Spenderade 8 dagar i Hua Hin och trivdes faktiskt där bättre än i Phuket. Visst mycket turister men går ej att jämföra mängden med turister i Phuket. Lång fin strand som var utmärkt att ta en lååång promenad på. Gick dagligen c:a 7km. Själv föredrar jag att bo utanför city men tyckte att Hua Hin är en mysig plats. Enda problemet var att det var väldigt mycket mygg där, kanske en tillfällighet då jag ej kommer ihåg detta problem från förra besöken för en dryg 7 år sedan. Ej sett alla järnvägsstationer men den i Hua Hin är väldigt vacker vill jag lova, se bild. En bild tagen från södra delen av stranden, c:a 5-6 km från där alla turister brukar hålla till. Sista bilden är tagen på stranden i Cha Am och visar en man som fallit av hästen som han red på. Vanligt med turister som hyr en häst på stränderna i Hua Hin och Cha Am men denna gången gick det väldigt illa för personen i fråga. Trots att han leddes av en man jämte hästen så föll han av och fick hämtas med ambulans, ingen känsel i benen så det blev ett tråkigt/sorgligt slut på ridturen.