Corona viruset sprider sig

Ett utdrag från TT...

Bland invandrargrupper i Sverige är dödligheten vid bekräftad covid-19 högst för personer födda i Finland, 145 per 100 000 invånare. Därefter följer personer födda i Turkiet, med 97 döda per 100 000 personer.

Sverigefinländare har också högst andel bekräftat smittade av covid-19 som är över 70 år. 64 procent av de smittade sverigefinländarna är 70-plussare, nummer två på listan är personer födda i Norge där 61 procent är över 70 år.

Risken att drabbas av covid-19 i Sverige är också högre för samtliga utlandsfödda personer boende i Sverige jämfört med infödda svenskar, visar Folkhälsomyndighetens rapport som kom i juni.
Har alltid tyckt finnar är av lite klenare virke! :angel:

Bra Gjort Matilda. Håller inte med varken Skipen eller IL i allt dom skriver. Men tycker båda levererar bra i sina trådar dom startar. IL har jag träffat och det är en bra kille. Skipen tror jag också är en go gubbe att träffa. Men sen finns det vissa som hugger direkt när dom skriver något.
Jag har inte varit medlem här så länge men läst här i många år.Att folk hugger på skip beror förmodligen att han är för taggad bakom tangeterna o bytt sitt nick många gånger genom åren.Han är förmodligen inte ensam om detta.

Har tre barn, varav två är mobbade i skolan. Ser inte mellan fingrarna där längre. Jag kommer att jaga dem så länge jag lever om de inte släpper taget om mina barn. Men vuxna människor? Den där förebilden man hade som liten när man såg upp till äldre. Existerar den eller är vuxenmobbing värre?
Tråkigt att höra om dina barn men jag tycker liknelsen var dålig.

Har tre barn, varav två är mobbade i skolan. Ser inte mellan fingrarna där längre. Jag kommer att jaga dem så länge jag lever om de inte släpper taget om mina barn. Men vuxna människor? Den där förebilden man hade som liten när man såg upp till äldre. Existerar den eller är vuxenmobbing värre?
Det går inte att mobba mig Matilda, jag är inte en mjukis som låter sig mobbas, däremot så speglar det ofta mobbares egna personlighet och uppväxt ,förmodligen mobbade som barn.
Jag bryr mig inte, jag vet ju varför , och det är så ruskigt barnsligt och omoget.

Tack =). Men håller inte med. =)

Hej

Förstår vad du menar rent generellt och själv är jag nog övertygad om att ganska många mobbare även huserar på internet och olika forum, där finns det ju stora möjligheter att fortsätta på samma vis som dom gjorde i skolan, på fritiden och kanske även på sin arbetsplats, jag tror att en del är lite födda till att bli mobbare, det är någon egenskap hos dom som får dessa att agera så här, den egenskapen kan man nog inte vare sig kontrollera själv fullt ut, och inte heller stänga av och på, den finns nog där hela tiden även om dom ibland försöker dölja den.

Mvh isan lover

Så resultatet är att vi
Det går inte att mobba mig Matilda, jag är inte en mjukis som låter sig mobbas, däremot så speglar det ofta mobbares egna personlighet och uppväxt ,förmodligen mobbade som barn.
Jag bryr mig inte, jag vet ju varför , och det är så ruskigt barnsligt och omoget.
Bara att lämna som en Queen o komma tillbaks som en King.
Grattis:wai:

Hej

Förstår vad du menar rent generellt och själv är jag nog övertygad om att ganska många mobbare även huserar på internet och olika forum, där finns det ju stora möjligheter att fortsätta på samma vis som dom gjorde i skolan, på fritiden och kanske även på sin arbetsplats, jag tror att en del är lite födda till att bli mobbare, det är någon egenskap hos dom som får dessa att agera så här, den egenskapen kan man nog inte vare sig kontrollera själv fullt ut, och inte heller stänga av och på, den finns nog där hela tiden även om dom ibland försöker dölja den.

Mvh isan lover
Är jag påkommen nu?

Hej

Mvh isan lover
Ja, det är nog så. Stå på er. =)

Hej

Mvh isan lover
Det går att stänga av dem , jag har praktiserat det ett par ggr :p

Tråkigt detta med att testerna inte fungerar , varken PCR tested för positiv Covid 19 eller antikroppstestet för genomgången infektion verkar enligt media vara att lita på, tråkigt att det inte går att få ett T cell test , det kanske är mer intressant och pålitligare .
Vad som är positivt är att vi nu här i Östergötland endast har 13 personer på sjukhus varav 3 på IVA ,
Det är positivt , jag tror på att detta kommer att dö ut som Spanskan gjorde, någon ny våg tror jag inte på , det är ju inget influensavirus .
Men är ju bara en okunnig killgissare, som många andra.
Håller folk lite ordning så blir vi nog av med skiten inom överskådlig tid

Tillbaka
Topp