Corona viruset sprider sig

Exakt, vi skall kanske föreslå Akademien att ta in det ordet i nästa utgåva av SAOL. Jag blir kanske berömd som myntade det ordet. ;)
Haha, Ja. Så "jävla" negativt i corona tråden =). Att denna tråden lever vidare. För mig har det "passerat" och det kan fortsätta i årtal innan vaccin kommer. Mer Thailandsbilder. Svårt att leta när man praktiserar, annars ger jag mig tid.

Nja, du har väl varit för att stänga ner allt som går att stänga ner.
Som sagt så håller jag med dig i vissa avseenden, men jag håller även med IL i vissa avseenden.
IL klarar dock inte av att se att något felaktigt beslut har tagits och du klarar inte av att se någonting positivt.
För mig är ett öppet samhälle viktigt. Vissa restriktioner måste man dock ha.

Jag kan inte se mycket konstruktivt i dina inlägg annat än klassiska ”prepper” tilltag. Det är lite prepper-romantik i din vardag.
Faktiskt så träffade du ganska rätt Andrej , ja jag är en prepper, men med måtta

Hjältarna efter denna pandemi kommer väl knappast att vara gnällande pensionärer på ett forum.Det är vi som är hjältarna som försöker att upprätthålla ett fungerande samhälle med Covid som insats.Skämms på er som tycker vi är dåliga mäniskor.
Absolut är ni hjältar. Det finns en tanke till morfar som jag stått nära i alla år.

Hej

Det tänkte nog inte dom på som förordade nedstängning och karantän, dom flesta länder som efter nedstängning börjar öppna upp igen verkar ju få ökad smittspridning igen.

Mvh isan lover
Men skip har nog ett bättre svar än vad du har antar jag, eftersom han tycker att dom gör rätt. Rätt att låsa in människor i ett demokratiskt land.

Jag har jobbat som undersköterska i många år. Det är påverkande allt som händer varje dag. Nu är det är ett år sedan jag började studera. Som vårdarbetare går vi på knäna ska ni veta. Vi sörjer, vi gråter dagligen av allt som händer, corona är inget undantag. Det tar på krafterna.

Absolut är ni hjältar. Det finns en tanke till morfar som jag stått nära i alla år.
Jag blir pensionär om 4 månader men tänker inte begrava mig själv pga denna pandemi. Om en högre makt vill att jag skall drabbas må så vara. Man har bara ett liv. Jag överlevde svininfluensan och seg som jag är överlever jag förhoppningsvis detta elände också.

Men skip har nog ett bättre svar än vad du har antar jag, eftersom han tycker att dom gör rätt. Rätt att låsa in människor i ett demokratiskt land.
På vilket sätt har jag förespråkat att "Låsa in människor" jag har förordat Finlands samt Norges åtgärder , kan du förklara ditt påstående, eller är du med i gruppen här som kör med "hittepå inlägg" Kom igen nu Kyckling , var har jag skrivit att foilk skall låsas in ??

Jag blir pensionär om 4 månader men tänker inte begrava mig själv pga denna pandemi. Om en högre makt vill att jag skall drabbas må så vara. Man har bara ett liv. Jag överlevde svininfluensan och seg som jag är överlever jag förhoppningsvis detta elände också.
Ja, Herregud, överlåta åt en högre makt, inte att agera preventivt och tänka själv då ??:eek:

Du ska inte offra ditt liv Berralund. Det är dit liv värt. Följ instruktioner och om du är riskzon, ta det lugnt bara, även om det är påfrestande. Men ta tillvara på det.

På vilket sätt har jag förespråkat att "Låsa in människor" jag har förordat Finlands samt Norges åtgärder , kan du förklara ditt påstående, eller är du med i gruppen här som kör med "hittepå inlägg" Kom igen nu Kyckling , var har jag skrivit att foilk skall låsas in ??
Är inte nedstängningar liktydigt med inlåsning? Så känner jag det i alla fall!

Är inte nedstängningar liktydigt med inlåsning? Så känner jag det i alla fall!
Vad du "känner" och vad jag skriver torde inte vara samma sak Berra , men ta det lugnt , du blir nog inte smittad i Skåne , endast 4 % av Skåningarna är smittade , DET Berra är POSITIVT :beer:
test_5.jpg

© Centers for Disease Control and Prevention
Coronatest. Arkivbild.
Fyra procent coronasmittade i Skåne
Publicerad 6 juli 2020 kl 13.00
Fyra procent av de som hittills tagit självtest för corona i Skåne var smittade av viruset, uppger P4 Malmöhus.

Det var i fredags förra veckan som Region Skåne började erbjuda självtestning för pågående coronainfektion.
I helgen har 437 personer tagit testet samt fått det analyserat.
Av dem hade 17 personer smittan, vilket motsvarar 4 procent av de testade.
27 av proverna gick inte att analysera.

Tillbaka
Topp