Har du fått Greta på hjärnan, eller är det Corona-virus ?Hur skall det gå om inte Greta fritt kan resa runt och sprida sina irrläror? Tur att media kan hoppa till nästa isflak.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Har du fått Greta på hjärnan, eller är det Corona-virus ?Hur skall det gå om inte Greta fritt kan resa runt och sprida sina irrläror? Tur att media kan hoppa till nästa isflak.
Det är bäst inte att resa så mycket just nu.
En engelskman är smittad i Singapore och reste sedan till Frankrike.
![]()
Coronavirus: British nine-year-old in hospital in France
Child is one of five Britons who tested positive for virus, among group who came into contact with man who had been in Singaporewww.theguardian.com
Undrar om det blir någon större nedgång. Trots allt måste pengarna placeras någonstans. Att ha på konto utan ränta tror jag de flesta tröttnar på. att ha placerat u aktier är trots allt det minst dåliga på sikt.Det kommer att visa sig vid nästa rapportsäsong, om man inte fått bukt med viruset då vilket inte är troligt och man ser sämre rapporter så kan det börja gå ner på allvar. Enda chansen att stoppa ett jätteras nu är att man får bukt med viruset inom kort. Fortsätter det utvecklas som nu ett par mån till lär börsen ha blivit billig.
Var det inte någon som experimenterar med blod från tillfrisknade. tanken är visst ungefär som med smittkopsmedicin som är utvunnet från hästblodHär pratas om ett nytt sätt att skapa vaccin mm
Det är inte någon ny metod utan vedertaget. Man ger blodplasma från tillfrisknande patienter. Kina rekommenderar denna behandlingsmetod sedan några veckor tillbaka. Samtidigt som dödligheten började plana ut.Var det inte någon som experimenterar med blod från tillfrisknade. tanken är visst ungefär som med smittkopsmedicin som är utvunnet från hästblod
Sverige:För att få reda på vad myndighetssverige ger för råd om smittrisker vände jag mig till 1177 sjukvårdsrådgivningen. Denna är numera privatiserad. Pratade med en sjuksköterska som i stort sett läste vad som stod i papper. Thailand anses inte vara farligt riskområde och jag behövde inte vara orolig. Jag frågade om jag kunde vara smittspridare. Samma svar med tillägget att många i min situation ringt och frågat samma sak. Om planet hade mellanlandat i Kina kunde det ha varit farligt. Jag sa att planet kunde ha haft passagerare från Kina som mellanlandat iBKK. Eftersom BKK inte var riskområde var det inte farligt. Jag uppmanades att återkomma om jag fick symtom. Min invändning att då hade jag ju redan smittat många resulterade i samma svar.
Hurra för myndighetssverige! De kommer nog att bestämma att Corona inte får finnas i Sverige så löser man problemet.
Frågade en kompis hur många vårdplatser pesthyddan på Huddinge Sjukhus hade för Corona. Svar 4 avd med 20 vpl d v s totalt 80. Hade varit flera men de hade man tagit till lungsjuka eftersom man tagit bort deras tidigare platser. Fördelen med riktiga infektionsplatser är, att man kan gå in direkt utifrån till sängen.
Äh! Skattmasen nyper varenda "Corona" så fort de passerar gränsen. Kanske skulle lansera det som ett botemedel?För att få reda på vad myndighetssverige ger för råd om smittrisker vände jag mig till 1177 sjukvårdsrådgivningen. Denna är numera privatiserad. Pratade med en sjuksköterska som i stort sett läste vad som stod i papper. Thailand anses inte vara farligt riskområde och jag behövde inte vara orolig. Jag frågade om jag kunde vara smittspridare. Samma svar med tillägget att många i min situation ringt och frågat samma sak. Om planet hade mellanlandat i Kina kunde det ha varit farligt. Jag sa att planet kunde ha haft passagerare från Kina som mellanlandat iBKK. Eftersom BKK inte var riskområde var det inte farligt. Jag uppmanades att återkomma om jag fick symtom. Min invändning att då hade jag ju redan smittat många resulterade i samma svar.
Hurra för myndighetssverige! De kommer nog att bestämma att Corona inte får finnas i Sverige så löser man problemet.
Frågade en kompis hur många vårdplatser pesthyddan på Huddinge Sjukhus hade för Corona. Svar 4 avd med 20 vpl d v s totalt 80. Hade varit flera men de hade man tagit till lungsjuka eftersom man tagit bort deras tidigare platser. Fördelen med riktiga infektionsplatser är, att man kan gå in direkt utifrån till sängen.
Nytt fall i Sverige, den gång en person i Göteborg som varit i Italien.