Corona viruset sprider sig

Jag hade inte haft nåt emot 3 månaders betald ledighet igen.
Ingen lust att åka till CoronaEuropa, känns säkrare här hemma i huset.

Det var inte enbart riktat till dig Panpan. Men om jag hade bott granne med dig skulle jag hållit avstånd från din familj oavsett.

Men kan ju stoppa all fartygstraffik, du får lobba för det @Khuntan

Krigslagar mot Corona kan väl införas som exempel 6 eller 12 månads mönstring. Vid av mönstring till närmaste hamn inte sprida besättningen vid av mönstring runt hela världen.
Ni har såpass bra betalt och de flest lever hand i min så inte mycket att sätta emot.

Det var inte enbart riktat till dig Panpan. Men om jag hade bott granne med dig skulle jag hållit avstånd från din familj oavsett.
Ja det hade säkert vart bäst, jag var ju i Singapore för 5 veckor sen och Egypten för en vecka sen.
Som sagt får nog stänga ner all flygtraffik, för risken att du stöter på någon som inte flygit dom senaste 14 dagarna bara du går till butiken är väl liten idag ;)
Nä du får dra på dig foliehatten, kemdräckten, BA-setet, gå ner och bunkra konserver och låsa in dig i bunkern nu.

Reser runt som inget hänt 55555, jag reser ombord och stannar där i 4 veckor och sen direkt hem.
Inte precis så jag är ute bland folk mer än på flyget då.
Finns nog värre bovar än mig, nu flyger jag till Singapore imorrn, transport står och väntar på flygplatsen som kör direkt till hamnen och båt ut och 5 veckor ombord.
Antar du sitter inlåst var du nu än befinner dig och inte vistas ute bland folk överhuvudtaget.
Just flyget och flygplatsen är väl dom värsta ställena att vistas på. Mycket folk på liten yta, spec i planet. Taxi är väl också en stor risk. På båten är det nog lugnt men du tar många risker på vägen till/från båten.

Krigslagar mot Corona kan väl införas som exempel 6 eller 12 månads mönstring. Vid av mönstring till närmaste hamn inte sprida besättningen vid av mönstring runt hela världen.
Ni har såpass bra betalt och de flest lever hand i min så inte mycket att sätta emot.
All besättning ombord har minimalt att göra med dom länder fartygen går till, inte som förr då folk hade tid att gå på land.
Du kommer ombord stannar ombord sen flyger du hem.
Tror nog turister utsätts för mer risk eller den vanlige ICA handlaren ;)

Just flyget och flygplatsen är väl dom värsta ställena att vistas på. Mycket folk på liten yta, spec i planet. Taxi är väl också en stor risk. På båten är det nog lugnt men du tar många risker på vägen till/från båten.
Ja alla som flyger tar väl samma risk, du tar väl samma risk i HH i en taxi som jag i Pattaya en gång var 4de vecka?

All besättning ombord har minimalt att göra med dom länder fartygen går till, inte som förr då folk hade tid att gå på land.
Du kommer ombord stannar ombord sen flyger du hem.
Tror nog turister utsätts för mer risk eller den vanlige ICA handlaren ;)

Som jag sagt tidigare inte personligt. Men för att minska spridningen. 4 veckors är på tok för kort tid om ser till hur den sprids och att sedan alla sprids runt jorden. Turister som du skriver bör väl stanna hemma dessutom reser de ju inte så ofta. Stora företag väljer i dag att ställa in möten så varför skulle inte de som arbetar under samma villkor som ni kunna bjuda till. Tycker att som ett första steg bort lägga om till 6 månaders mönstring.

Ja alla som flyger tar väl samma risk, du tar väl samma risk i HH i en taxi som jag i Pattaya en gång var 4de vecka?
Jag åker aldrig taxi, försöker hålla mig utomhus så mycket som möjligt när jag umgås med folk och ser till att hålla stora avstånd till folk i butiker mm, vänder ryggen till om nån kommer för nära.

Resan du gör till/från båten är ju nåt helt annat. Där tar du många stora smittrisker.
Men du har ju inte mycket val, bara hoppas att det går bra. Men jag skulle inte heller vilja umgås med dig 14 dagar efter du kommit hem ;)

Jag åker aldrig taxi, försöker hålla mig utomhus så mycket som möjligt när jag umgås med folk och ser till att hålla stora avstånd till folk i butiker mm, vänder ryggen till om nån kommer för nära.

Resan du gör till/från båten är ju nåt helt annat. Där tar du många stora smittrisker.
Men du har ju inte mycket val, bara hoppas att det går bra. Men jag skulle inte heller vilja umgås med dig 14 dagar efter du kommit hem ;)
Då kan du heller inte umgås med någon som kommit till Thailand på 14 dagar då dom utsetts för minst lika mycket risk.

Klart jag gör det men det är inte större risk att jag är smittad efter en flygtur än andra.

Jo det är det beroende på att du träffar och lever när under din 4 veckor ombord med människor från världens alla hörn. Att under en begränsad tid nu gå över till 6 eller 12 månader borde var en säkerhets åtgärd både för er själv och rederiet.

Då kan du heller inte umgås med någon som kommit till Thailand på 14 dagar då dom utsetts för minst lika mycket risk.
Nej jag försöker att inte göra det, sätter mig inte precis bredvid nån som nyss kommit hit, umgås med mina vänner utomhus å sitter inte å "knör". I bilen är det bara jag å tjejen.

Jo det är det beroende på att du träffar och lever när under din 4 veckor ombord med människor från världens alla hörn. Att under en begränsad tid nu gå över till 6 eller 12 månader borde var en säkerhets åtgärd både för er själv och rederiet.
Mönstrar inte alla på/av vid samma tillfälle?
Om dom gör det och är ute i 4 v och ingen blivit sjuk lär han ju inte smittas på båten, den blir ju lite av en karantän. Det är väl eg resan hem som är störst risk för familjen i Thailand.

Om dom gör det och är ute i 4 v och ingen blivit sjuk lär han ju inte smittas på båten, den blir ju lite av en karantän. Det är väl eg resan hem som är störst risk för familjen i Thailand.

Det är ju frågan hur lång tid det tar samt visa är sjuka utan symptom. Nu talar man om 2- 3 veckor här.

Filippinarna är ombord i 6 månader och skandinaver i 4 veckor.
Så dom ombord som skiftar ofta är skandinaver inte folk från alla världens hörn.
Men nu verkar ju smittspridningen vara stor i skandinavien så risken har ju ökat.
Och som jag visade innan ingen som vart i högriskländer får komma ombord och ingen från kategori 2 länder med förkylningssymtom.
Sjömän ombord idag är rätt isolerade, vid lossning ligger vi till kaj 20-24 timmar, ingen tid till landgång, fullt upp.
Det är inte som förr då folk gick på land slog runt och tjejer ombord etc.
Nya säkerhetsregler sen 9/11 gör att hamnar är säkerhetsområde och släpa med en obehörig hur som helst går inte.
Vi sköter allt ombord och kajgubbarna allt på kajen.

Tillbaka
Topp