Saker man inte får missa att köpa eller göra när man är i Thailand

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Kycklingen

Administratör
Forumpersonal
Vad får man inte missa när man är i Thailand på besök-semester?

Själv passar jag alltid på att gå till hårfrisörskan, helt underbart när dom masserar hela huvudet. Oftast är det en 3-4 st som ska känna och klämma på håret innan dom är färdiga. :thumbsup:

Köper alltid med mej Jeans, underkläder, tröjor.

Köper med mej div. kryddor.

Cigg och sprit så klart. Första åren så köpte jag en massa souvernier med mej hem, det har jag slutat med för länge sen, nu är det vardagssaker som hamnar i väskan innan hemfärden.

Frukt av alla de slag, gärna mango, papaya till Som Tam, mangosteen, rambutan och lamjai. Mest för att det är populära presenter. Och naturligtvis kryddor såsom chilli, citrongräs, diverse örter mm. Bambu får man ju inte heller missa. Röten fisk är ju också nödvändigt (Urrrk)!

Plus naturligtvis Tax-Free!

Små blåa tabletter att stoppa i en sån elektrisk dosa som gör så att myggen försvinner. Dom ligger folieförpackade och håller hur länge som helst.
Det tar hemma i Sv. ca 15min efter det att man satt i kontakten, så är tex. hela vardagsrummet myggfritt.
Vet inte vad det är men katterna reagerar inte så då överlever vi :D
En tablett per natt i sovrummet öppet fönster och inte en mygga. Skitbra.

Det är sällan jag tar någonting hem från Thailand. Undantaget är när jag har köpt en t-shirt eller två för att vi glömt att tvätta kläder.
Detta kompenserar frugan så bra så även om jag skulle ha något som jag ville ta med så skulle det inte finnas plats för det.

"Rolf " sa:
Små blåa tabletter att stoppa i en sån elektrisk dosa som gör så att myggen försvinner. Dom ligger folieförpackade och håller hur länge som helst.
Det tar hemma i Sv. ca 15min efter det att man satt i kontakten, så är tex. hela vardagsrummet myggfritt.
Vet inte vad det är men katterna reagerar inte så då överlever vi :D
En tablett per natt i sovrummet öppet fönster och inte en mygga. Skitbra.
Katter har ju 9 liv och vi har bara 1 :)

---
Då en kompis - för länge sedan - hade ont om pengar brukade han delfinansiera sina resor genom att fylla väskorna inför hemresan med finare oanvända men mest tvättade kläder, för att bättre kunna hävda att de var för eget bruk, om han skulle bli stoppad i tullen, men togs alltså hem för försäljning. (T ex sidenmorgonrockar, sidenslipsar...)

För egen del är jag mest intresserad av kläder tilll mig själv, för fastän jag tagit bort 11 kilo mage, så får jag inte på mig min ungdomsstorlek längre :)

Förr köpte jag med mig Sang Som. Men det har jag tröttnat på. Köper oftast ingenting.

Hej på er.
Då jag kommer till Thailand brukar jag kolla på mobiltelefoner och dyl. Köpte senast en Iphone-kopia. Hel ok, t.o.m. språket kunde ändras till svenska (2000 b). Men jag gillar inte telefonen, ganske är jag gammalmodig. Köpte en annan telefon förra resan (Wellcom) med plats för 2 simkort och den använder jag dagligen. Nu i vintras har jag uppgraderat min laptop (Acer). Hade Vista i den (värdelös), Köpte större hårddisk, mera ramminne, ny fläkt, formatering och Windows 7 Ultimate. Allt funkar perfekt.
Handlar underkläder i siden (boxer), träningskläder och sandaler. Sedan köper jag linnen och skjortor eftersom jag reser med tom resväska.
Min sambo, hon fyller sin resväska med thai-matvaror och kryddor, allt som går att ta över hit. Dessutom handlar vi grönsaksfrön som vi odlar här hemma på sommaren. Nu växer de fint här, både ute och i växthuset. Utomhus går det lite sämre just nu men inget har frusit ännu. (koriander, sallat, bladspenat, dill mm.)

Dessa är sånt jag kommer ihåg just nu.
Elmer

IMG_3661.jpg

"legolas " sa:
Kanonide´Rolf, var köper du detta??? berätta så skall jag oxå köpa det,
medans du går till tandläkaren... Lite rättvisa får det allt vara!!!
Nu när jag var nere så glömde jag faktiskt att kolla var dom fanns, men jag har köpt mina i Karon i en livsmedelsbutik fanns lite överallt där dom sålde mat och så. Typ 7-11

Har missat den här frågan Legolas, jag ska ta ett litet kort på grejerna när jag kommer hem så får du se. Återkommer :-\

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

A
Svar
9
Visningar
2 K
Anonymius
A
A
Svar