Corona viruset sprider sig

Hej

Ja songkran firandet är i farozonen igen om smittspridningen ökar och Hälsoministern Anutin vill inte gå med på dom lättnader i restriktionerna för barer och restauranger som andra myndigheter är positiva till.

Mvh isan lover

Hej

Ja songkran firandet är i farozonen igen om smittspridningen ökar och Hälsoministern Anutin vill inte gå med på dom lättnader i restriktionerna för barer och restauranger som andra myndigheter är positiva till.

Mvh isan lover
Ja om jag är hemma hoppas jag songkran ställs in så jag slipper köra till byn.
Skall frugan och ungarna upp stannar jag nog i Pattaya och roar mig.....
Nu har jag vart i byn 3 gngr sen jag kom hem, det räcker.

Ja om jag är hemma hoppas jag songkran ställs in så jag slipper köra till byn.
Skall frugan och ungarna upp stannar jag nog i Pattaya och roar mig.....
Nu har jag vart i byn 3 gngr sen jag kom hem, det räcker.
Hej

Synd, att träffa alla släktingar, festa och ha lite vattenkrig tillsammans är ju lite av årets höjdpunkt för många.

Mvh isan lover

Hett tips, åk ner till Songkran, du ska se att det firas lite grand i alla fall.
Hej

Det tror jag också, ute i byarna så bryr man ju sig inte så mycket om vad man beslutar i Bangkok, så det mesta blir nog sig likt utanför städer och turistorter även om myndigheterna officiellt bestämmer sig för att ställa in songkran.

Mvh isan lover

Hej

Det tror jag också, ute i byarna så bryr man ju sig inte så mycket om vad man beslutar i Bangkok, så det mesta blir nog sig likt utanför städer och turistorter även om myndigheterna officiellt bestämmer sig för att ställa in songkran.

Mvh isan lover
Var ju i byn förra songkran, var inte alls som innan, såg inte ens någon kasta vatten..

Hej

Synd, att träffa alla släktingar, festa och ha lite vattenkrig tillsammans är ju lite av årets höjdpunkt för många.

Mvh isan lover

Jag tycker inte att det är så roligt med songkran varesig i byn eller på turistområden.
Personligen finner jag inte heller julafton, påsk eller nyår så speciellt roligt heller.
Midsommar kan vara ok om vädret är bra, men det gäller ju sommaren över lag.

Träffa släktingar och ha fest kan man syssla med de flesta dagar på året.

Va f**n, har jag köpt D vitaminerna i onödan nu helt plötsligt :mad:. Är ju inte gratis kapslar direkt...
Vars ligger problemet?
Jag fick recept på mina D-vitaminer.

Jag tycker inte att det är så roligt med songkran varesig i byn eller på turistområden.
Personligen finner jag inte heller julafton, påsk eller nyår så speciellt roligt heller.

Hej

Visst kan dom flesta Svenskar träffa sin släkt närsomhelst under året men så fungerar det väl oftast inte i Thailand och det är väl det som gör Songkran så viktigt och speciellt för många Thailändare.

I en vanlig Thailändsk familj är ju ofta släkten utspridd, många har lämnat sina byar och hus mot sin vilja för att kunna försörja sig, en del har lämnat barnen i byn och deras enda chanser är att få träffa dessa en vecka vid songkran och en vecka vid nyårsfirandet, så att då få resa hem och träffa hela släkten, festa och umgås blir ju årets höjdpunkt.

Sen håller jag väl med om att jul, påsk och nyår o.s.v inte är så viktigt och intressant längre, man har ju upplevt ett antal redan, men för barn och yngre är det ju fortfarande något extra, men för egen del är det ju mer mat och dryck samt föra traditionerna vidare till dom yngre som gäller vid dessa högtider.

Mvh isan lover

Samma här, songkran var kul första och andra gången typ.... Man börjar väl bli gammal eller så är det ingen upplevelse längre.
Irriterar mig mest på när dom har is i vattnet som kastas.

Samma här, songkran var kul första och andra gången typ.... Man börjar väl bli gammal eller så är det ingen upplevelse längre.
Irriterar mig mest på när dom har is i vattnet som kastas.
Ja för fasen, kommer ihåg songkran på Phuket. Där körde de dygnet runt i barerna. Man satt i baren klockan 04.00 och hade precis torkat upp, sen för man en hink isvatten i nacken.....

Songkran!

Hej

Visst kan dom flesta Svenskar träffa sin släkt närsomhelst under året men så fungerar det väl oftast inte i Thailand och det är väl det som gör Songkran så viktigt och speciellt för många Thailändare.

I en vanlig Thailändsk familj är ju ofta släkten utspridd, många har lämnat sina byar och hus mot sin vilja för att kunna försörja sig, en del har lämnat barnen i byn och deras enda chanser är att få träffa dessa en vecka vid songkran och en vecka vid nyårsfirandet, så att då få resa hem och träffa hela släkten, festa och umgås blir ju årets höjdpunkt.

Sen håller jag väl med om att jul, påsk och nyår o.s.v inte är så viktigt och intressant längre, man har ju upplevt ett antal redan, men för barn och yngre är det ju fortfarande något extra, men för egen del är det ju mer mat och dryck samt föra traditionerna vidare till dom yngre som gäller vid dessa högtider.

Mvh isan lover

Som sagt ”för egen del” angående jul. Självklart firas det jul när barnen är små.
För egen del skiter jag dessutom i maten. Hade julmat varit så satans gott så hade jag ätit det flera gånger per år.

Jag träffar de flesta av fruns släktingar när vi är i Thailand och så gör även frun per automatik, så jag ser ingen större skillnad på songkran eller inte.

Jag är inget fan av traditioner egentligen. Varesig thailändska traditioner eller svenska.

Va f**n, har jag köpt D vitaminerna i onödan nu helt plötsligt :mad:. Är ju inte gratis kapslar direkt...
Vars ligger problemet?
Det har du inte köpt i onödan. Lusläser du vad FHM skriver på sidan du länkade till (trots rubriken) så hänvisar de till livsmedelsverket!!!!

D vitamin fungerar och D vitamin är billigt och ingen har patent på det (kan detta ge en ledtråd)

En veckogammal studie från Israel är läsvärd

Hej

Som väntar ökar smittspridningen i Thailand och 15 242 nya fall rapporterades det senaste dygnet.
I tisdags vårdades 111 393 med Covid-19 på sjukhus, av dessa hade 569 lunginflammation och 113 personer vårdades i respirator.

Mvh isan lover

Hej

Som väntar ökar smittspridningen i Thailand och 15 242 nya fall rapporterades det senaste dygnet.
I tisdags vårdades 111 393 med Covid-19 på sjukhus, av dessa hade 569 lunginflammation och 113 personer vårdades i respirator.

Mvh isan lover

113 i respirator, gått ner ordentligt då, minns att det låg runt 700 tidigare när Delta härjade.

/ SatanG

Jag skulle säga att jag är 95 procent återställd efter min omrikon , det enda som inte är med ännu är andningen men annars mår jag som jag gjorde innan. Den där otroligt osmakligs järnsmaken i munnen är helt borta även hostan är helt enkelt borta ..

Over and out
Hostan lever kvar hos mig även om den har blivit lite bättre. Men den brukar alltid vara efterhängsen när jag har varit riktigt förkyld eller har haft influensa. Jobbigast när man har lagt sig men det får ta sin tid.

Tillbaka
Topp