Corona viruset sprider sig

Tråkigt detta med att testerna inte fungerar , varken PCR tested för positiv Covid 19 eller antikroppstestet för genomgången infektion verkar enligt media vara att lita på, tråkigt att det inte går att få ett T cell test , det kanske är mer intressant och pålitligare .
Vad som är positivt är att vi nu här i Östergötland endast har 13 personer på sjukhus varav 3 på IVA ,
Det är positivt , jag tror på att detta kommer att dö ut som Spanskan gjorde, någon ny våg tror jag inte på , det är ju inget influensavirus .
Men är ju bara en okunnig killgissare, som många andra.
Håller folk lite ordning så blir vi nog av med skiten inom överskådlig tid
Jag håller med.Detta virus är ju inte så smittsamt.Det har ju bara smittat liten del av världen.På med masken o ta Vaccin så är ni safe!

Ja, det är nog så. Stå på er. =)

Hej

Själv låter jag mig inte påverkas alls och jag skulle nog inte säga att jag utsätts för något som skulle kunna kallas mobbing, är van att diskutera, ta och ge, tror jag har hört det mesta redan och förvånas nästan aldrig.

Ser det mer som personliga brister hos dom som inte klarar av att föra ett resonemang i god ton utan att gå till personangrepp eller tappa humöret.

Sen är jag ju inte direkt ”mainstream” och sticker nog ut en del, jag är som jag är och lever mitt liv så som jag vill ha det både i Sverige och Thailand, jag går hem hos vanligt folk på landet i Thailand och i Sverige men inte alltid på ett forum och det är helt ok.

Mvh isan lover

Hej

Det går inget vidare för dom länder som valde att stänga ned, nu när dom öppnar upp slår smittan till igen och dom tvingas till nya nedstängningar, karantänsbeslut och restriktioner, samtidigt knorras det alltmer över hur nedstängningarna påverkar ländernas ekonomi, vissa länder verkar nu vara beredda att avstå nedstängning trots förnyad smittspridning p.g.a att ekonomin helt enkelt inte klarar av detta.

Mvh isan lover

Hej

Det går inget vidare för dom länder som valde att stänga ned, nu när dom öppnar upp slår smittan till igen och dom tvingas till nya nedstängningar, karantänsbeslut och restriktioner, samtidigt knorras det alltmer över hur nedstängningarna påverkar ländernas ekonomi, vissa länder verkar nu vara beredda att avstå nedstängning trots förnyad smittspridning p.g.a att ekonomin helt enkelt inte klarar av detta.

Mvh isan lover
Frågan är varför vissa länder inte klarar att öppna upp, vad är orsaken , är det människors livsstil eller kultur , religion , dvs samlingar i Kyrkor /Moskeer Stora familjemiddagar ? Vi har ju våra grannländer ,, de har inte fått någon ökad smittspridning i Finland eller Norge , Varför kan man fråga sig , jag vet inte , men måste finnas en orsak till varför de forfarande har en extremt låg smitta , Norge har ju ingen alls i stort sett. En andra våg är det ju många virologer som absolut inte tror på pga att de menar detta inte beter sig som ett vanligt influensavirus , utan hänvisar frågan om varför till hur folk uppträder offentligt.
Val av skydd, distans till andra på stan , eller mask /munskydd , ingen vet ju säkert varför.

Frågan är varför vissa länder inte klarar att öppna upp, vad är orsaken , är det människors livsstil eller kultur , religion , dvs samlingar i Kyrkor /Moskeer Stora familjemiddagar ? Vi har ju våra grannländer ,, de har inte fått någon ökad smittspridning i Finland eller Norge , Varför kan man fråga sig , jag vet inte , men måste finnas en orsak till varför de forfarande har en extremt låg smitta , Norge har ju ingen alls i stort sett. En andra våg är det ju många virologer som absolut inte tror på pga att de menar detta inte beter sig som ett vanligt influensavirus , utan hänvisar frågan om varför till hur folk uppträder offentligt.
Val av skydd, distans till andra på stan , eller mask /munskydd , ingen vet ju säkert varför.

Hej

Finland och Norge är fortfarande stängda, hur det går för dom får vi reda på när deras gränser öppnas, så länge dom isolerar sig och har krav på karantän för återvändande landsmän så går det nog bra, men vad händer sen?

Mvh isan lover

Bra att man kan få prova masken innan så man vet hur den ser ut ;)

target.jpg

Hej

Finland och Norge är fortfarande stängda, hur det går för dom får vi reda på när deras gränser öppnas, så länge dom isolerar sig och har krav på karantän för återvändande landsmän så går det nog bra, men vad händer sen?

Mvh isan lover
Stängda från andra länder ?? Hmmm inte alls , många län får nu resa till Norge , bla ditt län samt även nu Kalmar ,Östergötland mfl , hur kan du säga att de är stängda ? Finland är i så fall mer stängt , men smittan kommer ju i så fall som du beskriver utifrån . Inte inifrån landet som stängt ner , Finland är öppet , inga stängda städer, det var bara en kort tid man stängde/avgränsade Helsingfors. Jag tror att det finns andra parametrar som påverkar , exkakt vad vet jag inte, Men blir skrämd av att se hur Svenskarna i Norrköping beter sig på tillex restauranger mm . får se nu om ni får mer smitta efter turisterna i Smögen.Min son med sin Mor har just kommit hem från Finland, de har koll på vilka som kommer , men det ser jag inte som att det är stängt , Färjan går även den , så stängt är det inte

Senast redigerad av en moderator:
Finnar får resa in över Torneå , dock ej Svenskar utan anknytning till Finland

De ser om sitt hus och släpper inte in ny smitta som vissa länder tycks göra

Den finländska regeringen har beslutat att återinföra reserestriktioner för fem länder som drabbats av förnyad smittspridning. Gränskontroller återinförs därför för de europeiska länderna Österrike, Slovenien och Schweiz samt för länderna Australien och Algeriet.

Restriktionerna träder i kraft på måndag och är i kraft till den 25 augusti.

Norges gräns är nu öppen för resenärer från länder inom EES / Schengen med acceptabla infektionsnivåer. För Sveriges del kan turister från Skåne, Kronoberg och Blekinge resa in i landet utan att behöva genomgå karantän, och från 25 juli gäller detsamma för resenärer från Kalmar, Värmland, Örebro och Östergötland. Gränsen är också öppen för personer från länder utanför EU och EES / Schengen som har arbets- och uppehållstillstånd, förutsatt att de går igenom tio dagars hemkarantän vid ankomst. Detta gäller även resenärer som har nära familj eller partner i Norge.

Stängda från andra länder ?? Hmmm inte alls , många län får nu resa till Norge , bla ditt län samt även nu Kalmar ,Östergötland mfl , hur kan du säga att de är stängda ? Finland är i så fall mer stängt , men smittan kommer ju i så fall som du beskriver utifrån . Inte inifrån landet som stängt ner , Finland är öppet , inga stängda städer, det var bara en kort tid man stängde/avgränsade Helsingfors. Jag tror att det finns andra parametrar som påverkar , exkakt vad vet jag inte, Men blir skrämd av att se hur Svenskarna i Norrköping beter sig på tillex restauranger mm . får se nu öm ni får mer smitta efter turisterna i Smögen.Min son med sin Mor har just kommit hem från Finland, de har koll på vilka som kommer , men det ser jag inte som att det är stängt , Färjan går även den , så stängt är det inte

Hej

Här delar jag inte din uppfattning resande in och ut ur både Norge och Finland är på en mycket låg nivå, det kan man se både vid gränserna landvägen och på inkommande och avgående flyg, på respektive lands flygplatser är det mest inrikes trafik det handlar om.

Undantaget är väl gränsen mot Värmland som nyss öppnades, där vällde Norrmännen in till Sverige.

Mvh isan lover

Norges gräns är nu öppen för resenärer från länder inom EES / Schengen med acceptabla infektionsnivåer. För Sveriges del kan turister från Skåne, Kronoberg och Blekinge resa in i landet utan att behöva genomgå karantän, och från 25 juli gäller detsamma för resenärer från Kalmar, Värmland, Örebro och Östergötland. Gränsen är också öppen för personer från länder utanför EU och EES / Schengen som har arbets- och uppehållstillstånd, förutsatt att de går igenom tio dagars hemkarantän vid ankomst. Detta gäller även resenärer som har nära familj eller partner i Norge.

Hej

Men resandet är på en väldigt låg nivå jämfört med innan pandemin.

Mvh isan lover

Hej

Här delar jag inte din uppfattning resande in och ut ur både Norge och Finland är på en mycket låg nivå, det kan man se både vid gränserna landvägen och på inkommande och avgående flyg, på respektive lands flygplatser är det mest inrikes trafik det handlar om.

Undantaget är väl gränsen mot Värmland som nyss öppnades, där vällde Norrmännen in till Sverige.

Mvh isan lover
Läs gärna vad som gäller för Norge , att du inte delar min uppfattning förstår jag mycket väl IL , Men fakta biter väl även på dig, stängt är det inte, vilket du påstod, de begränsar , vilket är klokt och det är nog skillnaden som även vära myndigheter borde ha gjort och göra

Tillbaka
Topp