Corona viruset sprider sig

Bättre att säga fler testade och konstaterade fall .Märkligt att värmen skulle skydda varma länder .Tror det är varmt i andra länder än Thailand .Australien bland annat .Sverige har nog så bra kontroll det är möjligt .5 ST fall som inte kan spåras .undrar om Thai med sanning kan påstå det
Om du kan läsa så var Australien ett av dom länder jag nämde.
Samma gällde Australien, ett av dom länder som fick i tidigt skede men sedan efter Kineserna försvann så har det väl minskat?

Vad gäller värme så har en studie gjorts vilket jag länkat till innan en artikel om att tidigare coronavirus har tålt varmare miljöer med högre luftfuktighet sämre och klarat sig bättre i kalla torra miljöer.

Kan det vara något land typ Nord Korea som hittat på nått skit igen? Iran varnade åxå för hämd mot tex USA!

Jag tror det kan vara frågan om något liknande.
Avsiktligt eller något som gått fel.
Men inte just Nord Korea. Det som spökar är hur det smittar och vad som är gynnsamt för smittspridningen kylan i kombination med luftföroreningar. Jag tror att ett bra immunförsvar är det viktigt.
Särskilt då det tydligt visat sig vara det viktigaste. Inte gå om kring halv sjuk utan ta tag i det direkt. Det är ju först när det får ett gynnsamt läge det drabbar i övrigt friska personer. Så även om man haft det en gång omedveten om det när det kommer tillbaka muterat och man är redan svagare kan man ha oturen att bli svårt sjuk.

Bättre att säga fler testade och konstaterade fall .Märkligt att värmen skulle skydda varma länder .Tror det är varmt i andra länder än Thailand .Australien bland annat .Sverige har nog så bra kontroll det är möjligt .
Om du kan läsa så var Australien ett av dom länder jag nämde.
Samma gällde Australien, ett av dom länder som fick i tidigt skede men sedan efter Kineserna försvann så har det väl minskat?

Vad gäller värme så har en studie gjorts vilket jag länkat till innan en artikel om att tidigare coronavirus har tålt varmare miljöer med högre luftfuktighet sämre och klarat sig bättre i kalla torra miljöer.
Jo jag kan läsa .ser just nu att Australien har mer än 100 fall.Saudi samt Egypten ökar ordentligt. Uppenbarligen kallt i dessa länder

Jo jag kan läsa .ser just nu att Australien har mer än 100 fall.Saudi samt Egypten ökar ordentligt. Uppenbarligen kallt i dessa länder
Ja, jag var i Egypten för en och halv vecka sen i Suez och Kairo, 10 grader på morgonen inte kallt men inget tropiskt klimat.
Jag skrev väl inte att det inte förekom i varma klimat, utan att dom verkar inte fått en större inhemsk smittspridning efter sjukdommen importerats?
Det är 2 skiljda saker.
Sen skriver jag inte att det är så, bara en observation när jag kollar på kartan över smittspridning.

Ja, jag var i Egypten för en och halv vecka sen i Suez och Kairo, 10 grader på morgonen inte kallt men inget tropiskt klimat.
Jag skrev väl inte att det inte förekom i varma klimat, utan att dom verkar inte fått en större inhemsk smittspridning efter sjukdommen importerats.
Det är 2 skiljda saker.
Lugn det kommer även i de varma länderna vilket vi vill eller inte.

Fått direktiv från jobbet nu. Jag flyger 3 april iaf

7784593D-0CF2-44F3-A471-BC91092DB5B6.jpeg

350 fall igår varav ca 20 ej fastställda importfall .Blir nog mer .men ändock inte idag en katastrof

Har en australiensare boende hos oss i veckan och han är precis som alla andra kritisk till hur hemlandet sköter Corona.
Alldeles för slapphänt, för få tester och mörkade siffror.

Hej

Jag är inte säker på att det verkligen handlar om mörkning, det kan ju lika gärna vara så att folk som smittas uppfattar det som allt ifrån en förkylning till en vanlig influensa, hur många går till doktorn om man tror man är förkyld?

Mvh isan lover

På ett universitetssjukhus har man berättat att personalen kanske inte kan få semester och att tre personer ska kunna utföra alla viktiga jobb. Allt för att undvika sårbarhet.

Läkaren som dog vid 32 anses vara en gåta. Han borde ha haft tillgång till allt som sjukvården har att erbjuda. En spekulation är att det kan finnas två (minst) varianter och att det är den mildaste som finns i Europa. En annan spekulation är att det rör sig om en labläcka.

Tillbaka
Topp