Corona viruset sprider sig

Samtidigt ser du att Sverige blir inte av med fanskapet och ekonomin är i stort sett lika skadad om i nte värre än i många andra länder.

Hej

Enligt SEB ekonomernas prognoser ser Sveriges ekonomi ut att klara sig bättre än dom flesta andra länder inklusive våra grannländer även om skillnaden där är mindre än mot övriga Europa, detta tack vare att vi inte stängde ned.

Mvh isan lover

Hej

Det är bara att gratulera Thailand till denna framgång, men jag undrar samtidigt om det inte finns någon mer faktor som spelar in här, tror inte att den låga smittspridningen bara beror på framgångsrik hantering, kanske finns någon naturlig förklaring till detta, kanske en högre grad av immunitet eller något liknande.

Mvh isan lover
Jag vet , det beror precis som i Finland på att det finns inga invandrare där , det kom vi ju fram till , eller hur IL :reta:

Hej

Enligt SEB ekonomernas prognoser ser Sveriges ekonomi ut att klara sig bättre än dom flesta andra länder inklusive våra grannländer även om skillnaden där är mindre än mot övriga Europa, detta tack vare att vi inte stängde ned.

Mvh isan lover
Jag är lite skeptisk och inte så lite. Men säger som många Tegnellister att vänta tills pandemin är över. Det kommer en andra våg
:oops:;):p.

Jag är lite skeptisk och inte så lite. Men säger som många Tegnellister att vänta tills pandemin är över. Det kommer en andra våg

Hej

Det tror jag också och även Folkhälsomyndigheten, det finns ju inget som tyder på att pandemin kommer att klinga av och försvinna, då får vi se om vi Svenskar får någon nytta av att vi förhoppningsvis har en större immunitet.

Mvh isan lover

Ja men det går inte att mäta.
Om du hoppar efter någon som håller på och drunknar samt skadar dig för resten livet på kuppen är inte argument nog att inte rädda liv.
Många branmän riskerar sina liv för att rädda andra. Samma gäller sjukvårdare. Tänk om folk resonerade så i dom lagen.
Livet kommer alltid först.
Samtidigt ser du att Sverige blir inte av med fanskapet och ekonomin är i stort sett lika skadad om i nte värre än i många andra länder.
Ok.Så din slutsats är att Thailand inte är drabbade av Covid?

Om det kommer (blir) en andra våg så beror det på idioter som inte kan hålla distans , det förstår ju en första klassare att viruset inte kan komma tillbaka om distans hålles .. MAO de dumma människornas eget fel om detta tillåts

Kanske ännu en pusselbit?

Vanlig förkylning kan skydda mot covid-19
En stor del av befolkningen kan redan ha ett naturligt skydd mot svår covid-19, visar forskning. De nya fynden skulle också kunna förklara varför barn och unga vuxna vanligtvis inte blir så svårt sjuka av viruset.
Publicerad: 2 augusti 2020, 10:35

Upp till en tredjedel, kanske ännu fler, har immunceller som reagerar på det nya coronaviruset, även om de aldrig kommit i kontakt med det. Det kan innebära att de inte blir lika sjuka i covid-19 som andra.

Effekten kommer från något eller några av de andra coronavirus som cirkulerar normalt och som inte orsakar mer än en vanlig förkylning.
Forskarna kallar det för korsreaktivitet. När immunförsvarets T-celler känner igen och reagerar på ett nytt virus med hjälp av andra, snarlika, virus som immunförsvaret tidigare stött på.
”Det är möjligt för korsreaktiva T-celler att ha en skyddande effekt, exempelvis genom att de hjälper immunsystemet att snabba på tillverkningen av antikroppar mot det nya viruset. I det här fallet skulle antagligen en färsk infektion med en vanlig förkylning kunna resultera i mindre allvarliga covid-19-symtom”, säger Leif Erik Sander vid universitetssjukhuset Charité i Berlin, Tyskland.
Han har, tillsammans med bland andra forskare vid Max Planck-institutet för molekylär genetik i Tyskland, analyserat blodprover från 18 covid-patienter, och jämfört dessa med blodprov från 68 friska personer som inte hade råkat ut för viruset.
Resultaten, som presenterades i veckan i tidskriften Nature, visar att 24 personer, eller motsvarande 35 procent, i den senare gruppen hade T-celler som kände igen och reagerade på fragment av sars-cov-2, det vill säga det nya coronaviruset. Bland dem som hade haft covid-19 var motsvarande andel 83 procent.
Detta är inte första gången som forskarna ser detta samband. För en tid sedan visade en artikel i Cell precis samma sak, även om andelen personer med korsreaktiva T-celler i denna studie var ännu högre, mellan 40 och 60 procent av de provtagna.

En stor del av befolkningen kan redan ha ett naturligt skydd mot svår covid-19, visar forskning. De nya fynden skulle också kunna förklara varför barn och unga vuxna vanligtvis inte blir så svårt sjuka av viruset.

Upp till en tredjedel, kanske ännu fler, har immunceller som reagerar på det nya coronaviruset, även om de aldrig kommit i kontakt med det. Det kan innebära att de inte blir lika sjuka i covid-19 som andra.

Effekten kommer från något eller några av de andra coronavirus som cirkulerar normalt och som inte orsakar mer än en vanlig förkylning.
Forskarna kallar det för korsreaktivitet. När immunförsvarets T-celler känner igen och reagerar på ett nytt virus med hjälp av andra, snarlika, virus som immunförsvaret tidigare stött på.
”Det är möjligt för korsreaktiva T-celler att ha en skyddande effekt, exempelvis genom att de hjälper immunsystemet att snabba på tillverkningen av antikroppar mot det nya viruset. I det här fallet skulle antagligen en färsk infektion med en vanlig förkylning kunna resultera i mindre allvarliga covid-19-symtom”, säger Leif Erik Sander vid universitetssjukhuset Charité i Berlin, Tyskland.
Han har, tillsammans med bland andra forskare vid Max Planck-institutet för molekylär genetik i Tyskland, analyserat blodprover från 18 covid-patienter, och jämfört dessa med blodprov från 68 friska personer som inte hade råkat ut för viruset.
Resultaten, som presenterades i veckan i tidskriften Nature, visar att 24 personer, eller motsvarande 35 procent, i den senare gruppen hade T-celler som kände igen och reagerade på fragment av sars-cov-2, det vill säga det nya coronaviruset. Bland dem som hade haft covid-19 var motsvarande andel 83 procent.
Detta är inte första gången som forskarna ser detta samband. För en tid sedan visade en artikel i Cell precis samma sak, även om andelen personer med korsreaktiva T-celler i denna studie var ännu högre, mellan 40 och 60 procent av de provtagna.
Det kan vara en rejäl pusselbit. Smitta ner människor med "vanlig" förkylning och de blir inte så allvarligt sjuka......?

Om det kommer (blir) en andra våg så beror det på idioter som inte kan hålla distans , det förstår ju en första klassare att viruset inte kan komma tillbaka om distans hålles .. MAO de dumma människornas eget fel om detta tillåts

Hej

Det kommer enligt vissa experter inte att bli någon andra våg eftersom den första aldrig kommer att upphöra, just nu smittas fler än någonsin tidigare och nya rekord slås i princip dagligen, en del andra experter pratar om en andra våg nu i höst, medans andra tror att vi kommer att ha coronaviruset bland oss i 5-10 år.

Hur det slutar vet vi ju inte men vi får nog lära oss leva med coronaviruset tills ett vaccin finns.

Mvh isan lover

Hej

Låter lovande, bara att hålla tummarna för att man är något på spåret.

Mvh isan lover

Hej

Det kommer enligt vissa experter inte att bli någon andra våg eftersom den första aldrig kommer att upphöra, just nu smittas fler än någonsin tidigare och nya rekord slås i princip dagligen, en del andra experter pratar om en andra våg nu i höst, medans andra tror att vi kommer att ha coronaviruset bland oss i 5-10 år.

Hur det slutar vet vi ju inte men vi får nog lära oss leva med coronaviruset tills ett vaccin finns.

Mvh isan lover
Bara att dra till Ryssland och vaccinera sig i oktober :p

Bara att dra till Ryssland och vaccinera sig i oktober :p

Hej

Ja lycka till, du är nog mer än välkommen som försökskanin, själv skulle jag inte frivilligt låta någon vaccinera mig med ett Ryskt vaccin som har stressats fram och som inte är vare sig testat fullt ut eller anses vara säkert.

I västvärlden tror man sig i bästa fall ha ett fungerande vaccin vid årskiftet, testat, utprovat och producerat i större skala tror man inte att det är förrän under andra halvåret 2021.

Mvh isan lover

Hej

Ja lycka till, du är nog mer än välkommen som försökskanin, själv skulle jag inte frivilligt låta någon vaccinera mig med ett Ryskt vaccin som har stressats fram och som inte är vare sig testat fullt ut eller anses vara säkert.

I västvärlden tror man sig i bästa fall ha ett fungerande vaccin vid årskiftet, testat, utprovat och producerat i större skala tror man inte att det är förrän under andra halvåret 2021.

Mvh isan lover
Jo och säkert får Sverige vänta tills 2026 med den takt som våra myndigheter agerar, men du litar på en killgissare av sällan skådat slag , en som tar helt okalkylerade risker med landets befolkning och rabblar dödssiffror som en bingolottoutropare ;)

Jo och säkert får Sverige vänta tills 2026 med den takt som våra myndigheter agerar, men du litar på en killgissare av sällan skådat slag , en som tar helt okalkylerade risker med landets befolkning och rabblar dödssiffror som en bingolottoutropare ;)

Hej

Jag tror inte att att några andra länder än Ryssland, Kina och NordKorea är beredda att ge sina medborgares vaccin som inte är testat fullt ut och klassat som säkert, men i dessa länder kan man ju utföra vad som närmast måste ses som medicinska experiment på kriminella, oppositionella och värnpliktiga, du talar om okalkylerade risker och själv ser jag nog ett Ryskt vaccin som just detta, min tilltro till dessa kommunistiska diktatoriska regimer är uppenbarligen inte lika stor som din. :)

Mvh isan lover

Senast ändrad:
Hej

Jag tror inte att att några andra länder än Ryssland, Kina och NordKorea är beredda att ge sina medborgares vaccin som inte är testat fullt ut och klassat som säkert, men i dessa länder kan man ju utföra vad som närmast måste ses som medicinska experiment på kriminella, oppositionella och värnpliktiga, du talar okalkylerade risker och själv ser jag nog ett Ryskt vaccin som just detta, min tilltro till dessa kommunistiska diktatoriska regimer är uppenbarligen inte lika stor som din. :)

Mvh isan lover
Hmm du menar tester som gjordes även under 60 talet ;) , de kan nog utföras igen , tycker det nu under senaste tiden i Sverige har testats och gissats frisk från våra myndigheter. Kanske är det att vaccinet tagits fram just i Ryssland som är felet , jag ser inget fel med att unga friska som anmäler sig frivvillligt får ett vaccin för utvöärdering ; hur tänkte du att fas 4 skall gå till om inte med männskor, kan du utvärdera det tack . Det blir test hur som helst . Och inte kommer det att vara i Sverige det sker, finns det ett vaccin i Thaialnd i vinter och man kan resa så tar jag det där , inte fn väntar jag på en senfärdig inkompetent regering i detta land, kanske ett annat land som erbjuder detta mot en kostnad

Hej

Det är nog inte svårt att hitta ”frivillga” till medicinska experiment i kommunistiska diktaturer, det har väl aldrig varit något problem i länder av den typen, det spelar ju ingen roll om vaccinet fungerar eller ej, inte heller hur det påverkar dom som utsätts för experimenten.

Du verkar angelägen att komma ut ur din bunker och ta av dig mask och visir, själv har jag vare sig isolerat mig eller levt särskilt annorlunda nu under pandemin än vanligt, så mitt behov och iver över att agera försökskanin för nya vacciner är inte lika stor. :)

Mvh isan lover
Jag sitter inte i en bunker , jag är ute i arbetslivet 8 timmar varje dag , tror du har missat en hel del och även fantiserar en hel del ;)

Jag tror inte att det någonstans i min text går utläsa ett försvar av Ryssland etc, utan snarare tvärtom.
Dessutom så har enligt ILs egen utsago inte Coronafrågan någon politisk koppling , FHM är opolitiskt likaså hanteringen av pandemin samt framställning av vaccin , Då kommer IL på att Ryssland och China är riktiga banditer med sin diktaturer , plötsligt blev det hela väldigt politiskt
Vet inte riktigt hur IL tänker i detta, men att det inte är konsekvent är då säkert :rolleyes:

Nu dags att dra till arbetet i Norrköping, HSB är det som IL kallar bunker:)
Sitta på en Ö och påstå andra isolerar sig ;)

Dessutom så har enligt ILs egen utsago inte Coronafrågan någon politisk koppling , FHM är opolitiskt likaså hanteringen av pandemin samt framställning av vaccin , Då kommer IL på att Ryssland och China är riktiga banditer med sin diktaturer , plötsligt blev det hela väldigt politiskt
Vet inte riktigt hur IL tänker i detta, men att det inte är konsekvent är då säkert :rolleyes:
Jag tror inte han tänker igenom det före, han reagerar som en fisk. D.v.s. politiskt ideal direkt kopplat mot förlängda märgen, helt i avsaknad av realism och saklighet.
Vi har sett honom gång på gång göra inlägg där han in absurdum försvarar sakliga fel med ungefär samma logiska sundhet som en man som försöker förklara att Kungadömet Narnia inte är en saga utan finns och har en lång historia.

Senast ändrad:

Tillbaka
Topp