Lite tips om saker att uppleva i Isaan.

 
Visst är det så:)
Klantigt av mig att inte skriva ut det.
Här kommer jag spendera fler helger kan jag säga.

Riktigt häftigt med ”sandstranden” som ger en känsla att man är vid havet. Poolen är enorm så nu slipper jag köra till Koh Chang bara för att bada 1 dag.

En minijetski skulle dom haft 555
För de som inte är så hemma i krokarna så ligger Castle Howchow i Kranuan c:a 6 mil från staden Khon Kaen. Och knappt 4 från råttornas hemby, Nong Kob...
 
Senast redigerad av en moderator:
Ja det kan jag verkligen hålla med om. Tempelruinerna är fina och intressanta. Vi tog den svängen när vi åkte hemåt från Prachuap Khiri Khan och Bangkok, övernattade strax söder om Phi Mai.
Får inte glömma Sai Ngam om ni är i Phimai, här finns en dunge med bayan träd som är över 350 år gamla, rogivande och fridfullt ställe.
God vällagad mat finns också där för en billig penning.
20170110_110646.jpg
20170110_103832.jpg
20170110_110439.jpg
20170110_110503.jpg
20170110_110605.jpg
20170110_111450.jpg


20170121_140751.jpg
 
Senast ändrad:
Har skrivit om det tidigare, men eftersom det är en samlingstråd så kan jag nämna det här också.
Öster om Ubon finns 2 colour river som är trevligt att se.
I krokarna finns Ho Chi Min's "sommarstuga" som är väl värd att se.
Är man i krokarna får man inte missa Pattaya Noi (ja det heter så), lilla Pattaya:)

Hittade tråden om ni vill se lite bilder. https://thaisnack.se/threads/samlin...-foer-oss-som-vill-ivaeg-oever-en-helg.12870/
 
Nu är det ju på gränsen (eller till och med över den) till oförskämt att ställa en så här specifik fråga i en tipstråd, men...

Vad skulle ni tipsa om att göra i närheten av Ubon i början/mitten på Maj? (Då menar jag staden, inte @Ubon.)

Bivillkoren är:
  1. "Svärmor" är lite ämlig för tillfället, personligen tror jag det kommer gå över om hon får lite stimulation och nåt att skvallra med vänninorna om. Vi vill ju förstås inte ta kål på damen heller, så nånting som är lagom upphetsande. Bergsbestigning undanbedes.
  2. Ju mer folk vi kan släpa med oss utan extrema logistikproblem, desto gladare kommer båda föräldrarna att bli. (Plus att det kan bli skitkul också.) Så ju närmre det är till Det Udom, desto bättre.
  3. Jag tänker hyra bil
 
En stor dunk brännvin och några solstolar uppfyller alla dina krav. Saker att skvallra om kommer garanterat att inträffa, det är inte någon större fysisk ansträngning när dunken väl är på plats, enkelt att frakta, får plats flera dunkar i en bil. ;)
 
En stor dunk brännvin och några solstolar uppfyller alla dina krav. Saker att skvallra om kommer garanterat att inträffa, det är inte någon större fysisk ansträngning när dunken väl är på plats, enkelt att frakta, får plats flera dunkar i en bil. ;)
Jag får erkänna att tanken har slagit mig. Dom är lite klena på drickandet där ute, dock, så jag tror det räcker med en liten dunk.
Jo, jag vet att det dricks friskt där ute, men i princip hela familjen utom jag och sambon är halvfigurer. Extra kul med yngsta svågern, han är så övertygad om att han är manlig och det och sånt, men han är typ 1,60 lång och kanske 60 kg. Han faller ut redan under uppvärmningen ;)
 
Nu är det ju på gränsen (eller till och med över den) till oförskämt att ställa en så här specifik fråga i en tipstråd, men...

Vad skulle ni tipsa om att göra i närheten av Ubon i början/mitten på Maj? (Då menar jag staden, inte @Ubon.)

Bivillkoren är:
  1. "Svärmor" är lite ämlig för tillfället, personligen tror jag det kommer gå över om hon får lite stimulation och nåt att skvallra med vänninorna om. Vi vill ju förstås inte ta kål på damen heller, så nånting som är lagom upphetsande. Bergsbestigning undanbedes.
  2. Ju mer folk vi kan släpa med oss utan extrema logistikproblem, desto gladare kommer båda föräldrarna att bli. (Plus att det kan bli skitkul också.) Så ju närmre det är till Det Udom, desto bättre.
  3. Jag tänker hyra bil

Sam Phan Bok är fint och sevärt. Gamlingar kan delta på sina vilkor också, och de som vill klättra omkring lite kan göra det. :) Tidig förmiddag eller sen eftermiddag tror jag är bästa tiden för besök.

Här har du två länkar (engelska och thai):
https://www.travelfish.org/sight_pr...st_thailand/ubon_ratchathani/khong_chiam/3339
https://travel.kapook.com/view166911.html
 
Fick uppleva mitt första Songkran i Isaan.
Tips om ni är i närheten av södra delen av Lam Pao Dam så är det där alla som älskar att sitta bak på ett flak på en pickup, laddad med ett fat med vatten samlas.

Visst skvättes det vatten lite här o där på vägen dit men de största vattenkrigen skedde oss bilar emellan:)

Det var sjukt varmt så ett par spannar isvatten svalkade skönt. Talk i ansiktet gjorde bara att man såg roligare ut, lite mint i vattnet gjorde att man luktade bättre. 2 snapsar Gammeldansk gjorde att jag inte blev magsjuk av vattnet jag fick i mig.
En stressad budbil tutade när vi saktade in vid en checkpoint där barn kastade vatten på förbipasserande. Han fick av mig 10 liter vatten på sig o blev skitsur hahaha.

Kort sagt, är ni i krokarna vid Kalasin så är Lam Pao Dam ”da shit”.

Inga foton då jag inte har en vattentät kamera i år.
Kul? Heh, fan så mycket roligare än Patong för 15 år sedan. Här jublade tjejerna högt när dom märkte att en falang satt på flaket. Inget ”sexy man” nonsens.

Vi fick fylla på fatet 5-6 ggr. Det fanns påfyllnadsstatoner lite här och där.

Gillade respekten på moppar som körde. Dom fick bara lite droppar över sig, men stod dom stilla vid en korsning så fick dom kippa efter luft efter dränkningen:)
 
Hej
Trevliga foton. Nästsista fotot är det Phanom Rung, om så, är det värt ett besök? Jag var i Buriram för längesen, hade just då besökt Angkor Wat så det blev inget besök då.
LOL åt elefantens blick!!!! :) :) :)
Mvh
Ja det är det.
Har man vägarna förbi är det värt ett besök men sätta sig i en bil ifrån Bangkok bara för att besöka det så nej och antagligen inte om man varit i Angkor wat innan.
Det här stället i Bueng Khan är dock värt en extra tur bara för att besöka.

20161224_152643.jpg


20161224_143600.jpg


20161224_152522.jpg


20161224_135350.jpg


20161224_145618.jpg
 
 

Liknande trådar

 
Tillbaka
Topp