvårdsavdelning. Fyra personer har dött av smittan i Italien, enligt The Guardian.

Dessutom har spridningen nu ökat i Iran och nya uppgifter gör gällande att 50 personer har dött i smittan i staden Qom. 250 personer ska ha satts i karantän i staden, rapporterar Irans semistatliga nyhetsbyrå ILNA.

 
Thailand's tourism minister: Everything will be fine after Songkran - the hot weather will blow the virus away!

The minister was pictured next to several superheroes including Captain America and The Incredible Hulk, notes Thaivisa.

 
Och ät mera (sådana här) grönsaker

The plant that might stop Covid-19

1582542732932.png


 
Thailand's tourism minister: Everything will be fine after Songkran - the hot weather will blow the virus away!

The minister was pictured next to several superheroes including Captain America and The Incredible Hulk, notes Thaivisa.

Stollar.
I Manila nekas hundratals resenärer dagligen av IM att komma in i landet för dom provade genvägen via Thailand från Kina, Hong Kong och Macau.
Tufft för flygbolagen att flyga dom tillbaka.
14 dagar gäller från utresa från dessa länder.
Nu kollar man stämplar i passen.
 
Stollar.
I Manila nekas hundratals resenärer dagligen av IM att komma in i landet för dom provade genvägen via Thailand från Kina, Hong Kong och Macau.
Tufft för flygbolagen att flyga dom tillbaka.
14 dagar gäller från utresa från dessa länder.
Nu kollar man stämplar i passen.

Hej

Ja det blir nog svårare och svårare att resa runt som det ser ut, fler och fler länder stänger ju gränser mot länder med smitta landvägen och flygbolagen ställer in flighter och slutar flyga på vissa destinationer.

Mvh isan lover
 
Såg att en man i Kina hade nu fått Corona en andra gång, tio dagar efter han friskförklarades. Om detta är sant är det ju ett bakslag, nu är jag dålig på medicin men det tyder väl på att man inte får antikroppar och blir det inte då svårt att framställa vaccin.

Kan man få det flera gånger, även om dödligheten per gång är låg så lär det kanske inte ta lång tid förrän merparten av världens befolkning har dött, eller tänker jag fel?
 
 
 
Tillbaka
Topp