Dela med dig av dina bilder

janptr

Medlem
:wai:
Hoppas att mer än jag kan dela med sig av sina bilder från sin resa i Thailand och dess omgivning. Behöver ej tvunget skrivas så mycket utan låt bilderna tala för sig själva. Gärna årtal om det ej framgår av bilden, och plats. Kanske ni har lagt upp bilder/video på YouTube som ni kan länka till hit.

Själv håller jag på och sortera lite bland mina bilder och video från resan som avslutades för 2 veckor sedan. Skickar med lite bilder som visar bl.a den nya flygplatsen, Suvarnabhumi Airport. Efter några dagar med min son i Bangkok åkte vi en vecka till Phuket. Själv hade jag varit där många gånger men första besöket för sonen. Dessutom en länk till YouTube där jag laddade upp en video igår:

För 800 Baht fick jag tag på väldigt fint rum i Patong! Tredje bilden är en strand vars namn jag är osäker på men kanske någon annan som kan svara på det? Ligger mellan Kamala och Surin Beach. Man får gå ner för en brant stig för att nå hit. Sista bilden jag själv med sonen Jonathan, som ej saknade skolan han fått fritt från :nod: När tiden räcker till skall jag återkomma med flera bilder från andra platser i Thailand. Hoppas någon annan hinner förre mig...... ;)

Ok, fått ihop lite fler bilder. Tro det eller ej men den enda anledningen jag åkte till Pattaya var att jag fick tag på stort fint rum med stor stor balkong (650 Baht/natt). Stannade där t.o.m 12 dagar pga av det. Hade planerat åka till Kambodia eller Vietnam men "Balkongen" stoppade det 8) Nära havet och mc turer gjorde att jag trivdes där. Vidare till Chiang Mai som jag bara måste besöka varje år, älskar den platsen. Lärt känna många där genom åren och lika kul varje gång man träffas, standard är ett par öl på kvällarna vid en restaurang jämte hotellet. Utflykt till Doi Suthep tempel är en njutning. Både vägen att ta sig dit och platsen i sig.

Skickar min egen tolkning på temat "flickvän i DoiSuthep trappa" som janpetr startade. ;D "Same same but different" :P

Spenderade 8 dagar i Hua Hin och trivdes faktiskt där bättre än i Phuket. Visst mycket turister men går ej att jämföra mängden med turister i Phuket. Lång fin strand som var utmärkt att ta en lååång promenad på. Gick dagligen c:a 7km. Själv föredrar jag att bo utanför city men tyckte att Hua Hin är en mysig plats. Enda problemet var att det var väldigt mycket mygg där, kanske en tillfällighet då jag ej kommer ihåg detta problem från förra besöken för en dryg 7 år sedan. Ej sett alla järnvägsstationer men den i Hua Hin är väldigt vacker vill jag lova, se bild. En bild tagen från södra delen av stranden, c:a 5-6 km från där alla turister brukar hålla till. Sista bilden är tagen på stranden i Cha Am och visar en man som fallit av hästen som han red på. Vanligt med turister som hyr en häst på stränderna i Hua Hin och Cha Am men denna gången gick det väldigt illa för personen i fråga. Trots att han leddes av en man jämte hästen så föll han av och fick hämtas med ambulans, ingen känsel i benen så det blev ett tråkigt/sorgligt slut på ridturen.

Någon mer än jag som gillar Bangkok? Själv avskydde jag det de första åren men ojjjj vad det har ändrat säg. Här ett litet video clip från YouTube som jag filmade förra månaden från ett ställe jag gillar. Talar då om vimlet av folk och trafik utanför Pantip Plaza. Sitta där och dricka en god öl, shoppa mat i de små stånden under en eftermiddag är njutbart:

Någon som sett häftigare tuk-tuk än de som finns i Udon Thani? Hel läckra! Bilden tagen för ett drygt år sedan.

Tog lång stund innan jag fattade var filuren var någonstans :) Var fann du den häftiga tuk-tuk någonstans i inlägget tidigare?

Oj, jag såg det sedan i filnamnet var bilden var tagen :-[

Jag har aldrig varit i Bangkok förutom på gamla flygplatsen. Det var kul att se videon över trafiken där i Bangkok. Helt otroligt hur thailändarna kör bil. =) hehe

Tjena!

Denna tjusiga Rolls rullar dagligen genom Ban Phes gator och kommer troligen att göra det i många årtionden framöver.

Ha det gott från ett regnigt Ban Phe / Hasse 8)

Hej
Har försökt att lägga in bilder 3 st a 245kb men det går inte.
server error blir det till svar.

försöker senare.
Olle

Tjena, Var uppe vid tigertemplet o kollade, helt fantastiskt med tigrarna som lever med munkarna där, Väl värt ett besök. Mvh Skepparn

Hej antigone!
Det är bara o klicka på infoga bild knappen i skriv svar rutan. Eller gå in på dina bilder o kopiera o sedan klistra in dom här. Lycka till...
skepparn :wai:

Liknande trådar

A
Svar
2
Visningar
6 K
A

Tillbaka
Topp