Dela intressanta saker med dina vänner och importera innehåll från Facebook, Twitter och Google

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Berralund

Forumvärd
Forumpersonal
Du kan nu koppla ihop ditt konto på ThaiSnack med Facebook, Twitter och Google om du vill. Det gör inloggningen enklare. (Nya medlemmar kan supersnabbt registrera sitt konto genom att välja inloggning med någon av ovanstående) Man ska också lätt kunna dela saker kors och tvärs.

Om du redan är medlem på ThaiSnack och är inloggad håller du muspekaren ovanför ditt inloggningsnamn längst upp till höger på sidan. (Har du pekskärm eller mobil så får du klicka) Då öppnas ett fönster med många olika funktioner som rör din profil. Under rubriken Externa Konton kan du associera valfria konton.

Detta går att läsa om externa konton:

Integration med Facebook
Att associera med Facebook gör det lättare att dela intressanta saker med dina vänner och importera innehåll från Facebook hit.

Integration med Twitter
Associering med Twitter förenklar inloggning och delning av material på Twitter.

Google Integration
Associating with Google makes it easier to log in to the forum or share content back to Google.

Lycka till och mycket nöje! :D

PS. Berätta gärna här hur det går med delningen så vi andra får veta. Det är ju nytt för oss alla. :D Det finns knappar för Twitter, Facebook och Google+ efter sista inlägget på varje sida i en tråd. Därutöver finns ju en intern Gilla-knapp som bara gäller i forumet om du gillar ett inlägg. Gilla ofta när du gillar något som någon skrivit. Det höjer stämningen :wai:

Här lämnar du väl ut ditt liv mer, där vem som helst kan komma in och läsa. På FB har du ju bara dina vänner från real life som kan se det.

Jag har väl igentligen bara 1 addad på min FB som jag inte träffat i verkligheten och han är från det här forumet.

Annars är det mest barndomskamrater/nutidskamrater ;) och några arbetskompisar och några från Sjöbefälsutbildningen plus Svåger och tantens systerson men dom förstår jag inte vad dom skriver ;) .

Och inställningarna är ju satta så inga andra kan se vad jag skriver än dom jag verkligen känner, så dom vet ju hur man är på riktigt eftersom jag känner dom flesta på jag har på FB ganska väl ;) Och dom jag inte känner lägger jag inte till, eller sådana som jag inte orkar med, så jag väljer ju själv.

Använder det mest som kommunikationsmedel, chattar med tanten när man är på sjön och kamrater då man bor lite långt bort nu

FB är nog trots allt ännu mer beroendeframkallande än vad forum liknande vårt är. Jag känner folk som helt enkelt måste in där i tid och otid för att kunna överleva verkar det som. Det blir naturligtvis vad man gör det till men många har nog ingen aning om vilka sk vänner dom har där egentligen.

För min del är nog det här forumet mer beroendeframkallande;)
finns ju inget direkt att göra på FB det är ju nästintill som här, bara att man oftast har sina IRL vänner där, vilket jag tror majoriteten har, känner då ingen som går och lägger till okända människor.

Folk lägger in någon status, och folk kommentera någons status.
Någon lägger in ett youtube klipp eller ett foto.
Någon skriver att dom äter och visar en bild på maten.
Någon skriver att dom har hemlängtan.
Någon skickar ett privat meddelande till någon annan.

Så precis som här, fast man väljer vilka man vill dela det med på FB, vilket man inte gör på ett forum för här ser hela världen det och man har ingen aning om vilka dom andra är, och som sagt var majoriteten vet nog vilka dom har lagt till för man måste godkänna någon, inte bara för någon att klicka sig in och lägga till dig som vän, utan måste accepteras och godkännas.

Märker att du vet väldigt lite om FB, är lite av en sådan som dömmer ut något man igentligen inte sett så mycket av vad det verkar som ;) Utan mer tagit vid dig av gnällspikarnas uppfattning av FB, men samma gnällspikar dömmer nog ut den här typen av forum också ;)

Lite så är det väl, skall erkännas. Men jag har kontakt med några FB användare och dom verkar inte ha något annat i skallen. Men dom är nog inte representativa.

Här lämnar du väl ut ditt liv mer, där vem som helst kan komma in och läsa. På FB har du ju bara dina vänner från real life som kan se det.

Jag har väl igentligen bara 1 addad på min FB som jag inte träffat i verkligheten och han är från det här forumet.

Annars är det mest barndomskamrater/nutidskamrater ;) och några arbetskompisar och några från Sjöbefälsutbildningen plus Svåger och tantens systerson men dom förstår jag inte vad dom skriver ;) .

Och inställningarna är ju satta så inga andra kan se vad jag skriver än dom jag verkligen känner, så dom vet ju hur man är på riktigt eftersom jag känner dom flesta på jag har på FB ganska väl ;) Och dom jag inte känner lägger jag inte till, eller sådana som jag inte orkar med, så jag väljer ju själv.

Använder det mest som kommunikationsmedel, chattar med tanten när man är på sjön och kamrater då man bor lite långt bort nu
Kan lite hålla med Jonas att FB är ju inte sämre än man gör det.

En del vill visa hur många vänner de har och lägger till alla som vill, men de flesta gör nog inte det.

Sen finns det ju grupper man kan gå med, och då ser ju alla i gruppen alla dessa inlägg, men de inläggen väljer man ju själv, på samma sätt som ett forum.

Men jag är ju emot nymodigheter ;) och är rädd att fastna i det, på samma sätt som jag fastnat här :nod:

Men jag kan ju verkligen se hur många som hela tiden fibblar med sin FB ... så tack men nej tack. (Sen kan man ju inte gå med nu när alla har haft FB i tio år, ska man vara med ska man vara med från börjat är min melodi).

Är med i par Thailandsgrupper på FB, kan ju säga att skiljer sig lite mer på medlemmarna av dom fastboende där.
mer kvinnor och yngre, och Isaan gubbarna verkar vara i minoritet.
Kommer något enstaka inlägg ibland om hur jättte bra någon har det i Isaan och han har massor och göra tex. idag bärde han en säck ris etc.
Så inte som på forumen, där det mer är gammla gubbar och Isaan "älskarna i majoritet" om dom nu inte blivit tvingade att älska det pga frugan 555 ;)

Är med i par Thailandsgrupper på FB, kan ju säga att skiljer sig lite mer på medlemmarna av dom fastboende där.
mer kvinnor och yngre, och Isaan gubbarna verkar vara i minoritet.
Kommer något enstaka inlägg ibland om hur jättte bra någon har det i Isaan och han har massor och göra tex. idag bärde han en säck ris etc.
Så inte som på forumen, där det mer är gammla gubbar och Isaan "älskarna i majoritet" om dom nu inte blivit tvingade att älska det pga frugan 555 ;)
Ja det vet väl du du har ju suttit där själv

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

A
Svar
2
Visningar
6 K
A
A
Svar