Corona viruset sprider sig

Hej

Antalet coronafall ökar även här i norra bohuslän, både Munkedal, Strömstad, Tanum och Sotenäs har nu haft 10-11 bekräftade fall senaste veckan, jämfört med 2-3 tidigare veckor.

Mvh isan lover

Under den veckan i Stockholm såg jag nästan inga med munnskydd, bara jag som använde typ ;)

Under den veckan i Stockholm såg jag nästan inga med munnskydd, bara jag som använde typ ;)

Hej

Det är nog samma över hela Sverige och det lär knappast bli någon ändring så länge Folkhälsomyndigheten inte rekommenderar detta.

Mvh isan lover

Hej

Prayut förlänger det nationella undantagstillståndet t.o.m den 15 januari 2021, det var den åttonde gången som undantagstillståndet förlängdes, skälet sägs återigen vara coronaviruset, men det är ju lite märkligt eftersom situationen är väldigt bra just för Thailand.

Man kan ju inte låta bli att undra om Prayut har något annat skäl att vilja ha ett undantagstillstånd.

Mvh isan lover

Hej

Prayut förlänger det nationella undantagstillståndet t.o.m den 15 januari 2021, det var den åttonde gången som undantagstillståndet förlängdes, skälet sägs återigen vara coronaviruset, men det är ju lite märkligt eftersom situationen är väldigt bra just för Thailand.

Man kan ju inte låta bli att undra om Prayut har något annat skäl att vilja ha ett undantagstillstånd.

Mvh isan lover
Sålänge det är undantagslagar så kan dom hålla restriktioner på inresor och nedstängda flygplatser.
Hela Europa har väl nästan infört undantagstillstånd med utegångsförbud och massa undantagslagar.
Här nere får jag säga att det är ok nu, märker inte så mycket av restriktioner.
Men skulle ju inte vilja att dom öppnade upp för turism nu och släppte in Smittan när tillståndet är som det är i Europa och USA.
Sverige är ju tillbaks på samma siffror när det var som värst.
Annars märker man mindre av restriktioner här än jag gjorde i Norge i våras, får fylla i sitt namn och telefonummer när man går in i köpcentra, det och ansiktsmask är det enda jag märker på.

Hej

Mvh isan lover
Själv har jag svårt se det märkliga i att man inte vill öka risken för smittspridning när man har ett bra läge.

Screenshot_20201118-111221_Samsung Internet_copy_1080x1360.webp

Nja, inte riktigt än.

Sålänge det är undantagslagar så kan dom hålla restriktioner på inresor och nedstängda flygplatser.
Hela Europa har väl nästan infört undantagstillstånd med utegångsförbud och massa undantagslagar.
Här nere får jag säga att det är ok nu, märker inte så mycket av restriktioner.
Men skulle ju inte vilja att dom öppnade upp för turism nu och släppte in Smittan när tillståndet är som det är i Europa och USA.
Annars märker man mindre av restriktioner här än jag gjorde i Norge i våras, får fylla i sitt namn och telefonummer när man går in i köpcentra, det och ansiktsmask är det enda jag märker på.

Hej

Det kan mycket väl vara så, men Prayut har ju redan vid dom tidigare 7 förlängningarna av undantagstillståndet fått kritik för att detta främst har använts mot dom protesterande studenterna, vi får väl se hur det blir den här gången.

Själv utesluter jag inte något med tanke på hur undantagstillståndet har använts tidigare och det kritiska läge som nu råder i Bangkok med 55 skadade och 6 skjutna igår.

Mvh isan lover

Hej

Det kan mycket väl vara så, men Prayut har ju redan vid dom tidigare 7 förlängningarna av undantagstillståndet fått kritik för att detta främst har använts mot dom protesterande studenterna, vi får väl se hur det blir den här gången.

Själv utesluter jag inte något med tanke på hur undantagstillståndet har använts tidigare och det kritiska läge som nu råder i Bangkok med 55 skadade och 6 skjutna igår.

Mvh isan lover
Ja igår rök väl protestanter och gulskjortor samman.
Plus att demonstranterna klippte upp taggtråden och försökte storma parlamentet.
Skottlossningen stod det i Aftonbladet att man inte visste vad den skett eller vem som skjutit, inte polisen iaf.

Tror du fortfarande på det som står där? Det var längesedan jag gav upp den illusionen.
Nä igentligen inte men har inget annat att gå efter.

"Spridningen av coronaviruset ökar i hela Sverige.

Flera län rapporterar om att de har det högsta antalet covid-patienter på sjukhus – sedan pandemin startade.

Det finns också en oro för att skyddsutrustningen i vården inte kommer att räcka till."

Så står det i aftonlögnen.

Nä igentligen inte men har inget annat att gå efter.

"Spridningen av coronaviruset ökar i hela Sverige.

Flera län rapporterar om att de har det högsta antalet covid-patienter på sjukhus – sedan pandemin startade.

Det finns också en oro för att skyddsutrustningen i vården inte kommer att räcka till."

Så står det i aftonlögnen.
Jo, man har ju övergått till att skrika om hur många som är smittade istället för hur många som faktiskt dör. Vi har ingen aning om hur många som var smittade i våras eftersom endast de svårast sjuka blev testade och idag testar sig folk i parti och minut med en testmetod som förefaller ge slumpmässiga resultat.
Och man skriver hur många som lagts in på sjukhus istället för intensivvård eftersom det inte är samma tryck på intensivvården längre eftersom man kan behandla inom den vanliga vården.
Samma visa oavsett område, skrika högt och skapa rädsla eftersom det säljer.

Ja igår rök väl protestanter och gulskjortor samman.
Plus att demonstranterna klippte upp taggtråden och försökte storma parlamentet.
Skottlossningen stod det i Aftonbladet att man inte visste vad den skett eller vem som skjutit, inte polisen iaf.

Hej

Jag följde alltihop via livesändningar igår i åtskilliga timmar, studenterna hade ju som mål att stoppa det pågående mötet i parlamentet samt omringa parlamentet och framföra sina krav till politikerna, det målet nådde dom genom att forcera polisens avspärrningar, men dom hade hela tiden en dialog med polisen på plats.

Men det anlände mycket riktigt gula rojalister, dom hjälptes sedan av polisen som öppnande upp ett hål i avspärrningarna så att dom gula kunde attackera studenterna med påkar och kastade tegelstenar, polisen lät även dom gula uppehålla sig på sin sida avspärrningarna och att därifrån kasta sten och annat på studenterna, lite märkligt agerande ifrån polisens sida om du nu försöker framståsom neutrala.

En mycket händelserik dag minst sagt.

Mvh isan lover

Tillbaka
Topp