Corona viruset sprider sig

Trump lovade att det skulle finnas ett Amerikanskt på marknade n i höst. Men skall vi våga lita på det?
Trump bara lovar och lovar.
Någon borde tejpa igen käften på honom.

63AE8D82-DCFB-4DAA-8E10-63592E598694.jpeg

Hej

Det är väl lite av ett moment 22, håller man gränserna stängda är smittspridningen uppenbarligen nästan obefintlig och under kontroll, öppnar man kommer den säkerligen att öka precis som i nästan alla andra länder som har öppnat upp.

Men problemet som drabbar alla länder som använder sig av nedstängning och isolation som vapen mot coronaviruset är att ekonomin drabbas hårt, företag går omkull och att arbetslösheten stiger rejält, sen spiller den här taktiken även över på och påverkar andra länder negativt.

Mvh isan lover
Hmm Vi ser det i Sverige, mycket bättre ekonomi här än i Norge, Finland, Danmark samt andra jämförbara länder. och inte har vi heller en skenande arbetslöshet. Kan du inte lägga ner detta nu IL, och plocka nu av dina skygglappar, det är banne mig på tiden att du ser sanningar för vad de är utan att försöka vrida dem som du påstår att din ärkefiende Mr Trump gör, det du nu skrev var en lögn och det vet du, en indirekt förtäckt lögn i hopp om att andra skall köpa det,
Sverige har inte alls klarat sig bättre, snarare tvärt om, både angående ekonomin, arbetslösheten samt antal avlidna, det ser nu gemene man, därför S har rasat ordenligt i Novus sista mätning, går inte att ljuga bort detta misstag

Senast redigerad av en moderator:
Tror att dessa sista inlägg skall ligga i tråden " Politiken och Corona " Men det bjöds på lite för mycket förvanskningar av sanningen tyckte jag, ber om ursäkt

Hmm Vi ser det i Sverige, mycket bättre ekonomi här än i Norge, Finland, Danmark samt andra jämförbara länder. och inte har vi heller en skenande arbetslöshet. Kan du inte lägga ner detta nu IL, och plocka nu av dina skygglappar, det är banne mig på tiden att de ser sanningar för vad de är utan att försöka vrida dem som du påstår att din ärkefiende Mr Trump gör, det du nu skrev var en lögn och det vet du, en indirekt förtäckt lögn i hopp om att andra skall köpa det,
Sverige har inte alls klarat sig bättre, snarare tvärt om, både angående ekonomin, arbetslösheten samt antal avlidna, det ser nu gemene man, därför S har rasat ordenligt i Novus sista mätning, går inte att ljuga bort detta misstag

Hej

Du ser stängda gränser, nedstängda samhällen, skolor och företag samt individers isolation som den vägen i en pandemi, själv är jag glad för att Sverige inte valde den vägen, jag tror inte att det kommer att hålla i längden, det kommer att kosta enorma pengar, orsaka massarbetslöshet och leda till en svår ekonomisk kris.

Dessutom kan konsekvenserna av dessa nedstängningar och isolation på sikt komma att ta fler liv än själva viruset.

Mvh isan lover

Hej

Du ser stängda gränser, nedstängda samhällen, skolor och företag samt individers isolation som den vägen i en pandemi, själv är jag glad för att Sverige inte valde den vägen, jag tror inte att det kommer att hålla i längden, det kommer att kosta enorma pengar, orsaka massarbetslöshet och leda till en svår ekonomisk kris.

Dessutom kan konsekvenserna av dessa nedstängningar och isolation på sikt komma att ta fler liv än själva viruset.

Mvh isan lover
Du missar enbart på den lilla punkten att en pandemi är en eskalerande sjukdomsbild, som om den inte tas kontroll över med temporära nedstängningar när behov av det finns, orsakar att företagen stängs och går i KK därför att arbetarna som skulle jobbat där ligger på sjukhuset eller hemmen oförmögna att arbeta.
Nedstängning trycker ned sjukdomen medan icke nedstängning tillåter den florera.
En liten miss, men dock en miss.

Tillbaka
Topp